אביזרי עונג לאלמנת מלחמה
top of page

אביזרי עונג לאלמנת מלחמה

הי לימור,

יש לי שאלה קצת משונה...

חברה טובה שלי התאלמנה במלחמת "חרבות ברזל". אני לא אזכיר את שמה או יותר מידי פרטים כדי לשמור על פרטיותה וכבודה. באחת השיחות שלנו לאחרונה היא העלתה שאחד הדברים שלא מדברים עליו, הוא שהיא מתאבלת גם על חיי המין שלה שכבר לא יהיו יותר. כל הקשר שלה למיניות היה רק עם בעלה האהוב ובלעדיו זה לא קיים מבחינתה. דיברתי איתה על כך שהיא יכולה עדיין לחוש עונג מהגוף שלה, זה לא אותו דבר כמובן אבל זה עדיין משהו שהיא יכולה לחוות ולגלות.

אשמח לשמוע מה את חושבת? ואם יש לך טיפים או משהו שאני יכולה להעביר לה שאת חושבת יעזור למישהי במצב שלה אני אשמח.

תודה רבה ובשורות טובות.


 

יקרה,

התרגשתי לקרוא את הפנייה הכנה שלך ועוד יותר לשמוע שאת מעוניינת לסייע לחברתך בדרך המיוחדת הזו. אבלות אלמנות ואלמנים על הקשר הגופני הוא אכן נושא לא מדובר, אך נוכח מאוד אצל נשים וגברים שאיבדו את אהובי ליבם, ואני שמחה שנתת לי את ההזדמנות להתייחס אליו באופן משמעותי יותר לטובת נשים רבות שלצערנו נמצאות במצב הזה.


אקדים ואומר שאובדן בן זוג, ובמיוחד כאשר זה בא בפתאומיות, מלווה את האלמנה בשאלות רבות.

כיצד היא יכולה להמשיך בחייה? כיצד היא אמורה לעבור את תהליך האבל? איך אמורים אפילו לקום מהמיטה? התהליך קשה, אך ניתן לביצוע, יש להיות סבלניים. הזמן אינו משפר את המצב, אך מקל את ההתמודדות. מומלץ מאוד להתעטף בתמיכה מקצועית אישית או תמיכה קבוצתית עם נשים שעברו חוויה דומה.

אך בתשובה שלי אתמקד רק בהקשר של האבל על חוויית האיטימיות המינית שאבדה והקושי לחוות עונג מחדש ואחלק את התשובה לשניים- ההיבט המקצועי וההיבט הפרקטי להתמודדות, ואני מקווה שתוכלי להעביר זאת לחברתך וזה יסייע לך במקצת בתוך הטרגדיה הקשה מנשוא שהיא עוברת.



הימנעות מתחושות אשמה 

אנשים רבים שאיבדו בני זוג חשים אשמה על התקדמותם והשבת תחושות אושר. חלקם אף מתארים את התחושה כבגידה בבן הזוג המנוח, גם אם ידוע בראש שהוא לא היה מעוניין שישבו כל היום בבית ויעצרו את חייהם. מותר ואף הכרחי לבכות ולהתאבל, אך לא לנצח, וברגע שמרגישים מוכנים מומלץ להתחיל לחיות שוב את החיים שממשיכים. זה בסדר ליהנות, לשמוח, להתענג ולחייך. אין פירוש הדבר שמעולם לא אהבתם את בן או בת הזוג שלכם. גם עונג מיני ללא בן הזוג באמצעות עינוג עצמי עלול להיחוות בעיקר בפעמים הראשונות כתחושה של בגידה במנוח. לכן כה חשוב לדבר על הנושא ולנרמל אותו, כך מתפוגגים להם רגשות האשמה, וכאשר הגוף מוכן וחפץ בכך, אפשר להתקדם.


הבניית משמעות מחודשת לחיים

זהו שלב מתקדם של תהליך ההתמודדות עם האובדן ובו אפשר להתחיל להַבנות משמעות מחודשת לחיים ללא נוכחות בן הזוג באופן מציאותי אלא רק במישור פנימי. לומדים לגבש תחושת זהות מוצקה יותר גם ללא המת, למצוא הנאות חדשות, לחזור לתחביבים ישנים, לפתח מעגלים חברתיים, ליצור שינוי בעיסוק או בעבודה, ללמוד ליהנות שוב ממה שיש לחיים להציע, כולל עונג מיני. וזה הזמן לעבור לצד הפרקטי של תשובתי לשאלתך.


