כל מה שחשוב לדעת על ביאה שלא כדרכה (מין אנאלי)
top of page

כל מה שחשוב לדעת על ביאה שלא כדרכה (מין אנאלי)

עודכן: 29 בנוב׳ 2022

דעות רווחות רבות קיימות לגבי סוגיית המין האנאלי. לאתר ואהבתם מגיעות פניות רבות בנושא עם בקשה להדרכה והכוונה תוך תסכול מחוסר מידע או מידע מבלבל ברחבי הרשת. כדי לתת מענה מרוכז ומקצועי הלכתי לפגוש את שלומית וולפין, מומחית לשיפור התפקוד המיני לגברים ומטפלת באמצעות התת מודע בגברים החווים אתגרים בחיי המין ובאינטימיות, והבאתי לפניכם כאן את כל התשובות על בסיס שאלות שמופנות אלינו באופן תדיר.


במאמר זה שלומית תפרט בפניכם מהו מין אנאלי, למה בעצם מקיימים מין אנאלי, איך מקיימים מין אנאלי בביטחון ובלי להיפצע, מה עושים כאשר רק אחד מהצדדים מעוניין במין אנאלי והשני לא, איך מכינים את הגוף לאנאלי, איך משתמשים נכון בפלאגים אנאליים (אביזרים) כדי להכין את הגוף למין אנאלי, ממה להימנע ולהיזהר כאשר מעוניינים בקיום מין אנאלי. שלומית גם תספר מה האתגרים שהיא פוגשת במטופלים דתיים שמגיעים אליה, אל מול התנסות זו.

לפני שאתם ממשיכים את הקריאה אני מבקשת לעצור רגע, להקשיב לגוף ולנפש ולוודא שאתם אכן מרגישים בנוח עם קריאה מפורטת על נושא זה, ורק אם אתם בטוחים שזה מתאים לכם, תמשיכו את הקריאה.


התייחסות הלכתית ומחשבתית תוכלו למצוא בקישורים למאמרים המופיעים בסוף מאמר זה.


שלום שלומית ותודה שהסכמת להעניק מידיעותייך. נתחיל בשאלה פשוטה כדי ליישר קו – מה זה בעצם יחסי מין אנאליים?

יחסי מין אנאליים אלו הם יחסי מין שמתקיימים בחדירה דרך החור של פי הטבעת (הרקטום). יחסים בהם איבר המין הזכרי חודר לפי הטבעת של האישה. ישנם יחסי מין אנאליים הנחשבים כ"אנאליים ללא חדירה", כלומר ללא חדירת איבר מין, אך כן החדרת אצבעות או אביזרי עונג ייעודיים (כמו פלאגים אנאליים) או עינוג עם הלשון (בשפה המקצועית – רימינג).

יש המוצאים בכך הנאה צרופה, ויש העושים זאת כהכרח המציאות.


למה את מתכוונת "הכרח המציאות"?

חלק מהנשים שכן מוכנות לקיים מין אנאלי נמנות עם אוכלוסיית הרווקות – אלו שלפני חתונה. אותן נשים נמנעות מלקיים יחסי מין דרך הנרתיק על מנת לשמור על בתוליהן, ולכן הן חושבות שמין אנאלי הוא פתרון עבורן. (חשוב לדעת שקיום יחסי מין אנאליים אמנם אינו פוגע במבניות קרום הבתולין, אך הוא אסור עפ"י ההלכה מחוץ למסגרת הנישואים. ל.ק.)


למה זוגות בעצם מקיימים מין אנאלי? ומה מהנה בזה?

