כל מה שחשוב לדעת על משחקי תפקידים בחדר המיטות
top of page

כל מה שחשוב לדעת על משחקי תפקידים בחדר המיטות

עודכן: 5 במרץ 2022


משחק תפקידים במסגרת יחסי אישות, או בשמו המקצועי "משחק תפקידים ארוטי" הוא כל פעילות משחקי תפקידים המבוצעת למטרת התנהגות מינית. המשחק יכול להתבצע דרך התחפשות ממשית לדמות אחרת באמצעות לבוש והתנהגות, ביטוי רגשות באופן מסוים ואפילו התכתבות בהודעות טקסט.


במשחק תפקידים ארוטי זוגי הזוג מקבל על עצמו תפקידים של דמויות וקובע את הפעולות שלהם בהתאם לאפיון הדמויות. מדובר בעצם במשחק ילדים קלאסי מוכר, שלובש התנהגות מינית אצל מבוגרים. למשל: רופא וחולה, נסיך ונסיכה, ספרנית וסטודנט, גיבור וגיבורת על וכדומה.

מדובר בעצם במשחק ילדים קלאסי מוכר, שלובש התנהגות מינית אצל מבוגרים. למשל: רופא וחולה

בעוד משחק תפקידים ארוטי מסקרן ומעורר מינית אנשים מסוימים, הוא עלול להיות לא מתאים לאחרים. כדי להבין טוב יותר את הפסיכולוגיה מאחורי הפעלת פנטזיות מסוימות בחדר השינה, ולתת כלים מעשיים לזוגות הרוצים להתנסות במשחק תפקידים בחדר המיטות ככלי מעצים ומקרב, כתבתי את המאמר, בהתאם לשאלות שאני פוגשת בתיבת הפניות האנונימיות של ואהבתם ובתוכנית הליווי האישית "נשואים בתשוקה" לייעוץ מיני.


במאמר אתייחס לשאלות: מהו משחק תפקידים ארוטי? מדוע משחק תפקידים הוא עניין כה גדול עבור אנשים מסוימים ומאוד מרתיע עבור אחרים? איך משחקי תפקידים יכולים לתרום לזוגיות שלנו? האם משחק תפקידים ארוטי מותר וראוי על פי ההלכה היהודית? לאיזה אתגרים במיניות משחקי תפקידים יכולים לעזור ולמה? ואם מחליטים שרוצים לנסות, מאיפה ואיך מתחילים?


חשוב לי לומר, שאם אתם לא אוהבים את הרעיון של משחק תפקידים בחדר השינה, זה גם נורמלי לחלוטין. התובנות המרתקות של המאמר לא נועדו לשכנע אתכם אחרת, אם כי ייתכן שהמידע עשוי לגרום לכם להיות קצת יותר פתוחים לרעיון. אין חובה להמשיך ולקרוא את המאמר אם אתם לא בעניין או אם יש לכם אתגריםמהותיים יותר במיניות שלא מטופלים. אבל אם אתם מאוד אוהבים לתעל את הפנטזיות המיניות שלכם באמצעות משחק תפקידים, המאמר מאוד יסייע לכם להזניק את התשוקה והקרבה האינטימית. במאמר גם אתייחס למצב בו אחד מבני הזוג מעוניין במשחק תפקידים ארוטי והשני לא. אז שנתחיל?


מדוע משחק תפקידים הוא עניין כה גדול עבור אנשים מסוימים ומאוד מרתיע עבור אחרים?


ארבע סיבות עיקריות.


1. משחק תפקידים מאפשר לברוח מהמציאות ולהתאוורר מעול החיים, למי שמרגיש בטוח.

במעבר לחיים בוגרים, החיים הולכים ונמלאים יותר ויותר אחריות. רוב האנשים מרגישים צורך לשחרר את עול האחריות מחייהם מפעם לפעם כדי לתת לנפש מנוחה ומקום להתאווררות. ישנם אנשים שמוצאים במשחק תפקידים ארוטי מקום מפלט לעומס החיים, ממש כמו יציאה לחופשה מהשגרה שברור לכולם שהיא בריאה ונחוצה מעת לעת. רק שבמקום לשנות מיקום ואווירה, משנים דמות.

השימוש במשחק תפקידים ארוטי כמפלט שמור בדרך כלל לאנשים שמרגישים נוח מאוד עם בן/בת הזוג. אם יש חשש או דאגה מכך שבן הזוג שלכם לא ישתף פעולה או שאתם עלולים לעשות משהו שתתחרטו עליו, משחק התפקידים עלול להפוך ממשפר אינטימיות למקור של מתח.


