מה לעשות שהזקן של בעלי מפריע לי להתנשק איתו?
top of page

מה לעשות שהזקן של בעלי מפריע לי להתנשק איתו?

עודכן: 1 באפר׳ 2022

שאלה

שלום לימור, אנחנו נשואים 5 שנים ובתחילת הקשר מאוד נמשכתי אליו. לאחרונה הוא החליט שהוא מגדל זקן ואני מוצאת את עצמי נרתעת ממנו. חוץ מהמראה שלו שהפך להיות מאוד מוזנח כי הוא נראה כמו פרא ופחות יפה ומושך בעיניי, כל פעם שהוא מתקרב לנשק אותי הזקן שלו מדיף ריחות מאוד לא נעימים והשערות דוקרות לי את כל הפנים. כל העניין הזה מחמיר בימי ספירת העומר שאסור גם לסדר את הזקן.

אני לא רוצה להגיד לו את זה כדי לא להעליב אותו, מה את מציעה לעשות?

תשובה

יקרה, אני מודה לך ששיתפת אותי, ניכר שהחוויה היא מקור למתח זוגי מציק ואלו דברים חשובים שטוב להתייעץ בהם ולא להישאר לבד בתחושות.

זוגות רבים חווים במהלך חיי הנישואים הפרעות במשיכה מסיבות שונות. במקרה שלכם, את מתארת מצב שבו היתה ביניכם משיכה חזקה מאוד בתחילת הקשר וזה סימן טוב שתמיד אפשר לשחזר אותה. ועדיין, נורמלי מאוד שתחוו אתגרים בתקופות שונות במהלך החיים. אני מזמינה אתכם לצמוח מהאתגר.


אחלק את חוויית ההפרעה במשיכה שלך לבעלך לשניים: מראה חיצוני והגיינה.


בעניין המראה החיצוני; ברור לכל זוג שבוחר לחיות חיי זוגיות ארוכי שנים שמראה בן/בת הזוג ישתנה במהלך חייהם המשותפים. זה קורה באופן טבעי עם העליה בגיל והופעת סימני הזדקנות, וגם מגורמים אחרים כמו השתנות גוף האישה לאחר הריון ולידה וגם התפתחות האישיות שמביאה לבחירות חיצוניות שונות כמו כאשר אישה מבקשת לשנות את אורך/צבע השיער שלה, להתאפר באופן מסוים או גבר המבקש לגדל זקן וכו'.

אחד הצרכים הבסיסיים שיש לכל אדם בתוך קשר זוגי הוא שיקבלו אותו כמו שהוא ויאפשרו לו לבטא את עצמו תוך תחושת אוטונומיה מלאה על גופו, הצורך הזה הוא צורך משותף לגברים ונשים. כאשר זוגות מטפחים באופן תמידי את האינטימיות הרגשית ביניהם הם חווים חיבור נפשי חזק ועמוק באופן שמאפשר להם לקבל שינויים חיצוניים בבן/בת הזוג באופן טבעי, בלי שזה מפריע להם כלל.

בואי למשל נחשוב על אישה שאחרי מספר לידות מבנה שדיה משתנה והם מצומקים ונפולים הרבה יותר מבעבר. אם הדבר מפריע לבעלה באופן שבו הוא מרגיש שהוא נרתע ממנה, כנראה שאינטימיות והחיבור הנפשי ביניהם דורש חיזוק. כך גם לגבי אישה שמבקשת לשנות את צבע שיערה או להחליף פאה כדי להרגיש יותר טוב עם עצמה. בזוגיות חזקה ומאפשרת, בן הזוג ישמח בכך שאשתו מרגישה טוב יותר עם עצמה, גם אם בחירותיה לא בהכרח לטעמו.


ומהצד השני של הסיפור, טבעי גם שאותה אישה תרצה לשמח את בעלה במראה שלה ויתכן שאם תחוש שמראה אחר שלה ישמח אותו יותר, היא באופן טבעי לא תרצה את השינוי שרצתה מלכתחילה. בזוגיות בריאה ומאפשרת מדובר בריקוד בו המטרה המשותפת ששני בני הזוג יהיו שמחים אחד בשניה. אין פיתרון נכון אחד. יש תהליך בירור ומסע משותף שבבסיסו עומד הכבוד ונתינת החופש לאחר להיות משמעותי בתוך קבלת ההחלטות ולהרגיש שרואים אותו.

לעניין הבחירה של בן זוגך לגדל זקן, אני מזמינה אותך לבדוק עם עצמכם בדיוק את הדברים האלו. עד כמה את מרגישה שהאינטימיות שלכם חזקה? עד כמה את מאפשרת לבעלך לבטא את המראה שלו ולהיות בבעלות מוחלטת על גופו? עד כמה את תלויה במראהו החיצוני כדי להרגיש אליו משיכה, או שמה בעצם מדובר בקצרים בזוגיות שמחבלים בה?

בנוסף, אני מזמינה אתכם לנהל שיחה פתוחה בה תוכלי לומר כמה את אוהבת את מראה פניו ללא הזקן, אבל חשוב לך שהוא ירגיש טוב עם עצמו ולכן תקבלי ותלמדי לאהוב כל החלטה שלו. זכרי שלא משנה מה תהיה ההחלטתו (יתכן ויחליט לוותר על הזקן למענך ויתכן שלא), משיכה יציבה בין בני זוג שמגיעה מחיבור רגשי עמוק, אינה תלויה בדבר חיצוני, ולכן לאחר עבודה זוגית פנימית של שניכם יחד על רובד האינטימיות הנפשית (פרטים בסוף) המשיכה תוכל לחזור להיות אף עמוקה יותר מאשר היתה בתחילת הקשר.


לעניין ההגיינה. ריחות נעימים וגוף שאינו מטופח באופן בסיסי הם אכן חסם שיש לטפל בו. במקרה זה מדובר בפיתרון פשוט (אבל גם מאוד לא פשוט) והוא - תקשורת.

אני ממליצה לכם לשוחח על כך. תוכלי לומר לבעלך כמה את אוהבת אותו ורוצה מאוד בקרבתו, ובדיוק בשל כך חשוב לך שלא יהיו חציצות ביניכם. בקשי ממנו לחפוף ולרכך היטב את זקנו, לסרק ולבשם אותו למענך. תוכלי גם להציע לו לקבוע ערב אחד שאת עושה לו "טיפול זקן" עם מרכך זקן ושמן זקן ייעודי ומדגימה לו כיצד הזקן צריך להישמר כדי שיהיה לך נעים בקרבתו.

אם את מתקשה לומר לו את הדברים, תוכלי לכתוב לו אותם במכתב (עוד דרכים כיצד לומר לבן/בת הזוג דברים לא נעימים בהקשר של אינטימיות בשיעור 6 של תוכנית נשואים בתשוקה). יכול מאוד להיות שתופתעי מהתגובה, ואולי אפילו תלמדי ליהנות מהזקן :)


אני מאחלת לכם חיי נישואים מלאי אהבה ותשוקה לאורך שנים,

באהבה,

לימור

 

הכותבת, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, ובלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים.

 

נספחים :

שו"ת ומאמרים מאת הרב אברהם שמואל לקריאה ועיון המומלצים לקריאה בהקשר מאמר זה:

 

מוצרים לטיפוח הזקן מבית ואהבתם






מתנות לגבר



הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page