מודעות למין האנאלי עלתה כבר משנות ה-90 של המאה הקודמת. יותר ויותר סטטיסטיקות מצביעות על כך שכבר מגיל נערות (נערות אשר לא רוצות לאבד בתולים או חוששות מהריון) מקיימים מין אנאלי, וזאת לאחר שהשכיחות גברה, בייחוד לאור השיח שנוצר לגבי סוג יחסים זה לאחר גילוי מחלת האיידס (בסוף שנות ה-70 של המאה ה-20). שיעור מקיימי המין האנאלי עלה מ-25%-20% בשנות ה-90 לכ-40% בתוך שני עשורים, כשהמספרים גבוהים יותר אצל הגברים והנשים הצעירות. למרות הדעות הרווחות שרק בין גברים נהגו לקיים מין אנאלי, רווחו העדויות כי "עבור מספר מסוים של הטרוסקסואלים, מין אנאלי הוא מענג, מרגש, ונתפס כאינטימי יותר ממין וגינלי" (2009 פרסום של החוקרת קימברלי ר' מקברייד (McBride) בכתב העת הרפואי "The Journal of Sex Research"). עוד מצאה החוקרת כי 51% מהגברים ו-43% מהנשים ביצעו מין אנאלי ללא חדירה של איבר המין. מרבית הגברים ומרבית הנשים שנבדקו במחקר דיווחו על התנסות במין אנאלי לפחות פעם אחת במהלך השנה שקדמה למחקר, ושהיו במסגרת מערכת יחסים מונוגמית.


אלו נתונים מעניינים מאוד. אמרת מקודם שזוגות רבים מתנסים במין אנאלי כי הוא מסב להם הנאה, האם אפשר להגיע לאורגזמה במהלך קיום יחסים אנאליים?

כן, דרך סוג זה של יחסי מין ניתן אף להגיע לאורגזמה. נשים אשר חוו אורגזמה במהלך חדירה אנאלית דיווחו כי מדובר בחוויה כלל-גופית, וזאת בשונה מאורגזמה שמקורה בגירוי של הדגדגן בלבד. גם עדויות של גברים שחוו עינוג אנאלי באמצעות אביזר אנאלי, מדווחים כי יש ריגוש שונה וכי האורגזמה עוצמתית באופן משמעותי. צריך לקחת בחשבון שלזוגות שזה מתאים להם, מין אנאלי יכול להיות מופתי בהנאתו, ועם זאת יש לבצעו בצורה בטוחה וזהירה, על מנת להימנע מכאב, פציעה או זיהום.


כיצד מומלץ לקיים יחסים אנאליים באופן בטוח, ללא כאב או השלכות של פציעה או זיהום?

לעניין מניעה מזיהום: חשוב לדעת שקיים מספר גבוה של חיידקים באזור פי הטבעת שלא נמצאים באזורים אחרים של הגוף, ולכן על מנת להימנע מזיהום יש לנקוט בכמה אמצעים:


- היגיינה של המקום. באם מבצעים חדירה עם איבר המין, רימינג (לשון) או חדירה באמצעות אצבע או אביזר, רצוי מאוד לשטוף את המקום לפני כן במים ובסבון. כמו כן לשטוף את הפה ואת האצבעות, ולדאוג שאביזרי העונג יהיו גם הם נקיים. זאת בגלל כמות החיידקים ומהותם באזור זה. חשוב מאוד להקפיד, שאם יוצרים מעברים בין הרקטום לנרתיק, לשטוף את האיבר/אביזר בו השתמשתם, על מנת לא להעביר את חיידקי הרקטום לנרתיק. זיהום מסוג זה אינו נעים ומצריך טיפול לרוב עם התערבות תרופתית.


  • חוקן. יש המבצעים חוקן לפני קיום יחסי מין אנאליים. כלומר מרוקנים את האזור, על מנת שבעת קיום היחסים לא תהיה נוכחות של צואה.

  • קונדום אצבע. למי שנרתע מלחדור ישירות על עורו ובשרו לאזור, קונדום אצבע הוא תוסף נפלא. מלבישים אותו על אחת האצבעות הפעילות (או אפילו מספר במקביל), וחודרים בעזרתו. כך שומרים על ניקיון האצבעות ומונעים הידבקות ריח ו/או זיהום.

  • קונדום לשון. אופציה נהדרת למי שרוצה להעניק רימינג, ומעוניין להימנע מהידבקות ריח על הלשון או מזיהום. מלבישים קונדום על קצה הלשון או אפילו ניילון נצמד.

ומה לעניין כאב? איך אפשר למנוע אותו?