2. משחק תפקידים מוציא אנשים מהאזור המוכר שלהם, לכאלה שאוהבים את זה.

ישנם סוגי אישיות מסוימים שעשויים להצביע על כך שנוח לכם יותר לשחק תפקיד. מדובר בסוגי אנשים שאוהבים באופן כללי לאתגר את עצמם ולצאת מאזור המוכר. ביניהם ניתן למצוא אנשים שיש להם ניסיון בהפיכת עצמם לדמויות אחרות, כמו שחקנים, זמרים, מרצים ואפילו ספורטאים. כל אלה נוטים להתעורר על ידי משחק תפקידים. כמו כן אנשים שמחפשים יותר סיכונים (למשל, ספורט אתגרי), אנשים עם תחושת הערכה עצמית חזקה יותר ואנשים עם פחות עכבות מינית, כל אלה נוטים יותר להימשך למשחק תפקידים.

ולמה יש אנשים שאוהבים את זה? בזמן החשיפה לחדש והיציאה מאזור המוכר בכל תחום בחיים הגוף מפריש אדרנלין שמביא לתחושת ריגוש עילאית. כשמשלבים את התחושות האלו במיניות זוגית, מגיעים לרובד עוצמתי יותר של עונג, מה שעוזר לאנשים מסוימים לחיות חיים מיניים מוגשמים יותר.


3. משחק תפקידים יכול למלא מגוון צרכים ורצונות, בהתאם לצרכים האינדיוודואליים של האדם

תפקידים נפוצים בתוך משחק תפקידים ארוטי נוטים להתחלק לשני מחנות: הראשון - אנשים במעמד של כוח ושליטה, כמו שוטרים, מפקדים בצבא, גיבורי על, השני - אנשים שמופיעים בסטריאוטיפים כמעוכבים יותר, כמו ספרנים, סטודנטית למדנית, אחות בבית חולים. במקרים רבים במהלך המשחק, הענקת סמכות וכוח לתפקידים ה"תמימים" יכולה ליצור פנטזיות חזקות יותר. אחת הסיבות שפנטזיית ספרנית שובבה עשויה להיות כל כך מושכת היא משום שהיא מציגה דמות שמורה באופן סטריאוטיפי באור ההפוך. לעיתים קרובות הפרדוקס הוא שמביא את המרכיבים היצירתיים והאינטימיים של משחק התפקידים. כלומר, לא משנה אם אתם נוטים להיות ביישנים או גלויים בחיים האמיתיים, אתם יכולים להתנסות עם דמויות כנועות ודומיננטיות באמצעות משחק תפקידים ובכך למלא חוסרים אמיתיים שאתם מרגישים בשגרה. למשל, אנשים הם צייתנים ביום יום, כפופים להוראות הבוס ומטלות החיים, יוכלו למלא את החוסר בשליטה דרך משחק תפקידים וכך גם הפוך, אנשים שהם במעמד שליטה ואחריות יוכלו לשחרר את השליטה דרך משחק דמות תמימה שמישהו אחר מחליט בשבילה.


4. משחק תפקידים יכול להיות מעורר תשוקה רדומה ומעמיק אינטימיות זוגית

לזוגות במערכת יחסים מונוגמית, משחק תפקידים יכול להיות גם דרך לגרום לחיי האישות שלכם להרגיש חדשים לגמרי. על ידי פריטי לבוש שונים וכניסה לדמות, אפשר להגשים פנטזיה של להתחבר למישהו שהוא לא הטיפוס הרגיל שלך - מבלי לבגוד. עוד על התועלת של משחקי תפקידים בזוגיות מונוגמית ארוכת שנים - בהמשך.



מה עושים שרק אחד מבני הזוג מעוניין

כמו בכל סוגי הפעילויות המיניות, קורה שאחד מבני הזוג עשוי להיות מעוניין והשני שלא. על גישור פערים ברצונות המיניים אני מלמדת ועובדת עם זוגות בשיעור 6 בתוכנית נשואים בתשוקה והעקרונות להתמודדות דומים לכל סוג של פערים. חשוב להבין שאם אחד מבני הזוג מכריח, מאלץ או מתמרן את השני למצב של משחק תפקידים, התוצאה צפויה להיות חרדה, מצוקה וחוויה כללית שלילית מאוד שעלולה להרחיק במקום לקרב. רק אם דיברתם עם בן זוגכם ושניכם מסכימים לבחון פנטזיה ספציפית, סביר שהחוויה המשותפת של העמדת פנים של מישהו אחר תקרב אתכם מאוד זה לזה.



איך משחקי תפקידים יכולים לתרום לנשואים שלנו?

