מה עושים עם יובש נרתיקי קיצוני בגיל המעבר?
top of page

מה עושים עם יובש נרתיקי קיצוני בגיל המעבר?

עודכן: 26 באוק׳ 2022

שאלה

לימור שלום, אני נשוי לאותה אשה כבר 35 שנים, יש לנו ארבעה ילדים וארבעה נכדים ברוך השם, אני היום בן שישים ושלוש וחצי ורעייתי עוד מעט בת חמישים ושתיים.

עד לפני חמש שנים היו לנו יחסי אישות מלאים בתדירות סבירה, ומאז כשהפסיקה לרעייתי הווסת אין לנו יחסי מין מלאים (הכוונה אין חדירה) מאחר ורעייתי טוענת לכאבים, קניתי לה בחנויות הפארם כל מיני שמנים שהיא טוענת שזה ממש לא עוזר לה מאחר ויש לה יובש בנרתיק ואפילו דימום כמו של פצע וחדירה גורמת לה לכאבים.

היא בלי חשק ולא מעוניינת לטפל. מתחמקת ממני על בסיס קבוע.

אני זקוק לעזרה.


תשובה

גבר יקר,

חיים אינטימיים מוגשמים הם מרכיב חיוני והכרחי בחיי נישואים בריאים ואני מבינה מאוד את כאבך. אני מאוד מעריכה את מאמציך להיטיב עם נישואיכם ופנייתך לעזרה, גם מתוך הכאב.

זוגות רבים חווים שינויים פיזיולוגיים ורגשיים סביב גיל המעבר. אתם לא לבד, ויש פתרונות לכל מה שתיארת, אתם בהחלט יכולים לצאת מהמעגל של התסכול לגמרי ואפילו לחיות חיים מיניים איכותיים וטובים אפילו יותר ממה שחוויתם בעבר.


ניכר שאתם נמצאים עכשיו ברכבת הרים רגשית ומתח צבור מנושא המיניות. אני שומעת בין השורות שלך שהקושי שלך לא בהכרח טמון רק מהיעדר חבירה בקיום יחסים, אלא מחוסר היכולת שלך לבטא את אהבתך הגדולה לאשתך ולהרגיש את רצונה בך, במגע שלך ובקרבתך. אלו הם צרכים בסיסיים שכל אחד מכם ראוי לקבל אותם במסגרת הנישואים, ואתה צודק שקשה לשניכם לחיות בבדידות.

מעומק דבריך עושה רושם שמתח סביב האינטימיות בקשר לא חדש אצלכם, ושגם בעבר, לפני אתגרי גיל המעבר, לא קיבלתם הדרכה והכוונה כיצד לנהל חיים אינטימיים מספקים ויציבים בנישואים, וללא הדרכה זו, אכן יותר קשה וכואב להתמודד עם שינויים פיזיולוגיים. זה לא אשמתכם וחשוב שתדעו שאף פעם, באף גיל, לא מאוחר ללמוד מחדש.


אני מניחה שאתה מבין שכדי לקבל פיתרון מלא וארוך טווח לעניין ההימנעות של אשתך והמתח הזוגי ארוך השנים תדרשו לעבור תהליך עמוק אצל יועץ או מטפל מיני, ואין למה שתיארת פיתרון "קסם". זה מה שהרבה מאוד זוגות עוברים ועושים. עם זאת, אנסה לתת כמה הכוונות והמלצות, שמהם תוכלו להתחיל כבר מעכשיו.


כמה עקרונות מנחים למיניות בריאה:

  1. חשק ותשוקה משתמרים בנישואים ארוכי טווח כאשר יש לגוף והנפש חוויות חיוביות ממעשה האהבה. אם יש התדרדרות בחשק אצל אחד מבני הזוג זה מעיד על כך שאותו צד לא שבע רצון ממעשה האהבה ושאין לגוף חוויה חיובית להשתוקק לחזור אליה. מכאן ירידה בחשק המיני של אשתך. במקביל, אני מניחה שגם אתה לא שבע ממעשה האהבה, שגם שהוא כבר קורה הוא אינו ממלא אותך בגלל שאשתך לא נוכחת בו במלואה.

  2. מעשה אהבה שמלווה בכאב צובר בגוף חוויה שלילית שמרחיקה מלרצות לחזור למעשה האהבה. כל עוד יחסים בכאב נמשכים, אתם מזינים את מעגל הפערים ביניכם ומדרדרים את התשוקה של אשתך ורצונה במעשה האהבה.

  3. לאור זאת הנחיה חד משמעית לכלל הזוגות היא: כל עוד יש כאב בחבירה - יש לעצור מיד ולהימנע לחלוטין מקיום מחבירה מינית עד לטיפול בכאב, וטוב עשית שפנית אליי.


ועכשיו אגש לפתרונות הראשוניים המוצעים בהקשר ליובש וכאבים בקיום יחסים:


  1. ייצור סיכוך טבעי בנרתיק האישה קורה כאשר הגוף מפריש כמות מסוימת של אסטרוגן. בגיל המעבר חלה ירידה בייצור האסטרוגן ומכאן יובש נרתיקי, ומכאן כאב בחבירה.

