בריאות מינית לגרושות ואלמנות במגזר הדתי
top of page

מיניות של גרושות ואלמנות במגזר הדתי

עודכן: 12 במאי 2021


ש: שלום לימור, אני גרושה מזה קרוב לשנה ולאחרונה נחשפתי לסיפור של הזוג פרק ב שהגיע אלייך לייעוץ והעלית לפייסבוק שלך. הבנתי מהסיפור שנשים צריכות להיות מודעות לשמירה על בריאותן המינית בתקופת הפרידה, כדי שלא יקדימו תופעות גיל המעבר. האם תוכלי לכתוב על כך, מה בעצם צריך לדעת? ואני רק אוסיף שחשוב לי להימנע מקיום יחסים עד שאתחתן בשנית בעזרת ה'.

ת: אמיצה יקרה, מודה מאוד על פנייתך. היות ואני אפרסם את התשובה אני מעתיקה לכאן את הסיפור על הזוג האמיץ שהרשה לי לפרסם את סיפורם:

הם מגיעים אליי מחויכים ונרגשים. זקנו מאפיר וקמטוטים זעירים סביב עיניה מספרים על שנים ועל מסע. בשאלון המקדים שממלאים הזוגות שמגיעים אליי למפגש ייעוץ הם כתבו – אנחנו חתן וכלה. גילאים: הוא 42 היא 37. נשואים פחות משנה. פרק ב.

אני שואלת לסיבת הגעתם והיא מרכינה את ראשה, אוחזת בטבעתה ומספרת – אני סובלת מכאבים איומים. בפרק א מעולם לא סבלתי.

כחלק מהתהליך אני מפנה אותם לפיזיותרפיסטית רצפת אגן, ובהסכמת האישה – הפיזיותרפיסטית יוצרת איתי קשר לפני שהיא מחזירה אותה אליי. "לימור, אני לא שמחה לקיים את השיחה הזאת, אבל יש פה אישה מקסימה בת 37, והנרתיק שלה הוא כמו של אישה בת 60. אין ספק שצריך לעבור פה שיקום מיני."

אנחנו חוזרות להיפגש בינינו, רק היא ואני הפעם. היא מספרת על היחסים שלה עם גופה בתקופת הפרידה. אני נושמת את התקופה הקשה שעברה. 5 שנים של בדידות הגוף. ואני מבינה מה כנראה הקפיץ את נרתיק האישה המקסימה הזאת אל שלב מתקדם יותר בחיים, טרם זמנה.

אחרי תהליך של קרוב לשנה שבה שוקם הגוף בתהליך הוליסטי, היא אומרת לי: "חבל שאין מספיק מודעות לנושא הזה, שאף אחד לא מדבר עם נשים שיצאו מזוגיות שהן לא התגרשו מהגוף שלהן, שיתכוננו ליום שאחרי. חבל שאני לא יכולה לצעוק זאת בקול עבור כל הנשים שנמצאות עכשיו איפה שאני הייתי."

 

מחקרים מראים כי ככל שיש יותר פעילות נרתיקית אצל האישה, כך סביר שתופעות גיל המעבר יידחו.

 

ועכשיו אשתדל למפות את עקרונות השמירה על בריאות הנרתיק בתקופת פרידה:

  1. מחקרים מראים כי ככל שיש יותר פעילות נרתיקית אצל האישה, כך סביר שתופעות גיל המעבר יידחו. קל להבין זאת – כאשר אנו משתמשים באזורים מסוימים בגוף ומפעילים אותם, הם נשארים חיוניים ובתפקוד גבוה, כשלא, הגוף לא מתאמץ ותפקודו של האזור מתחיל להתדרדר.

  2. כשהנרתיק לא פעיל לתקופה ממושכת, ישנה סבירות גבוהה יותר להאטה של זרימת הדם אל האזור, ירידה באסטרוגן, יובש, כיווץ יתר, פטרת, גירודים ועוד.

  3. בין הדברים שעוזרים לשמירה על חיוניות הנרתיק: עיסוי מקומי (רצוי בשמנים צמחיים), אימון רצפת האגן (משקולות נרתיקיות), עיסוי ארויגו (עיסוי רחם), אוננות, הוספת אסטרוגן מקומי, אורגזמות תדירות וקיום יחסי אישות טובים ותדירים.

  4. במקרה שבו יש רצון להימנע מקיום יחסים מלאים עם בן זוג, מסיבות הלכתיות או אישיות, כל האפשרויות האחרות עדיין קיימות ומומלץ לבחון אותן ולראות אם יש משהו שיכול להתאים.

  5. מחקרים נוספים מראים כי שימוש באביזרי עונג נרתיקיים (אביזרי רטט) איכותיים ובריאים תורמים לשמירה על חיות הנרתיק ואף לשיקומו. כדי להמחיש זאת אתן דוגמה מעט כואבת מנשים שהחלימו מסרטן צוואר הרחם ועברו הקרנות בנרתיק. לאחר ההחלמה, כדי לחזור לחיים רגילים, הרופאים ממליצים על שימוש באביזרי עונג נרתיקיים כדי לשקם את הנרתיק (מבין סוגי האביזרים מומלץ להשתמש באביזר משולב (פנימי וחיצוני) בגודל מלא כגון מענג משולב 'ואהבתם').

  6. המלצה נוספת שיש לי לכל אישה בסטטוס שלך היא לקבל הערכה של תפקוד רצפת האגן אצל פיזיותרפיסטית מומחית לרצפת אגן, ולפנות לסיוע רגשי-נפשי בההתמודדויות ובאתגרים.

מאחלת לך שתצליחי לראות בתקופה המאתגרת שבה את נמצאת כהזדמנות לחיבור אל עצמך וליציאה אל מסע לנפלאות גופך. מקווה שעזרתי,

לימור

לכתיבת תשובה זו הסתייעתי בחוות דעתה של אביגיל מולכו שילוח, פיזיותרפיסטית מומחית לרצפת אגן ומטפלת בשיטת ARVIGO, בעלת 10 שנות ותק בקופ"ח מכבי, ובעלת קליניקה פרטית בירושלים. מייסדת "לגעת ברחם".

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page