עונג מחודש לאלמנה

רגשות של געגוע למגע, לעונג מיני ולאורגזמה והרצון לחוות אותם הם סימנים לכך שישנה בשלות אצל האישה האלמנה להבנות משמעות מחודשת לחיים ולהמשיך הלאה. זה סימן משמח מאוד ומורה על התקדמות בריאה בשלבי האבל על האובדן. היות ואלמנות רבות זקוקות לזמן עיבוד לפני שהן מוכנות לאהבה חדשה, שימוש באביזרי עונג הוא בהחלט מומלץ וכדאי הן בהיבט הרגשי- נפשי והן בהיבט הפיזי- בריאותי.


  1. ההיבט הרגשי נפשי

עינוג עצמי לנשים עוזר לחיבור עם הגוף, לטיפוח רגשות של אהבה עצמית ותחושת חיות וחיוניות. אלו הן תחושות שבהחלט יכולות לקדם את האישה בתהליך האבל (חשוב מאוד לא לחוות עינוג עצמי שמלווה בתחושות אשמה קשות או שהוא מקור קבוע לפורקן מתחים ורגשות שליליים באופן בלתי נשלט, שכן אז חוויית המיניות יוצרת קשר עצמי לא בריא ועלולה להביא לריקנות, תסכול ואף תלות).


בנוסף לחוויית האורגזמה החשובה לחייה של האלמנה, אני ממליצה על עינוג עצמי גם בליווי טיפוח עצמי עם שמנים ריחניים, מגע עצמי רוחבי בכל הגוף עם אווירה של מוזיקה נעימה וריחות טובים. ככל שהאישה תרגיש יותר בנוח עם גופה והעונג שהיא מפיקה ממנו, כך היא תרוויח יותר גם לטווח הקצר וגם לארוך, בפתיחות לקבלת אהבה חדשה ובהתחדשות החיים שאחרי המוות.


  1. ההיבט הפיזי-בריאותי

עוד יתרון עצום לעינוג עצמי: ידוע שנשים שחוות אורגזמות תדירות הן בריאות יותר, שמחות יותר, חיוניות יותר. אורגזמות תדירות מסייעות לשלל אתגרים שאלמנות מתמודדות איתן כמו אנטי-דיכאון, שינה טובה יותר בלילה, תחושת רגיעה, האטת תהליכי הזדקנות בגוף ועוד ועוד.


בהיבט נוסף חשוב מאוד שלצערי לא מדובר כלל- עינוג עצמי באמצעות אביזרי רטט פנימיים מסייע לשמירה על בריאות הנרתיק וחשוב במיוחד לאישה שאינה פעילה מינית עם בן זוג.

משיחות שהיו לי עם פיזיותרפיסטית רצפת אגן למדתי שנרתיק האישה עלול לאבד מחיוניותו הרפואית כאשר לא משתמשים בו שנים רבות (אצטט את הפיזיותרפיסטית: If you don't use it, you'll lose it), וכאשר לא קיימת פעילות מינית מכל סוג, תופעות גיל המעבר עלולות להקדים וביניהן: כיווץ יתר של הנרתיק, יובש קיצוני וירידה בתנאים חיוניים להתעברות. כלומר, כאשר האישה תתחתן שוב בעזרת ה', גם אם היא עדיין בגיל הפריון וירצו להביא ילדים משותפים, הזוג עלול להיתקל בקושי לקיים יחסים ואף להרות. אדגיש שגם נשים שלא אוננו תקופה תמיד יכולות להתחיל ובכך לאמן את הנרתיק, אך חשוב להיות במודעות לעניין.


לסיכום, נשמע שחברתך מוכנה וייטיב איתה להתנסות באביזרי עונג בריאים, וטוב שתסייעי לה ותעודדי אותה בכך. האביזרים הם אמנם לא תחליף לבן זוג, אבל שימוש נכון בהם מסייע לאישה בתהליך ההתגברות על האובדן, לידה עצמית מחדש ושמירה על בריאות נפשית ופיזיולוגית בשנים הקשות ואחריהם.


מן השמיים תנוחמו, ובעזרת ה' בשורות טובות לך, לחברתך ולכל עם ישראל,

באהבה,

לימור


 

הכותבת, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, ובלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים.





 




 

 


לזוגות שמבקשים תהליך עומק אישי:




תוכנית ייעוץ מיני אונליין - "נשואים בתשוקה" עם דוד ולימור קליינמן, מייסדי "ואהבתם"


תוכנית בליווי אישי לזוגות שחפצים להגיע למיניות הרמונית ומלאת תשוקה, לחיות חיים אינטימיים מספקים ומוגשמים לתמיד


התוכנית כוללת:


  1. שיעורים מקצועיים אונליין שמועברים ע"י דוד ולימור קליינמן, עם מצגות מעוצבות וברורות באיכות גבוהה.