  2. במקרה שלכם היובש הגיע עד לכדי דימום מה שמעיד על אתרופיה נרתיקית (דלדול של רקמת הנרתיק). כדי לטפל באתרופיה נרתיקית, חומר סיכה בסיסי לא תמיד מספיק. תצטרכו לטפל בחוסר באסטרוגן ולהשתמש בחומר סיכה רציני יותר.

  3. אם טרם התנסתם בה, כדאי מאוד להזמין את משחת ואהבתם לסיכוך שהמרקם שלה והחומרים הטבעיים ממנה היא מיוצרת הוכחו כמטפלים בהצלחה במקרים של אתרופיה נרתיקית.

  4. לא פחות חשוב מסוג החומר שתשתמשו כדי לסכך, חשוב גם אופן הסיכוך. אני ממליצה למרוח את המשחה כחלק מובנה מתוך כלל מעשה האהבה בתוך עיסוי נרתיקי ארוטי. אשתך ואתה מוזמנים לנסות לעסות כמות נדיבה מהמשחה בפתח הנרתיק וגם כמה ס"מ פנימה בסיבובים רגישים ועדינים, למשך 5-10 דקות לפחות (להסתכל בשעון כדי לא לזרז).

  5. אם האישה מרגישה מוכנה ומבקשת, אפשר לנסות להיכנס אליה. ברגע שהיא מרגישה כאב, לעצור מיד ולצאת.

  6. לעניין האסטרוגן - מומלץ לבקש קבלת אסטרוגן מקומי מרופאת נשים (נרות המוכנסים לנרתיק) וכדאי מאוד לשלב פיזיותרפיה של רצפת אגן שמעניקה אימונים שמטפלים בגמישות רקמת הנרתיק. אפשר להשתמש לשם כך גם באביזרי רטט נרתיקיים כמו האביזר הזה או בכדורים סיניים לאימון וחיזוק רצפת האגן.


אם כל מה שכתבתי לא מסייע לפתירת הכאב, או שהאישה אינה מרגישה בנוח עם ההמלצות ואינה רוצה לשתף פעולה, להגדיר הפסקה מוחלטת מקיום יחסים ולצאת לתהליך ליווי ולמידה.

בין הדברים שתצטרכו ללמוד: עקרונות מעגל התגובה המינית של האישה ושל הגבר, אורגזמת הגוף ואורגזמת הנפש, מעשה אהבה ללא חבירה, טיפול בכאבים, שיקום חשק מיני, גישור פערים ברצונות המיניים, עקרונות שימור התשוקה בזוגיות רבת שנים, ועוד ועוד כמו שאנחנו מלמדים ומלווים בתוכנית "נשואים בתשוקה" או אצל אנשי מקצוע טובים ברחבי הארץ.


דבר אחרון חשוב לסיכום, אם האישה אינה מעוניינת לשתף פעולה כלל, לא ללחוץ עליה, כי לרוב זה לא יעזור אלא רק יחמיר. חשוב שאתה, כבן זוג, תקבל תמיכה וליווי ולא תעבור את הקושי לבד, זוהי התמודדות לא פשוטה ובהחלט טוב שתהיה מלווה ע"י איש מקצוע. לעיתים, גם כאשר אחד מבני הזוג עובר תהליך במיניות עם עצמו, זה משנה את כל הדינמיקה בקשר ומקדם את הפיתרון לשניהם.


אני מאחלת לכם חיי נישואים מאושרים, מלאי אהבה ותשוקה, ושולחת כוחות להתמודד עם התקופה הלא פשוטה הזאת. בהצלחה!

לימור

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, ובלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים.


 

נספחים :

שו"ת ומאמרים מאת הרב אברהם שמואל לקריאה ועיון המומלצים לקריאה בהקשר מאמר זה:

 

משחת ואהבתם לסיכוך

מעצים את העונג המיני מסייע במקרה של יובש חלקי או מלא. תורם לשמירה על בריאות האיברים האינטימיים לאורך שנים. יעיל במיוחד במניעת כאבים או אי נעימות בחבירה וכן להקלה וריפוי תופעות גיל המעבר ואתרופיה נרתיקית.

ברישיון משרד הבריאות.


נר עיסוי

לעיסוי שמנים חם. מומלץ לעיסוי עצמי וחיבור לגוף. מותר לשימוש באברים האינטימיים לשמירה על בריאותם לאורך שנים. מכיל שמן אתרי לבנדר עם מגוון סגולות ריפוי והרגעה.


אצבע הקסם

אביזר לגירוי חיצוני של הדגדגן ומגוון האזורים הארוגניים בגוף. מומלץ למתחילות.


כתם פז

אביזר לשימוש חיצוני ו/או לשימוש פנימי נרתיקי. סליקון רפואי גמיש.


