איך להגיע עם חשק מיני לליל הטבילה?
top of page

איך להגיע עם חשק מיני לליל הטבילה?

עודכן: 12 במאי 2021

שאלה:

שלום לימור, אני נשואה 5 שנים. בזמן האחרון אני מוצאת את עצמי מאוד מתקשה "להיכנס לזה" בליל הטבילה. המעבר מחוסר מגע למגע מלא בלילה אחד קשה לי. אני יודעת שזה נורמלי ושלא חייבים לקיים יחסים מלאים בליל הטבילה, אבל השאיפה שלי היא כן לקיים יחסים מלאים מתוך חשק ורצון אמיתי. יש לך אולי טיפים שיעזרו לי?


תשובה:

מפנייתך נשמע שאת קשובה מאוד לגופך וזה בסיס מצוין לעבודה על החשק המיני! בתחילת הקשר הזוגי והמיני ההתאהבות והחידוש מפעילים את החשק המיני ביתר קלות, וזוגות רבים ששומרים על טהרת המשפחה, מגלים שהם מגיעים לליל הטבילה בגעגוע חזק, לאחר שבקושי הצליחו לא לנגוע זה בזה בזמן הנידה. הסיבה לכך היא שבתקופת ההתאהבות וגם כאשר חווים משהו חדש ומרגש, הגוף מוצף באנדורפינים שמביאים לתחושה מאוד טובה.

עפ"י חוקרת המיניות ד"ר רוזמרי בסון, העוררות המינית הנשית בזוגיות ארוכת טווח מאופיינת כ"תשוקה תגובתית". כלומר, בניגוד לאיש ובניגוד לתחילת הקשר או לקשר קצר טווח, החשק המיני של האישה אינו ספונטני, וכדי לעורר אותו צריך לעשות פעולות אקטיביות. הפעולות הגורמות לעוררות משתנות מאישה לאישה, ואני מזמינה אתכם כזוג להכיר את עשרת הרעיונות הבאים וליישם מה שמתאים עבורכם:


1. אינטימיות רגשית – עבור אישה, התחושה שבן זוגה "רואה אותה" ושתחושותיה ורגשותיה חשובים לו – היא בסיס הכרחי להתמסרות מינית. נצלו את תקופת ההרחקה כדי לחזק את האינטימיות הרגשית ביניכם על ידי שיחות והבעת אהבה רגשית ולא פיזית. אני ממליצה לבן הזוג להרבות במחוות אהבה דווקא בתקופת הנידה, דבר אשר גם יעזור מאוד לחזק את הזוגיות וגם ישפיע לטובה על העוררות המינית של האישה בתקופת הטהרה. באותו עניין, חשוב מאוד להימנע ככל האפשר ממריבה בליל הטבילה.


2. טיפול מוקדם בהיסחים – אחד האויבים הגדולים של החשק המיני הנשי בכלל ושל האורגזמה הנשית בפרט, הוא היסח הדעת. נשים שהראש שלהן עמוס במשימות שעליהן לעשות, יתקשו מאוד להיות באנרגיה מינית, שדורשת ראש נקי ממחשבות "משימתיות". אני ממליצה לזוגות לפני ליל הטבילה, לוודא שכל מטלות השגרה בוצעו מראש. זה הזמן של בן הזוג לעזור יותר בניקיון הבית, בשטיפת כלים, בקניות ובכל הצד הטכני של ניהול הבית. אישה רגועה היא אישה מינית יותר. כמובן, מומלץ מאוד שגם האישה תסיים מבעוד מועד את כל המשימות, תענה על כל המיילים מהעבודה ותטפל בכל דבר אחר שעלול להפריע לתשוקה המינית להתפתח.


3. זמן הירגעות – הרוגע, ההאטה וההרפיה חשובים ביותר כדי לפתח חשק מיני. אפשר וכדאי להפוך את טקס ההכנות לטבילה לטקס הירגעות. הרשי לעצמך ליהנות מאמבטיה חמה עם מוזיקה מרגיעה, מדיטציית דמיון מודרך/מיינדפולנס (יש בחינם ביוטיוב), נשימות עמוקות לבטן, עיסוי איטי ויסודי וכל מה שנעים לך ועוזר לך להירגע מעומס החיים.


