שו"ת : האם מותר להשתמש באביזרי עונג
top of page

שו"ת : האם מותר להשתמש באביזרי עונג

עודכן: 24 בינו׳ 2021


שאלה

הרב שלום!

לאחרונה נחשפתי לאתרים המיועדים לציבור הדתי המתירים שימוש באביזרי עונג מיניים. האם מותר לאדם שומר מצוות להשתמש באביזרים אלו? האם אין חשש שהם ירחיקו בין בני הזוג כיון שלא יצטרכו אחד את השני? האם אין בזה משום פריצות?

תודה

תשובה

שלום לשואל!

התשובה לשאלה זו תלויה במטרת השימוש של הרוכש אותם. לענ"ד המטרה הראשית של קיום מצוות עונה בין בעל ואישה הוא שאדם ישמח את אשתו לדבר מצווה, וכם להיפך, ובכך יחזקו את האהבה והקשר יניהם. יש כמובן מצוות פרו ורבו, והיא מצווה נפרדת של הבאת ילדים לעולם. אך מצוות פרו ורבו שייכת גם במקום שלא ניתן להוליד ילדים כגון האישה בהריון או נוטלת גלולות למניעת הריון.

אילו דברי הלכה פשוטים.

מה שלא פשוט הוא שגברים ונשים הם שונים מאד אחד מהשני, ודרכי הסבת הנאה ועונג הדדיים גם הם בונים מאד. זה דבר שצריך ללמוד ונרכש עם הזמן והניסיון ההדדי. תנאי הכרחי לכך הוא תקשורת מילולית טובה בין בני הזוג על יחסי האישות המשותפים שלהם.

יש נשים שמתקשות להגיע להנאה מינית ללא סיוע חיצוני. עקב יובש בנרתיק, גירוי ידני או באיבר המין של הגבר יכול להיות מכאיב ועל כן ראוי להשתמש בחומר סיכה במקרים רבים. בדיוק לאותה מטרה משמש אביזר מין, כגון ויברטור. יש נשים שזה מסייע להן להגיע להנאה מינית, כאשר הניסיון של הבעל לסייע לאישה או לגרום לה הנאה מינית לפעמים לא מועיל ואף מפריע. אם הכוונה בשימוש באביזר זה הוא תוך כדי וביחד עם הבעל על מנת לחזק את הקשר ביניהם, אז זה דבר חיובי, בדומה לחומר סיכה. אפשר להשתמש באביזר בשבלים שונים של היחסים בין הבעל והאישה, בעזרתו או לבד, והעיקר שהמטרה היא שיהיה להם טוב ביחד.

לכן בתשובה לשאלה האם זה גורם לאישה ללמוד ליהנות בלעדיי בן הזוג?


עוד לא פגשתי אדם שמעדיף חיי בדידות על פני חיי זוגיות, אלא אם הוא כל כך נפגע ובחר בחירות כאלו גרועות שהוא כבר לא סומך על עצמו לחיות בזוגיות. אבל רובא דרובא של אנשי העולם מחפשים, כמהים ומתפללים לחיות חיים זוגיים ומוציאים על כך כספים רבים. לעולם מכשירים או רובוטים לא יצליחו להחליף את החוויה האנושית ולכן איני חושש לכך כלל. במיוחד בחברה מסורתית שאנו מחנכים בה את ילדינו על ערך חיי הנישואין והמשפחה, איני סובר שאביזר זה או אחר יוכל להחליף את החוויה האנושית של גרימת טובה והנאה אחד לשני שמתבטא באופנים כל כך רבים אחרים, חוץ ממה שמכשיר מסוגל לעשות.

לא מצאנו בדברי חז"ל והפוסקים האחרונים כל איסור בשימוש באביזרים אלו, וכלל גדול נקוט בידינו: מה שלא אסרה התורה, לא בדברי חז"ל ולא בהנהגה טובה ממילא היא מותרת.

אך האם השימוש בכלי זה כרוך בחוסר צניעות?

כלשון השאלה, זהו רק כלי ומכשיר. וכמו כל מכשיר אחר, ניתן להשתמש בו לטוב ולמוטב. האינטרנט יכול להיות מכשיר של פריצות או מכשיר להפצת דברי תורה לכל פינה בעולם. רבונו של עולם נתן לנו את אפשרות הבחירה בקידוש החומר בעולם הזה. כל השאלה היא האם אנשים שוקעים בחומר או מקדשים אותו. אין באביזר מין שום דבר חוץ מכלי. הוא יכול להיות מכשיר שמחבר ומוסיף עניין והנאה בחדר המיטות של בני הזוג, כדי שהאהבה והתשוקה תשרור ביניהם לאורך ימים ושנים.

בשנים עברו, רכישה של אביזר מין היה כרוך בחשיפה לאתרים או לחנויות עם תכנים בלתי צנועים. ב"ה היום יש אתרים המיועדים לציבור הדתי שאין בחשיפה לתכנים כל איסור, במיוחד לאנשים נשואים.

ומכאן לאחד האתגרים של תקופתנו. אנו חיים בדור של בחירה מוחלטת. כבר עברו הימים שאדם היה חייב לחיות על פי קודים שהכתיבה החברה. דבר זה גורם לבחירה בטוב אך גם רעות בצידן, כגון עלייה תלולה בשיעורי הגירושין בימינו.

לכן אתגר מרכזי של החברה שלנו הוא מציאת הדרך של אהבת בני זוג זה לזה במשך עשרות שנים של נישואין ביחד עם העלייה בתוחלת החיים. לפעמים אביזרים, משחקים, שיחה נאה ועוד אמצעים יכולים להכניס עניין לחיים האישיים של בני הזוג, ולכן אני מוצא חיוב באמצעים כאלו או אחרים המחזקים את הרצון של בני הזוג להיות ביחד[1].

בברכה,

אברהם שמואל


[1] כתבתי בסיפרי "לדעת לאהוב" פרק שלם על גיוון וחידוש בחדר המיטות, עיין שם.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page