איך מסירים מסיכות בזוגיות?
top of page

איך מסירים מסיכות בזוגיות?

עודכן: 8 במרץ 2022

חודש אדר זהו חודש נפלא ומלא בשמחה ואיך אפשר בלי תחפושות ואלכוהול בשביל הנשמה?


כמדי שנה בחודש אדר אנשים אוהבים לחגוג באופן מיוחד, ובעזרת התחפושת יכולים לכמה ימים להיכנס לדמות מסוימת. יש שיגידו שדווקא התחפושת והמסכה היא זאת שמוציאה מהאדם את הדמות שהוא באמת בתוך תוכו ויש שיגידו שהיא עוד צד באישיות של האדם.


בתוך המערכת הזוגית אנו נדרשים לשים המון מסיכות כדי לשמור על זוגיות חזקה ויציבה. אולי מסיכה היא לא ההגדרה הנכונה אלא "כובע". למשל "הכובע המכיל", "הכובע האחראי", "הכובע המספק", "הכובע המארגן", "הכובע המענג".


לעיתים לצד הכובע מגיעה מסכה שחוסמת את האפשרות להגעה לאינטימיות אמיתית בין בני הזוג, כך שזוגות רבים לא מצליחים להגיע לעונג עילאי מלא בתשוקה כי תוך כדי שהם ללא בגדים, הם נמצאים עם מסיכה שקופה. מה הכוונה? הזוג מנסה "לשמור על עצמו" בכך שאינו חושף את פרצופו האמיתי או את רצונותיו המיניים האמיתיים לבן/בת זוגו. הם מתביישים מהאחד והשני בגלל שהם לא יודעים איך השני יקבל אותם. לזוגות רבים יהיה נח יותר להיות ערומים האחד מול השני, להתחבר פיזית אחד עם השנייה כל עוד המסכה עדיין עליהם. השאלה המתבקשת היא מה ניתן לעשות כדי להוריד את אותה המסכה?


קודם כל נבין מה הכוונה במסכה. מסכה היא מנגנון הגנה עצמית שהם אדם שומר על עצמו מחשיפה של עולמו הפנימי. הכוונה לאותם דברים בהם הוא חושש מהתגובה השיפוטית של האדם שמולו. למשל שבת שבן או בת הזוג יחשבו עליו שהוא "סוטה", "חרמן" או "שטוף זימה".


ההמלצה הראשונה שלי היא להוציא מהלקסיקון את המושגים האלה. להבין ולקבל שהחשש הכבד הזה בעצם שומר מצד אחד על האדם מפגיעה, אבל מצד שני מונע מהזוג לייצר רמת אינטימיות ייחודית ונפלאה משלהם. כדי לנטרל את המסיכות החוצצות בין בני הזוג צריך קודם כל ליצר שיח מיני בריא אחד עם השני, למצוא את המילים הנכונות והחיוביות לחדר המיטות. להלן מספר אפשרויות:

חיי אישות

לעשות אהבה

להתחבר

לשפוך

לענג

להתענג

להרגיש

להיכנס

להתקשות

להרגיש (להרגיש אותך מפנים)


ברגע שתמצאו את המילים שמתחברות עם האהבה - ניתן יהיה ליצר שיח מיני בריא ואוהב.


השלב הבא הוא לאפשר לדבר פתוח מבלי שהצד השני ישפוט אלא נהפוכו יתרגש מכך שהוא האדם היחיד בעולם כולו שיכול לשמוע את זה.

זוגות רבים שהורידו את המסיכה הופתעו לגלות עד כמה חיי האישות שלהם השתנו מהקצה אל הקצה. פתאום הם הרגישו ערומים מבגדים אבל מכוסים באהבה ובטחון. יתרה מזאת, לפעמים גם הם הופתעו לגלות שרצונות מסוימים היו קיימים אצל שניהם ולא יכלו לממש אותם רק בגלל אותה מסכה ארורה.


הדבר הבא הוא ההבנה ששיתוף הדדי ברצונות המיניים או שיתוף בפנטזיה כזאת או אחרת, אינה אומרת שבן הזוג חייב לממש את הרצון של בן הזוג. אי קיום של הרצון המיני אינו אומר מאומה על בן הזוג ששיתף, זה רק אומר שבן הזוג אינו מעוניין בחוויה המינית הזאת.


אחד המנהגים המפורסמים ביותר בפורים הוא עניין שתיית האלכוהול. המקור לכך הוא בגמרא:

''אמר רבא מיחייב איניש לבסומי בפוריא...'' (מגילה, ז)

כלומר על האדם להיות מבוסם מיין (או כל משקה שיכר אחר) וזאת כדי להגיע למצב שהוא מוריד את המסיכות/המחיצות בעולמו הדתי.

ניתן ממש לקחת את הגישה הזאת לזוגיות, איך?

לפעמים קצת אלכוהול יכול לשחרר את האדם מהמסכות של עצמו מול האדם שמולו ולשחרר קצת ומכאן האינטימיות מעמיקה. כלומר, המשפט (גם מהגמרא)

''...נכנס יין יצא סוד'' (סנהדרין לח:)

מקבל משמעות עמוקה יותר - כי הסוד ישתמר עכשיו בין שני בני הזוג - שהם ממש כאיש אחד בגוף אחד.


לסיכום:

עצם הורדת המסיכה והשיתוף ההדדי בונה את האינטימיות דבר שלעצמו משדרג את התשוקה ובונה את האינטימיות. מוזמנים לנצל את חודש אדר להוריד את המסכות בחדר המיטות ולשים את המסיכה שאתם יוצאים משם – ככה הסוד יהיה רק שלכם 😉

 

דוד קליינמן, מייסד "ואהבתם". מדריך חתנים ומחנך למיניות בריאה. מורה ומעביר הרצאות בתחום המיניות.


טבעות פין

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page