הספר "לעצמך - מיניות האישה"

מומלץ לכל אישה רווקה שמעוניינת ללמוד חיבור לגוף


למעוניינים להעמיק בנושא:

תוכנית ייעוץ מיני אונליין: "נשואים בתשוקה" עם דוד ולימור קליינמן, מייסדי "ואהבתם"


תוכנית בליווי אישי לזוגות שחפצים להגיע למיניות הרמונית ומלאת תשוקה, לחיות חיים אינטימיים מספקים ומוגשמים לתמיד


התוכנית כוללת:

  1. שיעורים מקצועיים אונליין שמועברים ע"י דוד ולימור קליינמן, עם מצגות מעוצבות וברורות באיכות גבוהה.

  2. תרגילים מפורטים ליישום כולל דפי הנחיה, תרשימים, טפסי מילוי, משחקים מקצועיים וקלפי שיחה/מגע זוגיים בליווי והנחיה אישית.

  3. שידורים חיים המועברים ע"י דוד ולימור קליינמן באופן אנונימי ודיסקרטי לחלוטין ושם תינתן הכוונה ומענה לשאלותיכם הנשארות אנונימיות וקבלת פידבק והכוונה אישית לביצוע התרגילים.

  4. לליווי אישי פרטני לאורך כל הדרך

*השיעורים והתוכנית כפופים לאתיקה המקצועית המחמירה של היועצים המיניים.

מבוא למיניות האדם (לימור)

מהם הגורמים המעצבים את מיניות האדם? איך פועל מעגל התגובה המינית הגברי והנשי? מהם הגורמים המשפיעים על המוטיבציה של האדם לקיום יחסים בזוגיות ארוכת טווח? מהי מיניות שלמה בנישואים וכיצד מגיעים אליה?

עונג אורגזמה ואורגזמיות (לימור)

מהי אורגזמה? מה ההבדל בין אורגזמה ואורגזמיות? האם ניתן להפריד בין אורגזמה ושפיכה וכיצד? כיצד אישה מגיעה לאורגזמה? מהי שפיכה נשית? מהם הנקודות המסתוריות אצל הגבר והאישה שמחוללים את האורגזמיות בגוף? מהי חשיבות האורגזמה ומה עושים כשהיא לא מושגת?

גבריות ומיניות הגבר (דוד)

מהם הגורמים המשפיעים על מיניות הגבר? כיצד פועל מעגל התגובה המינית הגברי? מיתוסים על מיניות גברית מול מציאות. עונג גברי - עשי ואל תעשי. איך לענג אישה? מה חשוב שנשים ידעו על גברים. מושגי יסוד בשפיכה וזרע.

מיניות מציאותית בעולם עמוס (לימור)

מה קורה כשלאי האהבה שלנו מצטרפים מטלות החיים, קריירה, פרנסה, ילדים ושאר אחראיות. איך ההצפה משפיע על המיניות שלנו ואיך פותרים את זה? כיצד מצליחים לקיים בחיינו שני מצבים זה לצד זה: ראש עמוס במחשבות (DOING) וגוף משוחרר ונוכח בתוך החושים (BEING)? ואיך עוברים בקלות בין שני המצבים בלי לוותר על אף אחד מהם בחיים שלנו?

אתגרים במיניות ופתרונם (לימור)

נלמד על רשימת האתגרים הנפוצים במיניות ארוכת טווח וכיצד פותרים אותם. הפרעות ממושכות בחשק המיני אצל האישה/הגבר, פרה-אורגזמה, קושי לחוות אורגזמה, קושי להשתחרר מינית, כאבים ביחסי אישות, פערים בחשק וברצונות המיניים, חוסר בתפקוד המיני, השתנות הגוף סביב הריון ולידה ולקראת גיל המעבר.

גיוון והתחדשות (לימור)

האם אנחנו באמת זקוקים לגיוון והתחדשות אם טוב לנו ככה? למה גיוון והתחדשות חשובה בזוגיות ארוכת טווח? אילו אפשרויות קיימות לגיוון המיניות? איזה תנוחות קיימות? איך בוחרים? איך מיישמים? איזה פנטזיות אפשר לממש ואיך עושים את זה? ומה עושים כשרוצים להתנסות במשהו אבל לא מצליחים להתגבר על הפחד?

עונג גברי (דוד)

כל מה שצריך לדעת על שפיכה גברית. דרכים להשגת שליטה על השפיכה. פתרון אתגרי שפיכה מוקדמת, שפיכה מהירה, שפיכה מעוכבת, חרדת ביצוע. הדרכים לעונג גברי שלא מדברים עליהם. איך לענג גבר. דרכי התמודדות התגדויות גברים במיניות זוגית.

מפגש סיכום והגשמה זוגית (לימור)

איך מטמיעים את מה שלמדנו והתנסנו בו בתוכנית לתוך השגרה הזוגית שלנו בעצמנו ללא ליווי? כיצד לקחת את כל מה שלמדנו וליישם זאת בהגשמת כל המטרות הזוגיות שלנו כדי לחיות חיים מוגשמים ומלאי סיפוק בכל מישורי החיים. בקריירה, בפרנסה, בהורות, בהגשמה האישית ובשאר החלומות והשאיפות שלנו.



הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page