4. חיזור בן הזוג - עבור אישה, התחושה שבן זוגה נמשך אליה, מעוררת מינית בפני עצמה; לכן, אני ממליצה לגברים להרבות עוד יותר בחיזור אחר נשותיהם בימים הסמוכים לטבילה. אפשר להרעיף מחמאות, להשתדל לשים לב יותר לשינויים חיצוניים (עגילים חדשים, בגד או איפור חדש), לכתוב מכתבי אהבה (וביום הטבילה אפשר לנסות גם מכתב בעל אופי יותר ארוטי), לומר לאישה כמה היא מושכת גם במילים וגם בשפת גוף. פה המקום להדגיש לגבר שחשוב שהחיזור יימשך כל החודש, כדי לא לתת לאישה תחושה שהוא מחזר אחריה רק כאשר הוא מעוניין במין, אבל אפשר בהחלט "להעלות הילוך" לקראת ליל הטבילה.


5. קריאה בספרות ארוטית – איבר המין החזק ביותר של האדם לא נמצא בין הרגליים אלא בין האוזניים – המוח. בני האדם הם היצורים החיים היחידים עלי אדמות שיכולים להגיע לשיא העונג המיני (אורגזמה) באמצעות מחשבות וללא מגע בכלל. מחקרים מראים שגם נשים וגם גברים יכולים לחוות אורגזמה בזמן חלום (מה שמוכר כ"חלומות רטובים"). נמצא כי קריאה בספרות ארוטית (רומן עם תיאורים מיניים מפורטים) מעורר מאוד עבור נשים. חשוב לומר שבניגוד לפורנוגרפיה שמכווצת תאים במוח ומעלה את סף הגירוי המיני כך שלצופים בה קשה להתגרות מינית מאנשים אמיתיים – קריאה בספרות ארוטית דווקא מרחיבה את החלק במוח שאחראי על הדמיון ועל הפנטזיה, ומאפשרת חוויה מינית טובה יותר גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. אני ממליצה על הרומן הסוחף "מבעד לצמתך" שכתוב בשפה נקייה ומתאר מיניות בריאה. כאן המקום לומר לשומרי הלכה שנחלקו הפוסקים בעניין מתן היתר לקריאת ספרות זו. מאמר הלכתי בנושא אפשר לקרוא כאן.


6. עינוג עצמי של האישה – למרות מה שרבים עשויים לחשוב, אוננות נשית ברוב המקרים מגבירה את החשק המיני של האישה ולא מורידה אותו. המיניות הנשית פועלת כך ש"עם האוכל בא התיאבון" ולכן אישה שמענגת את עצמה בבוקר, סביר להניח שיהיה לה יותר חשק לחוות עונג מיני נוסף עם בן זוגה בלילה. עינוג עצמי של האישה יכול להיות כזה שמסתיים באורגזמה, וכזה שכולל הכנת הגוף לעונג בלבד ללא הגעה לשיא מיני, כך שהאישה תחווה את האורגזמה בהמשך עם בן הזוג. אחת הדרכים המומלצות להכנת גוף האישה לפורקן מיני איכותי עם בן הזוג, היא שימוש בכדורים סיניים (משקולות נרתיק). מחקרים שנעשו בארה"ב הראו שאישה שמשתמשת במשקולות בזמן הסמוך לחבירה מינית עם בן הזוג, תגיע ביתר קלות לאורגזמה במפגש המיני, והאורגזמה תהיה ארוכה ועוצמתית יותר. הסיבה לכך קשורה לעובדה שהימצאות המשקולות בנרתיק מאותתת לגוף "להתחיל לפעול" לקראת חבירה; להרחיב את כלי הדם, להפריש חומר סיכה טבעי ואוקסיטוצין, וכל זה באופן טבעי ורפלקסיבי. אישה שגופה מוכן יותר תחווה חוויה מינית טובה יותר, וממילא החשק שלה יגבר.



7. טקס מעבר – כדי לצלוח את אתגר המעבר החד מהאסור למותר, מאנרגיה "משימתית" לאנרגיה מינית, אני ממליצה לזוגות לקיים טקס מעבר קבוע בימים שבהם הם רוצים להיפגש מינית, בסמוך למפגש. הקפידו שהטקס לא יהיה מיני וכדאי להקדיש לו מינימום 10 דקות (מומלץ אפילו לשים טיימר). בין האפשרויות למשל: א. הכרת טובה זה לזה על דברים שונים – רק בדיבור, עדיין בלי מגע. ב. חיבוק – לא מיני, ללא מילים. הקפידו על 10 דקות שלמות ונשימות עמוקות. ג. נשיקה – לא מינית. הקפידו על נשיקה ממושכת, ועל כך שהידיים עוטפות את הגב ללא מעבר למגע באזורים מיניים. ד. להסתכל זה לזה בעיניים - להביע כך רגשות אוהבים ללא מילים, רק בקשר עין רצוף. אפשר להניח יד על הלב זה לזה תוך כדי.