בנוסף על זיהום, כדי להפיק חוויה נעימה מקיום מין אנאלי צריך להימנע מכאב לא נעים. בתחום הרפואה הגסטרואנטרולוגית מובא לידיעתנו כי רק 2 הס"מ הראשונים בפי הטבעת המכווץ הם הגורמים לכאב המדובר באזור זה. כלומר, לאחר ש"עוברים" את המכשול הזה, בעצם כל חדירה באשר היא אינה גורמת כאב, אלא אם מתנהגים שלא נכון באזור זה. כאב באזור זה יכול לנבוע מכיווץ אותם ס"מ ראשונים עד ריכוך, ויכול לנבוע מתזוזות מהירות, תנועתיות סיבובית, תנוחות מסוימות, חדירה עמוקה למדי או אי הכנת המקום לחדירה.

להלן מספר המלצות:

  • אילחוש. ניתן להשתמש במשחות אילחוש. הן נרכשות בבתי מרקחת. חשוב לציין לשימוש חיצוני בעת הרכישה. מורחים מעט משחה באזור פי הטבעת, ונותנים לזה את הזמן הדרוש (בין שניות לדקות מועטות). חשוב! אם הגבר חודר עם איבר מינו, גם הוא עלול לחוות את האילחוש, ובכך יורדת רמת ההנאה בחיכוך.

  • ריכוך המקום. שרירי פי הטבעת מכווצים מטבעם. על מנת לגרום לאזור להתרכך ומעט להתרחב, מומלץ קודם לתקשר ביניכם שאתם לקראת מין אנאלי, ולא לבוא בהפתעה. חדירה בהפתעה באמת עלולה להכאיב מאוד. איך מרככים? ניתן לעסות את האזור. קודם בעזרת אצבע, אפילו בתוספת חומר סיכה על בסיס מים או שמן. אם משתמשים במשחת סיכוך אורגנית, האזור גם מריח טוב ונעים יותר לביצוע רימינג. עיסוי המקום נעשה באיטיות, בתנועות מעגליות. תוך כדי תנועה מחדירים קלות את קצה האצבע, חוזרים לתנועות מעגליות וכן הלאה. כשמגיעים למצב של החדרת אצבע ללא התנגדות המקום, אזי המקום מוכן. במקום אצבע ניתן גם להשתמש באביזרי עונג לשימוש זה (פלאגים אנאליים). אם מרגישים הירתעות, נכון יהא לשוחח תוך כדי. לומר דברים נעימים לאוזן שיוצרים גם גירוי מנטלי, וזה משפיע על התרחבות ושחרור הכיווץ.

  • חדירה איטית. מומלץ, בטח בשלבים הראשונים להתנסות במין אנאלי, לבצע את החדירה באיטיות. חדירה מהירה עלולה ליצור כאב ואף קרע או דימום קל באזור. לכן האחריות על החודר. ניתן לתת לגבר לבצע את החדירה באופן איטי, וניתן לאפשר לאישה לכוון עכוזה לכיוון איבר מינו הזקור של הגבר, והיא תוך כדי חיכוך ותנועה אט אט תרגיש מתי היא מוכנה להיחדר.


 

הפלאג האנאלי של ואהבתם הוא אביזר אנאלי שעוצב במיוחד לזוגות העושים את צעדיהם הראשונים באביזרים אנאליים ומתאים גם לזוגות מנוסים. הפלאג נועד להגברת הגירוי המיני אצל נשים וגברים כאחד.


 

המידע הזה הוא חשוב ובהחלט יכול להפוך את החוויה מכואבת למהנה. חשוב לי לשאול האם יש אפשרות לקליטת הריון במהלך קיום יחסים אנאליים?

אחד הדברים הנוספים שיש לתת עליהם את הדעת זה שפיכה. כאשר גבר מהגיע לפורקן ושופך בחלל האחורי של האישה, צריך לקחת בחשבון שנוזל הזרע עלול להישפך לכיוון הנרתיק, ובכך, אם אין אמצעי מניעה באשר הוא, יכול להיווצר מצב של כניסה להריון.


מה עושים כאשר רק אחד מהצדדים מעוניין במין אנאלי והשני לא?