בימינו זוגות מונוגמיים בנישואים יחידים נמצאים הרבה יותר שנים יחד מאי פעם בהיסטוריה בגלל תוחלת החיים שעלתה. אצל רבים המוח האנושי מכוון לחפש ריגושים כדי לפצות על שחיקה. זה הטבע שלנו וחשוב להכיר בו. אני תמיד אומרת לזוגות שאם יש להם מוח - הם מפנטזים, ובתוך עשרות שנים זה טבעי לפנטז מינית על דמות אחרת שהיא לא הפרטנר. על אף שאנחנו בהחלט יכולים להשפיע על אופי ותדירות הפנטזיות שלנו, המטרה היא לא להפסיק לפנטז כלל, אלא למצוא דרכי התמודדות בריאים ומעצימי זוגיות לפנטזיות שעולות. זה לא איזה מחשבות עולות לכם אלא מה אתם עושים איתם. משחק תפקידים ארוטי הוא אחד מהאפשרויות וכלים להתמודדות ולצמיחה זוגית דרך הפנטזיות (תרגול וכלים נוספים נלמדים בשיעור 5 בתוכנית "נשואים בתשוקה").


לדוגמה: אם אישה רואה במשחק תפקידים הזדמנות ליהנות מהרבה אנרגיות מיניות שונות עם אותו בן זוג, היא תטה לאהוב ולהעריך משחק תפקידים כדרך לספק את הצורך שלה לגיוון מבלי שתצטרך לפנטז על גברים אחרים. הפנטזיה שלה על דמות אחרת לא אומרת שהיא אינה אוהבת את בן זוגה, אלא מצביעה על חוסר בחיים או השתוקקות רגשית/נפשית מסוימת שאפשר להשביע ואפילו לרפא באמצעות הגשמת הפנטזיה.


באופן כללי, משחק תפקידים הוא כלי רב עוצמה לשמירה על מערכת יחסים משגשגת ועסיסית בתוך המונוגמיה. כל עוד שני בני הזוג מאמצים זאת, משחק תפקידים בהחלט יכול לשפר מערכת יחסים ארוכת טווח ו/או מחויבת בכך שהוא מאפשר לשנות את סגנון התקשורת עם בן/בת הזוג, כי פתאום תתנהגו ותדברו בצורה שונה והוא מקום בטוח לחקור צדדים חדשים במיניות שלכם.


האם משחק תפקידים ארוטי מותר לפי ההלכה?

התשובה הקבועה שלי: אני נטולת כל סמכות רבנית כדי לפסוק בנושא ואני תמיד ממליצה לזוגות לפנות לרב שהם סומכים עליו ולקבל פסיקה אישית כדי שהמעשה ירגיש להם נוח בגוף ובנפש. לזוגות שאינם מעוניינים לשאול רב, בסוף המאמר אצרף מאמרים הלכתיים שנכתבו על ידי רבנים שיוכלו לתת הכוונה.

ובכל זאת, חשוב לי לומר שמיזם ואהבתם מלווה ע"י רב, כך שכל מה שאנחנו מציעים הוא במסגרת ההלכה. היות וההלכה לעיתים דינאמית ומותאמת לכל זוג, במיוחד בענייני שלום בית, אני מציעה את הגישה הבאה: שאלו את עצמכם אם המעשה המיני שאותו אתם מעוניינים לנסות מיטיב עם הזוגיות שלכם, מעמיק את האינטימיות ומקרב ביניכם גופנית, רגשית ורוחנית. אם התשובה היא כן, הרי שזה בדיוק מה שהיהדות מחפשת ומעודדת ביחסים האינטימיים בין בני הזוג. כך גם לגבי משחק תפקידים ארוטי.


מתי משחק תפקידים ארוטי יכול להיות לא טוב?

אם התנסות במשחק תפקידים מביאה אתכם להעלאה גבוהה מידי של סף הריגוש ותחושת תלות, כך שאתם לא מסוגלים להתעורר או להתגרות מינית מבלי לשחק למשך תקופה של חודשים רבים, כדאי לבדוק אם זה אכן מועיל לכם. אם משחק התפקידים מציף אתכם במחשבות טורדניות במשך היום שלא מאפשרות תפקוד בסיסי ועמידה במשימות, כדאי להפסיק. אלו הם דברים נדירים ולרוב לא יקרו, אך כמו בכל פעולה מינית, יש להיות מודעים אליהם.

בנוסף, היות ואני מאמינה שיש לראות במשחק תפקידים כאמצעי לקירוב בין בני הזוג, אני לא ממליצה לשלב במשחק התפקידים משחק של דמויות אמיתיות ריאלסטיות (למשל, השכן ממול) אלא רק לשחק דמויות דמיוניות או כאלה שהן בלתי מושגות, באופן בהם המחשבות לא יביאו למציאות של יציאה ממונוגמיה.


