שו"ת : האם מותר לרווקה או פנויה לטבול לשם קיום יחסים
top of page

שו"ת : האם מותר לרווקה או פנויה לטבול לשם קיום יחסים

עודכן: 24 בינו׳ 2021

שאלה

הרב שלום

אני אישה גרושה שנמצאת בקשר זמן רב עם גבר. בינתיים אני שומרת נגיעה אבל הוא לוחץ עלי ללכת למקווה לטבול כדי שנוכל לקיים יחסים מבלי לעבור על איסור כרת. האם זה מותר?


תשובה

לשואלת, שלום!

ראשית, אני רוצה לאחל לך שתמצאי את זיווגך השני המתאים לך במהרה ותחיי בשלום ובאהבה לאורך ימים ושנים.

לגבי הטבילה: המקור לאיסור טבילה לאישה רווקה, בין פנויה בין גרושה בין אלמנה הוא שו"ת הריב"ש ס'י תכ"ה ורוב הפוסקים קיבלו את דבריו. שם הוא מונה את האיסורים של ייחוד של אישה פנויה עם איש אחר. האיסור לפי הרמב"ם הוא מהתורה ולפי שאר הפוסקים מדרבנן, גם אם האישה אינה נדה. אם היא נדה, נוסף על האיסור, יש איסור כרת של נדה.

בין השאר כותב הריב"ש שחז"ל אסרו לרווקה לטבול במקווה כדי שאנשים לא יורו לעצמם היתר ויאמרו שכיון שהאישה אינה נדה, אז האיסור הוא יותר קל ולכן מותר. ולכן, יש איסור כולל על טבילת פנויות, בעיקר למטרה של להימנע מאיסור נדה על מנת לקיים יחסים.


ביחד עם זה, איני יכול לכחד ואין ספק שאם ממילא אישה מקיימת יחסים עם איש והם לא נשואים, מבחינה הלכתית יבשה, ברור שעדיף שהאישה תהיה טהורה ולא טמאה. מבחינה חברתית דתית, מצב זה הוא יותר גרוע, כיון שהוא נותן היתר במקום שאין. במילים אחרות: אין היתר לטבול על מנת לקיים יחסים בטהרה, כיון שגם ייחוד וקירבה אינטימית בין אישה פנויה לאדם אחר הוא אסור לפי הרמב"ם מהתורה ולפי שאר הפוסקים מדרבנן.


אך כאן אני רוצה לכתוב כמה מילים לא-הלכתיים בנושא זה. אני יודע שיש לחץ על נשים גרושות להסכים לקיים יחסים גם לפני שמיסדו את הקשר ובנו בית כדת משה וישראל. הרבה פעמים נשים נכנעות לזה, אפילו בניגוד לרצונן כי הן חוששות שהגבר יברח להן. החשש הוא אמיתי. אך יש גם צד שני למטבע. יכול לקרות שהגבר השיג את מבוקשו וקיים יחסים עם האישה, ובשל זה הוא נפרד ממנה. דווקא לפעמים העמידה על הערכים שלך גורם לגבר לשנות את טעמו, להעריך את האישה יותר וזה דווקא מה שיכול להוביל לזוגיות. ולפעמים, האישה בעצמה רוצה לקיים יחסים מתוך געגוע, בדידות או משיכה פיזית. כאן את צריכה לשקול את בחירתך ואת שיקולייך לאור הערכים וערכי התורה שאת חיה לפיהם.


בכל מקרה, אני לא שופט אף אדם כי איני ראוי לכך. אני לא דן אף אדם שאיני במקומו ולא חוויתי את מה שהוא עבר.


לכן אני מאחל לך את מה שפתחתי בו. שה' יזמן לך בדרך כשרה את זיווגך במהרה.




בברכה,

אברהם שמואל





הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page