קורה באמת שאחד הצדדים מעונין והשני לא. ההתעניינות יכולה לנבוע מסקרנות, מהצורך בשינוי או ריגוש, מצורך לשמור על בתולים ומסיבות נוספות אחרות. סירוב לקיום יחסי מין אנאליים יכולים לנבוע מהאפשרויות הבאות הקשורות אחת בשנייה:

  1. הפחדה

  2. פחד מכאב

  3. השקפת עולם לגבי זה

  4. דעות קדומות שהוטמעו בעניין

  5. תחושה של פחד מאינטימיות.

נשמע לי שהרשימה שפירטת מתאימה כמעט לכל מקרה של פערים ברצונות בין בני הזוג, תוכלי לפרט לגבי מין אנאלי?

קיימת הפחדה תרבותית לגבי המקום הזה – שזה כואב, שזה לא נקי, שזה יחסי מין משולים רק להומוסקסואליים, שזה זול ועוד. זו התודעה וההתייחסות שהשתנו. מכיוון שיש אנשים שבאמת מאמינים להפחדות הללו, מבלי "לבדוק את השטח" קודם או לשאול את עצמם האם זה טוב או לא טוב להם, יש סירוב לקיום מין אנאלי. משפט נפוץ כגון "המקום מלוכלך" גם פתיר אם באמת מעוניינים בכך.


מה לגבי הפחד מכאב? הרי בדומה לקיום יחסים וגינאליים בפעמים הראשונות, אם לא מכינים את הגוף, המעשה אכן עלול לכאוב.

הפחד מכאב הוא אחד מסיבות ההימנעות הבולטים יותר. והרי שלזוגות שמעוניינים נתתי דוגמאות כיצד ניתן להתגבר על הכאב. קרה לא אחת שנתקלתי בנשים אשר שאלתי אותן האם קיימו מין אנאלי, והן בהתרסה ענו: "ממש לא. זה כואב!" לשאלתי איך הן יודעות שזה כואב אם לא ניסו, לא היה להן הרבה לומר, חוץ מזה ש... ככה אמרו להן. מקובל לחשוב שהמקום כואב, ונכון. יש מקרים שזה עלול לכאוב. גם קיום יחסים ווגינליים עלול לכאוב בפעמים הראשונות, כמו שאמרת. אך מהו כאב? מה באמת הסיבה שממנה נמנעות הנשים, שהרי אם כך לא היו כלל מקיימים מין אנאלי בעולם הזה. יש פה חוסר רצון מובהק לבדוק את העניין, עד כמה באמת זה כואב לעומת ההפחדה.


אז למה באמת קיים פחד לקיים מין אנאלי?

מכיוון שיש דעות שונות, ביניהן כאלו האוסרות כלל קיום יחסים אנאליים, יש הרואים בזה חטא, ולכן לא מוכנים לחשוב על זה בכלל. באיסלאם מין אנאלי נחשב ל"מעשה סדום" והוא אסור באופן מוחלט, ואילו ביהדות יש לגבי העניין מחלוקת.

לגבי מי שמאמין שקיום יחסים הינו לשם פרו ורבו, אותו אחד כלל אינו רואה למה יש צורך בקיום יחסים שיכולים להוביל לעונג, הנאה, ואולי אף אינטימיות. וכן, לעיתים בתוך תוכנו עמוק יש פחד מאינטימיות. יש שם משהו מאוד רגיש וחושפני, ולא כל אחד מוכן לכך. גם עקב הבית ממנו הגיע על אמונותיו, וגם מההבנה שהוא פה בעולם הזה כדי להיות בשיגרת בית וגידול ילדים ועבודה ולא יותר מכך.


אז מה עושים כשיש רצון והסכמה אמיתיים לקיום יחסים אנאליים אבל לא מצליחים להשתחרר מהפחד? איך מרככים אותו?

מדברים על זה. פותחים ערוץ תקשורתי, ומנסים ביחד להבין למה יש רתיעה בכלל. למה הצד השני לא מוכן, ומתוך מה שעולה וצף לבדוק כיצד ניתן לגשר על זה. אם זו אמונה מגבילה – להבין מה המקור שלה ואם יש בכלל אמת מאחוריה. אם זה פחד – איך תתגברו יחדיו על הפחד הזה? לכל סיבה באשר היא ניתן למצוא פתרון.


