האם ציפרלקס משפיע על החשק המיני?
top of page

האם ציפרלקס משפיע על החשק המיני?

עודכן: 16 באוק׳ 2023


שאלה

שלום לימור,

לפני חצי שנה בעקבות דיכאון אחרי לידת בני השלישי רשם לי הרופא תרופה נוגדת דיכאון בשם "ציפרלקס". התרופה אמנם עזרה מאוד למצב הרוח אבל מאז אני מרגישה שקשה לי הרבה יותר ליהנות ממין, ולפעמים אני לא מצליחה להגיע לאורגזמה גם אחרי מאמצים רבים למרות שהבעיה לא היתה קיימת בעבר.

אשמח לדעת האם זה קשור ומה אוכל לעשות. תודה רבה.

תשובה

יקרה,

ראשית אבקש לומר לך כמה טוב עשית שלא התעלמת מתחושותייך לאחר הלידה ופנית לטיפול. אני מאחלת לך הרבה בריאות אושר ושמחה.

ציפרלקס הינה תרופה אנטי-דיכאונית ואנטי-חרדתית ממשפחת ה- SSRI. הפעולה של תרופות ממשפחה זו היא בעיכוב תהליך הספיגה מחדש של הסרוטונין (שבין השאר אחראי על מצב הרוח) בצמתים המחברים בין סיבי עצב שונים. אמנם, אליה וקוץ בה - אותה התרופה שיכולה לגרום למצב רוח טוב יותר, פוגעת בתשוקה, בחשק ובתפקוד המיני. מחקרים בספרות הרפואית גילו שמשתמשים רבים מדווחים על הפרעות קישוי ושפיכה ואף קושי להגיע לאורגזמה. בדיוק החוויה אותה את מתארת.

היות ופגיעה באיכות החיים המינית היא פגיעה נוספת באיכות החיים הכללית, אני ממליצה לך לחזור לרופא שרשם עבורך את התרופה ולספר על החוויה שלך. למרות שלנטילת התרופה יש חשיבות גבוהה לאיכות החיים ולכן אין להפסיק ליטול אותה ללא הוראה מפורשת מרופא, יש בהחלט דרכים להקל על תופעות הלוואי. למשל באמצעות הפחתת מינון התרופה, הפסקות מבוקרות ע"י רופא, תמיכה באמצעות תהליך פסיכולוגי אישי או זוגי ופנייה לפסיכותרפיה וגם שימוש באביזרי עונג בעלי עוצמת רטט גבוהה, שיכולים לעזור כאשר יש קושי פיזי ממשי להגיע לאורגזמה.

לסיכום, הנושא של דיכאון ומיניות הוא נושא רחב השייך לתחום הרפואה והפסיכיאטריה, וכדאי לפנות לאנשי מקצוע מתחום זה כדי להחזיר בצורה מבוקרת את השמחה והעונג המיני לחייך.

בהצלחה!

לימור

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.

טבעות פין

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page