  2. תרגילים מפורטים ליישום כולל דפי הנחיה, תרשימים, טפסי מילוי, משחקים מקצועיים וקלפי שיחה/מגע זוגיים בליווי והנחיה אישית.

  3. שידורים חיים המועברים ע"י דוד ולימור קליינמן באופן אנונימי ודיסקרטי לחלוטין ושם תינתן הכוונה ומענה לשאלותיכם הנשארות אנונימיות וקבלת פידבק והכוונה אישית לביצוע התרגילים.

  4. ליווי אישי פרטני לאורך כל הדרך


*השיעורים והתוכנית כפופים לאתיקה המקצועית המחמירה של היועצים המיניים.



מבוא למיניות האדם (לימור)


מהם הגורמים המעצבים את מיניות האדם? איך פועל מעגל התגובה המינית הגברי והנשי? מהם הגורמים המשפיעים על המוטיבציה של האדם לקיום יחסים בזוגיות ארוכת טווח? מהי מיניות שלמה בנישואים וכיצד מגיעים אליה?



עונג אורגזמה ואורגזמיות (לימור)


מהי אורגזמה? מה ההבדל בין אורגזמה ואורגזמיות? האם ניתן להפריד בין אורגזמה ושפיכה וכיצד? כיצד אישה מגיעה לאורגזמה? מהי שפיכה נשית? מהם הנקודות המסתוריות אצל הגבר והאישה שמחוללים את האורגזמיות בגוף? מהי חשיבות האורגזמה ומה עושים כשהיא לא מושגת?



גבריות ומיניות הגבר (דוד)


מהם הגורמים המשפיעים על מיניות הגבר? כיצד פועל מעגל התגובה המינית הגברי? מיתוסים על מיניות גברית מול מציאות. עונג גברי - עשי ואל תעשי. איך לענג אישה? מה חשוב שנשים ידעו על גברים. מושגי יסוד בשפיכה וזרע.



מיניות מציאותית בעולם עמוס (לימור)


מה קורה כשלאי האהבה שלנו מצטרפים מטלות החיים, קריירה, פרנסה, ילדים ושאר אחראיות. איך ההצפה משפיע על המיניות שלנו ואיך פותרים את זה? כיצד מצליחים לקיים בחיינו שני מצבים זה לצד זה: ראש עמוס במחשבות (DOING) וגוף משוחרר ונוכח בתוך החושים (BEING)? ואיך עוברים בקלות בין שני המצבים בלי לוותר על אף אחד מהם בחיים שלנו?



אתגרים במיניות ופתרונם (לימור)


נלמד על רשימת האתגרים הנפוצים במיניות ארוכת טווח וכיצד פותרים אותם. הפרעות ממושכות בחשק המיני אצל האישה/הגבר, פרה-אורגזמה, קושי לחוות אורגזמה, קושי להשתחרר מינית, כאבים ביחסי אישות, פערים בחשק וברצונות המיניים, חוסר בתפקוד המיני, השתנות הגוף סביב הריון ולידה ולקראת גיל המעבר.



גיוון והתחדשות (לימור)


האם אנחנו באמת זקוקים לגיוון והתחדשות אם טוב לנו ככה? למה גיוון והתחדשות חשובה בזוגיות ארוכת טווח? אילו אפשרויות קיימות לגיוון המיניות? איזה תנוחות קיימות? איך בוחרים? איך מיישמים? איזה פנטזיות אפשר לממש ואיך עושים את זה? ומה עושים כשרוצים להתנסות במשהו אבל לא מצליחים להתגבר על הפחד?



עונג גברי (דוד)


כל מה שצריך לדעת על שפיכה גברית. דרכים להשגת שליטה על השפיכה. פתרון אתגרי שפיכה מוקדמת, שפיכה מהירה, שפיכה מעוכבת, חרדת ביצוע. הדרכים לעונג גברי שלא מדברים עליהם. איך לענג גבר. דרכי התמודדות התגדויות גברים במיניות זוגית.



מפגש סיכום והגשמה זוגית (לימור)


איך מטמיעים את מה שלמדנו והתנסנו בו בתוכנית לתוך השגרה הזוגית שלנו בעצמנו ללא ליווי? כיצד לקחת את כל מה שלמדנו וליישם זאת בהגשמת כל המטרות הזוגיות שלנו כדי לחיות חיים מוגשמים ומלאי סיפוק בכל מישורי החיים. בקריירה, בפרנסה, בהורות, בהגשמה האישית ובשאר החלומות והשאיפות שלנו.




הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page