כאן חשוב לי להדגיש שאם מגיעים למסקנה שזה לא מתאים לאחד או יותר מבני הזוג עכשיו, לא חייבים לקיים יחסית אנאליים, ואפילו מומלץ להימנע מכך עד הגעה לרצון אמיתי, תוך הקשבה מתמדת לגוף.

אך לזוגות שהחליטו שהם רוצים, איך תמליצי להם להכין את הגוף לקיום יחסים אנאליים?

כדי לקיים יחסי מין אנאליים יש להכין את הגוף לכך, אך לא רק. יש פה גם עבודה מנטלית. לאור מה שציינתי קודם לכן, נצא מתוך נקודת הנחה שהשארנו את האמונות הרווחות מאחורינו, את כל הפחדים ושאר ירקות, וכי יש רצון של שני הצדדים במין אנאלי. עבודה מנטאלית היא כזו שיש הסכמה משני הצדדים, יש שיח פתוח לתקשר איך רוצים שהדברים ייעשו – מה הקצב, מה יהיה אופן ההכנה למקום, מה התנוחה היותר נוחה לפחות לשם התחלה, ומה עושים על מנת שזה יהיה מענג מבלי ללחוץ וליצור תסכול או רתיעה.


פיזית יש להכין את המקום כפי שפירטתי – עיסוי קליל בהתחלה על ידי חומר סיכה, עיסוי ישבן באופן כללי יכול להיות נהדר ואפילו ליטוף רך ונעים של המקום. אט אט להרגיש את התגובה של הגוף, את ההתמסרות שלו, עד שמרגישים בטוח עם העיסוי המעגלי לחדור אט אט. קודם קצה של אצבע, אט אט אף שתי אצבעות (או שימוש בפלאגים) ואז להכין את איבר המין כשהוא זקור לחדירה. לא מומלץ לחדור בבת אחת, אלא בתנועות קלות ואיטיות, ואם צריך, שוב חוזרים על פעולת האצבעות. יש שאוהבים להכין את האזור באמצעות רימינג (ליקוק אזור פי הטבעת). מומלץ לשים לב לתנוחות שיסבו לשניכם הנאה. יש תנוחה שבה האישה שעונה על ארבע או שש כשעכוזה וגבה פונים לכיוון החלק הקדמי של הגבר. אפשר לגוון בתנוחות בהן האישה שוכבת על ביטנה או על הצד, ויש האוהבים את התנוחה המיסיונרית בעבור האנאלי. פה יש בעצם עניין של חקירה.


מזה פלאגים אנאליים ואיך משתמשים בהם?

ניתן להשתמש באביזר עונג הנקרא "פלאג אנאלי" (פקק אנאלי). אביזר זה הוא סוג של פקק בדרך כלל קצר ובעל בסיס רחב, המעוצב לרוב בצורת קונוס עם קצה קהה מעל צוואר צר יותר. מותני הפקק הצרים יותר נועדו למיקום בפי הטבעת. זהו אביזר היכול להיות מצוין עקב גודלו כהכנה להרחבת הרקטום לפני חדירת איבר המין, או כאביזר מענג בפני עצמו. רצוי לשמן אותו טרם החדרתו, וגם פה לעבוד בתנועות איטיות עת ההחדרה. היתרון של הפלאג הוא במבנה שלו, שבעצם עת החדרת כל הקונוס, הוא "ננעל" בקטע הצר שבו ושוהה במקום. יש המשלבים את החדרת הפלאג כשבמקביל הגבר חודר לנרתיק של האישה. זו חדירה כפולה, שמסבה עונג רב בתחושות של שני החללים.


כאן המקום להדגיש שלמען מטרה של שימוש באביזרי עונג אנאליים, יש להשתמש רק באביזרים המיועדים לכך, היו והרקטום הוא בולען ואביזרים ללא מגן עלולים להיבלע בגוף. ועכשיו לקראת סיום, מה את יכולה להציע לזוגות ששוקלים להתנסות לראשונה במין אנאלי? מאיפה מתחילים?