איך מקבלים אומץ לנסות משחק תפקידים אם אנחנו ממש מתביישים?

בואו נהיה כנים. להתחיל משחק תפקידים יכול להרגיש ממש מפחיד ומאיים וכמובן, מוזר ומגושם לגמרי אם אתם חדשים בעולם המשחק. אבל כמו ברוב התסריטים המיניים החדשים, עם התרגול והתקשורת מגיעים גם האינטימיות והעונג, ואם התחושה הפנימית שלכם היא שמשחק תפקידים ארוטי יכול להועיל לאהבה שלכם, כל מה שצריך הוא לשתות שיקוי אומץ (אולי קצת יין?) ולקפוץ למים.



החלטנו שאנחנו מעוניינים לנסות, מאיפה ואיך מתחילים?

הנה חמש עקרונות מנחים להתנסות במשחק תפקידים ארוטי:


1. קבעו את כל הגבולות שלכם

לפני שאתם הופכים לאנשים שונים דברו על מה אתם מוכנים לעשות ומה לא. חשוב לדעת מה כל אחד מכם מקווה להפיק מהחוויה. עבור אחד, זה עשוי להיות חוויה מהנה של לילה אחד בלבד אך יתכן שהשני יהיה דווקא מעוניין במשחק מתמשך. יש אנשים שאוהבים להשתמש במשחקי תפקידים כדי להגשים פנטזיות. כל מה שתחליטו הוא נהדר, רק תוודאו שהוא מתאים לשניכם. כמו תמיד, כאן יש צורך בתקשורת מינית בריאה עם בן/בת הזוג.


2. החליטו מה ברצונכם לשחק

אפשר בהחלט פשוט להמציא דמויות וללכת איתן. אבל אם אתם עדיין לא שחקנים מקצועיים, זה בסדר לקחת קצת זמן כדי להבין ולהמציא את זה תוך כדי. הדבר הכי קל יהיה להעמיד פנים שזה הדייט הראשון שלכם עם אדם אחר. אפשר גם להחליט עם מי לשחק תפקידים על סמך הפנטזיות שלך. מה מעורר אותכם? האם זה תרחיש של תלמיד/מורה? אחות/מטופלת? שני שותפים לדירה? קבלו את ההחלטה שלך על מה באמת מסקרן אתכם לנסות, כי אחרת פשוט לא תיהנו. אפשר כמובן להוסיף לבוש, אבל זה ממש לא חובה ולא מעכב להתחיל.

3. תתחילו בקטן

זה בסדר אם הפעם הראשונה שבה אתם משחקים לא תהיה תחפושת מושקעת והטקסט לא יהיה מוכן מראש. נסו לזרום עם הסיטואציה וזכרו שבאתם לכאן כדי ליהנות.


4. שנו מיקומים

זוגות מסוימים יפיקו עניין מלצאת לדייט במקום שונה כדמויות חדשות. אפשר לטייל בפארק או לצאת לבית קפה ולהתחיל שם את משחק התפקידים (לסיים כמובן בבית). או פשוט לשנות את המיקום בבית שלכם, אם זה מתאפשר. היכנסו לזה והפכו את האי במטבח או את הפינה בסלון שלכם למעין בר קטן לערב. אתה יכול להעמיד פנים שהבית שלכם הוא מלון. היכנס לכיף של זה ושחררו את הדמיון שלכם. ארוטיקה היא בעצם רק הגמשת השריר היצירתי שלכם.

5. אל תפחדו לפעול באמת

זה לא מוזר להיכנס לזה. מותר לממש את הפנטזיה בקול רם. משחק תפקידים הוא להיות מישהו אחר ולממש את כל הרצונות שלך עם בן הזוג שלך. זו דרך מהנה לנסות את כל הדברים האלה שאתם חולמים עליהם בלי המון מחויבות. אם ניסיתם והבנתם שאתם לא באמת נהנים מזה, נסה משהו אחר. משחק תפקידים עוסק בניסוי וטעייה, אז אל תתפלאו אם חשבתם שתאהבו או תשנאו משהו ויתברר שהוא מפתיע אתכם. זוהי תמצית הרעיון של גיוון והתחדשות ביחסי אישות: טונות של הפתעות בדרך.


ושתהיה לכם מסיבת תחפושות מהנה :)


 

הכותבת, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, ובלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים.




 

נספחים :

שו"ת ומאמרים מאת הרב אברהם שמואל לקריאה ועיון המומלצים לקריאה בהקשר מאמר זה:

 

משחק קוביות שכרון חושים




הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page