8. ייזום רגיש של יחסי אישות – חשוב שהגבר ידע שהאופן שבו הוא מבקש מאשתו לקיים עמו יחסי אישות חשוב מאוד לחוויה המינית ולחשק שלה להיות איתו. מכיוון שהתשוקה הנשית בזוגיות ארוכת טווח היא תשוקה תגובתית, נשים רבות לא תמיד יכולות לענות לשאלה "האם את רוצה לקיים יחסים הלילה?" ב"כן" או "לא"; לכן אני ממליצה לשאול את האישה "האם יש חלק ממך שרוצה לקיים יחסים בהמשך הלילה?" אולי זה נשמע מאולץ ומוזר, אבל זו הגישה היעילה והאופן הרגיש והנכון ליזום יחסים. אם האישה מגיבה ב"אולי" או "אני לא בטוחה" או "כן, חלק ממני", הגבר יכול להבין שיש אפשרות שהם יקיימו יחסים הלילה, אך לא חובה. כאשר הגבר נותן לאישה את ההרגשה שהוא מעוניין בה, אבל היא לא חייבת לקיים יחסים אם היא לא רוצה, הוא מוריד ממנה את הלחץ "לספק את צרכיו", וכך מאפשר לה לבנות עוררות מינית ממקום רגוע ובטוח. האופן שבו הגבר ניגש ליזום יחסים עם אשתו והורדת הלחץ ממנה קריטי עוד יותר בליל הטבילה, שאליו מגיעות נשים רבות מלכתחילה עם הלחץ לקיים יחסים אחרי תקופה ממושכת שבה הגבר נאלץ להמתין.


9. אקטיביות האישה במעשה האהבה – נשים רבות מגיעות עייפות מאוד למפגש המיני וכך יוצא שהן פאסיביות יותר ביחס לגבר. חשוב לדעת שדווקא האקטיביות במעשה האהבה יכולה לעורר מאוד את האישה מבחינה מינית. הקושי הוא בעיקר בהתחלה, כשהאישה צריכה לאלץ את עצמה להיות פעילה יותר, אבל ייתכן שבהמשך זה ישתלם. משל למה הדבר דומה? למקלחת בסוף יום עמוס. האם קרה לך שחזרת הביתה מאוחר והשתרעת על הספה בלי כוח לקום להתקלח על אף שידעת שמקלחת תשפר מאוד את הרגשתך ואת חוויית השינה שלך? כולם מסכימים שהחלק הקשה ביותר הוא ה"לקום" (ולפעמים עושים זאת בכוח), אך ברגע שהמקלחת החלה, ההרגשה כבר מתחילה להשתפר והמקלחת תשתלם אפילו יותר בהמשך.


10. התחדשות בחיי אישות דווקא בליל הטבילה – זוכרים את האנדורפינים מקודם? החומרים הטובים האלו משתחררים בגוף באופן טבעי לא רק בזמן התאהבות, אלא גם בזמן התלהבות ממשהו חדש שטרם התנסיתם בו. לא סתם לקוחות רבים של ואהבתם מבקשים מאיתנו שהמשלוח עם התמרוקים האינטימיים או אביזרי העונג יגיע בזמן לליל הטבילה; הציפייה להתנסות במשהו חדש מאוד "עושה חשק", וההתרגשות מהחדש מביאה לרצון במין. אם זוג רוצה להעלות את החשק המיני בליל טבילה, כדאי לשמור את החדש דווקא ללילה זה.


אחרי כל מה שכתבתי, חשוב לומר שיש להיות קשובים לגוף שלא תמיד חייב לשתף פעולה. למי שחשוב לדעת אם חייבים לקיים יחסים בליל הטבילה לפי ההלכה, אפשר לקרוא את השו"ת של הרב אברהם שמואל במדור "מיניות קדושה – לשומרי טהרת המשפחה".

אני מאחלת לכם חיי נישואים מלאי אהבה, התרגשות ועונג כל פעם מחדש,

באהבה,

לימור





 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page