אני באופן אישי מציעה לבדוק עם עצמכם את המקום המדובר. כוונתי היא שתעניקו לעצמכם עיסוי אנאלי. כך תוכלו להרגיש, כך תוכלו לדעת לתקשר את עצמכם עם בן/בת הזוג במיטה.


איך עושים זאת? שיכבו על הגב או על הצד עם הברכיים כפופות. מצאו את התנוחה הנוחה לכם. מירחו על אצבע מעט שמן (זרעי ענבים, קוקוס, שמן עיסוי, שמן שקדים) או חומר סיכה כלשהו (אפשר גם על בסיס מים) ותתחילו לגרות את האזור בתנועות מעגליות איטיות. אם לא נעים לכם ישירות עם האצבע, ניתן להרכיב קונדום אצבע או להיעזר באביזר עונג המיועד לכך, כגון פלאג.


תעברו בעדינות עם האצבע בצורה חיצונית באזור של פי הטבעת. לאט לאט. שימו לב כמה המקום הזה יכול לעורר אתכם. לאט לאט, בסיבובים עדינים עם ונגד כיוון השעון, העבירו ליטוף מעלה מטה, ואף תרעידו קלות את האצבע במקום. תרחיבו את המעגל של הסיבוב המענג, וחושו כמה עצבים יש במקום שמספקים עונג. עשו זאת ממש לאט. אין לאן למהר. ברגע שתרגישו מספיק נוח עם עצמכם, דיחפו קלות את קצה האצבע פנימה. ממש בקטנה. הלוך וחזור.


שלומית, תודה רבה על כל המידע החשוב הזה. מה תרצי לומר לקוראים שלנו לסיכום?

מין אנאלי יכול לספק עונג גדול לשני הצדדים כאשר יודעים כיצד לגשת אליו, ובקיומו של רצון אמיתי להתנסות מצד שני בני הזוג. אם עד כה טרם התנסיתם ושניכם מעוניינים – הרי שלפניכם מדריך מפורט להתחלה. אם כבר התנסיתם וחוויתם תחושת החמצה, זו הזדמנות נהדרת לבחון מחדש את העניין.

 

המראיינת, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, ובלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים.

המרואיינת, שלומית וולפין:

 

נספחים :

שו"ת ומאמרים מאת הרב אברהם שמואל לקריאה ועיון המומלצים לקריאה בהקשר מאמר זה:

 

משחת ואהבתם לסיכוך

מעצים את העונג המיני והתחושתיות בחבירה. מסייע לבני הזוג בזמן חבירה במקרה של יובש חלקי או מלא. תורם לשמירה על בריאות האיברים האינטימיים לאורך שנים. ידידותי לפיריון.

יעיל במיוחד במניעת כאבים או אי נעימות בחבירה וכן להקלה וריפוי תופעות גיל המעבר ואתרופיה נרתיקית.

ברישיון משרד הבריאות.


פלאג אנאלי

הפלאג האנאלי של ואהבתם הוא אביזר אנאלי שעוצב במיוחד לזוגות העושים את צעדיהם הראשונים באביזרים אנאליים ומתאים גם לזוגות מנוסים. הפלאג נועד להגברת הגירוי המיני אצל נשים וגברים כאחד.


פלאגים אנאליים

הפלאגים האנאליים של ואהבתם הם אביזר אנאלי שעוצב במיוחד לזוגות העושים את צעדיהם הראשונים באביזרים אנאליים ומתאים גם לזוגות מנוסים. הפלאג נועד להגברת הגירוי המיני אצל נשים וגברים והם משמשים גם להכנת הגוף למין אנאלי.


תורי זהב

להגברת העונג המיני של הגבר דרך בלוטת הערמונית, שק האשכים ופי הטבעת בשלט רחוק.

המענג ניתן לשימוש גם כאביזר לגירוי אנאלי לאישה להעצמת העונג של שני בני הזוג.


תורי זהב המהודר

מענג אנאלי תורי זהב של ואהבתם הוא אביזר אנאלי שנועד להגברת הגירוי המיני אצל נשים וגברים דרך פי הטבעת. לאביזר פונקציות חדשניות רבות ההופכות אותו לאביזר האנאלי האטרקטיבי ביותר שקיים.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page