מילוי מחדש - אתגר בתפקוד הגברי
top of page

מילוי מחדש - אתגר בתפקוד הגברי

עודכן: 20 בינו׳ 2021

את הטור החודשי אקדיש הפעם לענות על שאלה שהופנתה אלי דרך האתר:

שלום אלעד.

נחשפתי לאחרונה לאתר שלכם. זה אתר מקסים וההנגשה היא נעימה וצנועה. ב"ה אני נשוי כבר כ-8 שנים עם שלושה ילדים והמיניות שלנו נמצאת בשלב בריא ובוגר. יש נושא מסוים שמפריע לי ולהפתעתי לא הצלחתי למצוא לו תשובה איכותית באינטרנט והוא גם לא עלה באתר שלכם. מכיוון שברור לי שהנושא מפריע לעוד גברים, אשמח אם תוכלו לכתוב מאמר בנושא.

הנושא הוא "מילוי מחדש" של הזרע לאחר קיום יחסי מין.

לאחר שאני מגיע לאורגזמה לוקח לי יממה שלמה כדי שהאיבר יחזור למצב שבו אני יכול לקיים יחסי מין מלאים, ועוד יממה נוספת כדי לחזור ל100% חשק מיני (אחרי יום אחד אומנם ניתן לקיים יחסים אבל החשק ירוד). אני לא יודע איפה זה ממקם אותי סטטיסטית באוכלוסיה, אבל ברור לי שיש אנשים שמסוגלים כבר אחרי כמה שעות או אפילו פחות מזה לחזור ל100% תפקוד. זה מציק במיוחד בחופשות או בימים הראשונים שאחרי המקווה שבהם יש רצון לקיים יותר פעמים יחסי מין בזמן קצר.

בקיצור - האם יש שיטות להגברת קצב ייצור הזרע? האם יש שיטות טבעיות לכך?


אשתדל לענות לשאלה בצורה הטובה ביותר, בכלים שיש לי בפורמט הנוכחי.

תפקוד מיני, גם של גברים וגם של נשים, מושפע מכמה רכיבים שונים שצריכים לעבוד בצורה תקינה. גופנית, צריך מערכת כלי דם תקינה שמזרימה דם וחמצן לאיברים, מערכת עצבים תקינה שמעבירה את הפקודות מהמח לאיברים הרלוונטים ומערכת הורמונלית תקינה. מעבר למרכיבים הפיזיים, גם לעולם ה"רוח" יש חלק משמעותי בתפקוד המיני – דוגמא נפוצה היא של מצבי עייפות ו \ או לחץ, שפוגעים גם ברמת החשק וגם בתפקוד המיני בפועל.


לאשך הגברי יש מספר תפקידים – הוא אחראי על הפרשה של הורמונים גבריים, הוא מייצר תאי זרע, מאחסן אותם ומפרק תאי זרע ישנים לטובת חדשים. קצב הייצור של תאי הזרע (ואיכותם) משתנים במהלך החיים. בגיל ההתבגרות הגוף מייצר תאי זרע רבים בקצב מהיר, ולכן ההתאוששות אחרי הוצאת זרע היא מהירה יותר. באופן טבעי, לקראת גיל 40, חלק מהגברים חווה ירידה בקצב היצור של תאי הזרע, וישנם שינויים הורמונליים שמשפיעים על התפקוד המיני. מעבר לכך, צריך לזכור שיחסי אישות הם גם פעילות גופנית. תזונה מאוזנת ובריאה, יחד עם מספיק שעות שינה משפרים את היכולת הגופנית. גם הרכיב הפסיכולוגי חשוב וקשור לתפקוד – האם אני מסוגל "להתנתק" מהמטלות השונות שמסיבות את תשומת ליבי השוטפת, ולהיות נוכח ומרוכז ב"כאן ועכשיו". האם ישנם גורמי לחץ שמסיטים אותי הצידה ופוגעים ביכולת שלי, אפילו בלי שאני שם לב, להשקיע ברגע אינטימי עם בת הזוג שלי.


כל אדם צריך לבדוק את עצמו בכל אחד מהפרמטרים שהוזכרו כאן, מה מצבו הבריאותי והפסיכולוגי. חלק מהבדיקות (כמו בדיקה הורמונלית לגברים) אפשר לעשות דרך קופות החולים (צריך לבקש את זה מפורשות מרופא המשפחה כחלק מבדיקות דם).


נקודה נוספת שחשוב לי להדגיש: בהשתלמות אחת סיפר לנו רופא שהוא גם מטפל מיני, על מטופל שהגיע אליו. המטופל התלונן בפניו, שחבר שלו מקיים יחסים חמש פעמים בלילה אחד. חבר אחר מקיים יחסים שבע פעמים בלילה, והמקסימום שהוא הצליח להגיע אליו זה שלוש פעמים בלילה. הוא שאל את הרופא מה לעשות כדי להגדיל את כמות הפעמים שהוא יוכל לקיים יחסי אישות עם אשתו בלילה אחד. ענה לו הרופא – תעשה גם אתה את מה שהחברים שלך עשו: תשקר.


נורמות חברתיות ותפיסות שגיבשנו במהלך החיים משפיעות על הציפיות שלנו מיחסי אישות. שאלת איפה אתה ממוקם סטטיסטית באוכלוסיה וציינת שאתה מתוסכל מכך שלעיתים אתה רוצה לקיים יחסים עם אשתך אבל לא מצליח. אני לא מכיר נתונים סטטיסטיים מהסוג ששאלת עליו, ונראה לי פחות רלוונטי להשוות את עצמך לאחרים (למרות שכולנו רוצים לחשוב שאנחנו "בטווח הנורמלי"). בנוסף, אני חושב שיש הרבה דרכים להגיע לקירבה ואינטימיות בין בני הזוג, מעבר לחיבור גופני מלא בשעת יחסי מין. תנסה לשאול את עצמך, מדוע חשוב לך לקיים יחסים מלאים עם אשתך, גם במצב שמבחינה גופנית יש לך פחות צורך בו (והגוף צריך את המנוחה).


מאחל לשניכם חיי אישות מספקים ומענגים בכל דרך שתהיה לכם נעימה, טובה ומקרבת.

 

הכותב, אלעד חמיאל, הוא קרימינולוג קליני (M.A) ומחנך למיניות בריאה, מנחה סדנאות והרצאות למתבגרים ומבוגרים.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page