פיקוח נפש - על הסכנות בשימוש באביזרים
top of page

פיקוח נפש - על הסכנות בשימוש באביזרים

עודכן: 12 במאי 2021

בשבוע שעבר הגיעה אליי אישה חביבה בשנות ה-30 לחייה מלאה דמעות. היא סיפרה שאביזר עונג שהיה נראה בדיוק כמו אביזר שנמכר אצלנו באתר ואותו הזמינה מאתר זול מחו"ל התפוצץ במהלך השימוש ובעקבות האירוע היא בילתה שני לילות בחדר מיון.

חודש לפניה קיבלתי דיווח מאישה על משקולות נרתיק לחיזוק רצפת אגן שהיא הזמינה מאתר שהיה נראה אמין, ולאחר שימוש של 3 פעמים באביזר, שהיה כתוב בפירוש שהוא עשוי "סיליקון רפואי", החלו להופיע חורים שחשפו מתכת מחלידה מתחתיהם.


כדי לבדוק במה מדובר, הזמנו את המוצר אותו הזמינה האישה שהגיעה בעקבותיו למיון, שלחנו למעבדה וכך גילינו: במוצר שנרכש בשקלים בודדים ואכן היה נראה בדיוק כמו מוצר שנמכר אצלנו - לא היה קיים מנגנון הגנה מהתחממות יתר, מה שאומר שכאשר המכשיר מתחמם יתר על המידה, הוא בסכנת קצר חשמלי. בנוסף, תו התקן CE שהיה מוטבע על המוצר ואמור להבטיח שהמוצר בטיחותי לשימוש - היה מזויף. לפניכם התמונות:


בדיקת מעבדה של חיקוי זול של אביזר מסין

זיוף תו תקן הוא דבר נפוץ בסין. לרשויות אין דרך לאכוף את הזיוף בגלל השינוי המזערי במראה התקן.

את משקולות הנרתיק של האישה השניה גם העברנו למעבדה וגילינו שמה שהוגדר כ"סיליקון רפואי" הוא בעצם פלסטיק שעורבב עם כלוריד כדי לתת לו הרגשה רכה של סיליקון. נחסוך מכם את תמונת המוצר לאחר שהשהנו אותו שתי יממות במים...


לצערי, שני המקרים הללו הם רק דוגמאות יחידות מיני רבים של זוגות תמימים שפשוט לא ידעו כיצד לרכוש אביזרים אינטימיים בבטחה. החדשות הרעות הן שבעידן בו הפיקוח של המדינה על מוצרי רפואה, מזון ותינוקות רק הולך ומחמיר (וטוב שכך!), הפיקוח על אביזרים אינטימיים שואף לאפס. החדשות הטובות הן, שקל מאוד לבדוק האם אביזר אינטימי הוא בטיחותי או חלילה, עלול לסכן ממשית את בריאותכם.


 

עפ"י מחקרים שנעשו, שימוש באביזרים המכילים פאתלים (חומרים מסרטנים כגון כלוריד, פנול, פחמן דיסולפיד ועוד שנועדו לרכך את הפלסטיק ולתת לו תחושה דומה לסיליקון) מעלה את הסיכוי לזיהומים נרתיקיים, פטריות, אלרגיות, נזק לעובר, פגיעה ממשית בפריון, ולא עלינו, למחלת הסרטן.

 


בעולם קיימים שלושה תקני איכות המפקחים על אביזרים אינטימיים (לאביזרי העונג של ואהבתם יש את כולם):

  1. תקן CE - מאשר כי המוצר עומד בדרישות הרגולציה המחמירות (הבטיחותיות, הבריאותיות והסביבתיות) החלות עליו במדינות האיחוד האירופי. סימון ה-CE, המכונה גם "הפספורט האירופי", מאפשר את כניסת המוצר לכל המדינות החברות באיחוד האירופי. התקן מבטיח שהאביזר החשמלי (אביזר רטט) עבר את כל בדיקות הבטיחות האפשריות.

  2. אישור FDA - מנהל המזון והתרופות האמריקאי - הינו גוף ממשלתי האחראי על הפיקוח והרגולציה של מוצרי מזון, תרופות, קוסמטיקה, מכשור רפואי ותוצרי דם בארה"ב. גוף זה הינו, למעשה, המקביל האמריקני למכון התקנים בישראל. אישור ה-FDA מבטיח שהחומרים מהם עשוי האביזר הם חומרים רפואיים שאינם מכילים פאתלים או לטקס. עפ"י מחקרים שנעשו, שימוש באביזרים המכילים פאתלים (חומרים שנועדו לרכך את הפלסטיק ולתת לו תחושה דומה לסיליקון) הם חומרים מסרטנים העלולים לגרום גם לזיהומים נרתיקיים, פטריות, אלרגיות, נזק לעובר (כאשר האישה בהריון), פגיעה ממשית בפריון, ולמחלת הסרטן. אביזרים העשויים מלטקס נקשרים לתגובות אלרגיות. מכאן שתקן ה-CE אינו מספיק, ויש לוודא שהאביזר מכיל גם את תקן ה-FDA.

  3. תקן RoHS Compliant - תקן להגבלת חומרים מסוכנים אשר אומץ ע"י האיחוד האירופי ונכנס לתוקף ב-1 ליולי 2006. תקן זה, הינו אחד ממספר תקני איכות הסביבה אשר מטרתם לשמור על איכות הסביבה באירופה ובעולם כולו. התקן אמנם אינו קשור ישירות לבטיחות השימוש במוצר, אך מי שהסביבה חשובה לו - כדאי לבדוק שגם הוא מופיע.


לסיכום, כדי לוודא שהאביזר שרכשתם אכן בריא עבורכם כדאי מאוד שתשימו לב לדברים הבאים:

  • בדקו את תו המחיר - אם המחיר זול מדי זאת צריכה להיות עבורכם נורת אזהרה. חשוב לומר שהמחיר לא מגן ומצאנו גם אביזרים שתומחרו יקר מאוד נתגלו כלא בטיחותיים.

  • בדקו שעל גבי אריזת האביזר (ולפעמים על האביזר עצמו) מוטבעים תקני CE ו-FDA מקוריים.

  • אם אתם בחנות מומלץ להריח את את האביזר לפני הרכישה - ריח ניטרלי אומר שהאביזר עשוי מחומרים בטוחים בעוד ריח חריף ולא נעים מעיד על כך שהוא כנראה מכיל חומרים פתאלים.


בהצלחה!

 

לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.

מיניות בריאה בגוף בריא. אל תחסכו על הגוף שלכם

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page