מה הקשר בין עיצוב חדר השינה לתשוקה הזוגית?
top of page

הכינו לעצמכם מפלט זוגי - טיפים לעיצוב חדר השינה

עודכן: 25 בינו׳ 2021

בעקבות המאמר האחרון על חשיבות טיפוח חדר השינה והשקעה במרחב נעים שישמש כבסיס לאינטימיות זוגית טובה, החלטתי ללכת צעד קדימה, ולחפש טיפים לעיצוב שיזניקו את חדר השינה שלכם בכמה רמות. דמיינו לכם מפלט זוגי בתוך הבית שלכם ממש! אני מאמינה באמת ובתמים, שהחיים הם כאן ועכשיו, ולא רק כאשר אנחנו נוסעים לבית מלון או צימר מפנק. אז לקראת השנה החדשה הקרבה ומביאה איתם ניחוחות של התחדשות, הלכתי לפגוש את אדריכל ומעצב הפנים כפיר גלאטיה-אזולאי. כפיר הוא בוגר בהצטיינות של המחלקה לאדריכלות ותכנון ערים באקדמיה לעיצוב "בצלאל" בירושלים, ושל "קתדרה רוקה" לאדריכלות מבני ציבור בבואנוס-איירס, ארגנטינה והבעלים של משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב - KOT ARCHITECT

בין עבודותיו של כפיר ניתן לראות בתים מדהימים שעוצבו בקפידה וחדרים מעוררי השראה ורגש. שיתפתי את כפיר בתחושות שלי לגבי היחס של זוגות ישראליים לחדר השני שלהם והוא סיפר לי מה מנחה אותו כשהוא מעצב חדרי שינה זוגיים. את הידע שלו החלטתי שיהיה חבל לא לחלוק אתכם בתקווה שזה יעורר את המודעות ליצירת מרחב מתאים לאהבה, כפי שמגיע לה.

כפיר, מה מנחה אותך כאשר אתה מעצב חדרי שינה זוגיים וממה כדאי להימנע?

לימור, ככה, חדר השינה הוא באמת אחד החללים המעניינים ביותר במרחב בו אנחנו חיים. הוא זה שמשפיע עלינו באופן ישיר, והמפגש עמו הוא מידי כשאנחנו הולכים לישון או מתעוררים. מוזר, דווקא הוא זה שנוטה לקבל פחות יחס ותשומת לב. חדר השינה שלנו הוא לא רק מקום בו אנחנו קורסים אחרי יום עבודה או מושכים עוד חצי שעה של נמנום בסופ"ש. בחדר הזה אנחנו מייצרים אינטימיות עם עצמנו ו/או עם בני או בנות הזוג. אנחנו מרשים לעצמנו להיחשף באמצעות שיחות קרובות ונפגשים ברגעים הכי אינטימיים שלנו.

בוא נתחיל מנתונים טכניים בן אם אתם משפצים או בונים. חדר השינה לרוב הוא אחד החללים הקטנים בבית אחרי המטבח והסלון. לרוב יהיו בו: מיטה (שתתפוס את מרבית שטח הרצפה), שידות צד, ארון בגדים, שידת איפור, מראה, הדום ועוד ועוד... תזכרו: בגדול זה חלל שהחוקיות בו היא מאוד ברורה – "המיטה היא מרכז החדר וכל השאר מסביב".

הצעד הראשון שאני מציע הוא "לקרוא" את נתוני השטח: גודל החדר, צורת החדר, מיקום דלת הכניסה אליו, מיקום החלונות הנפתחים אל החוץ. כל אלו יעזרו לנו להבין כיצד ניתן למקם רהיטים וכמה?

הצעד השני הוא להתעלם מטרנדים, להתעלם ממה שהחברים עשו, להתעלם ממה שראינו בטלוויזיה. חדר השינה הוא שלכם ורק שלכם. תפקידו לספק את הצרכים שלכם, האסתטיים והפונקציונליים ולכן אני ממליץ פשוט ללכת עם הלב שלכם ועם הטעם האישי. פשוט תשאלו את עצמכם מה בא לנו לראות לפני שאנחנו נרדמים? או כשאנחנו מתעוררים בבוקר? או אולי חדר שינה במלון שאהבתם? אולי השראה מסרט שעושה לכם נעים? או אולי לקחת כהשראה צבע שמרגיע אתכם?

הצעד השלישי הוא תכנון ומיקום. כדי לנצל את החלל בצורה האופטימלית אני אתן לכם טיפ להעמדה ומיקום של רהיטים בחללים קטנים. אני קורה לזה "החתך המשפכי". עמדו בדלת הכניסה לחדר ומקמו את הרהיטים בצורה כזאת כשהנמוך ביותר קרוב אליכם, לדלת ואת הגבוה ביותר כמה שיותר רחוק מכם, ע"ג הקירות המקבילים אליכם. אתם יכולים להתחיל בהדום -> מיטה –> שידת איפור -> ארון בגדים. לרוב נמקם תחילה את המיטה כי היא האלמנט הגדול ביותר בחדר שתופס כ-4 מ"ר משטח הרצפה. טיפ חשוב - להשאיר "אוויר" מציידי המיטה. לא מומלץ להצמיד אותה ל2 קירות (לפעמים אין ברירה וגם זה קורה). השאירו לפחות מעבר מינימלי של 70-80 ס"מ מכל צד. את המיטה ניתן למקם גם כשמאחוריה חלונות ואז ניתן להלביש את הקיר בווילון ארוך עד הרצפה שירכך את החלל כולו ויהווה מעין ראש מיטה. תנו לחלל מימד טקסי. חישבו על ראש המיטה כעל קודש הקודשים, המזבח. תנו לו אופי מיוחד, הבליטו אותו, מסגרו אותו, רפדו אותו, צבעו אותו, הפכו אותו למדף, הדגישו אותו ותנו לו להיות המוקד בחדר. אל תפחדו להיות יצירתיים.

הצעד הרביעי הוא מיקום שאר הרהיטים בחדר. אם החדר קטן ותרו על רהיטים, אין צורך להילחם ולחנוק את החדר. נכון מקומות אחסון הן מצרך נדיר וחשוב אבל לא על חשבון המרחב הקדוש הזה. תחושת מרחב ואוויר בחדר יעשו לכם רק טוב. אם אין מקום לשידת האיפור אז לא, לא בכוח. אני בתור אדריכל מאוד אוהב סימטריה, אך יחד עם זאת אני מציע לכם לצאת מהמסגרת, לשבור מוסכמות ולא ללכת על המובן מאליו, ולא לרכוש סטים תואמים של מיטה; ארון ושידות צד מאותו החומר ומאותו הצבע, זה מעייף את העין וסופר משעמם. השתמשו בחומרים, טקסטורות וצבעים שונים שיעשירו את החדר ואת החוויה שהוא מייצר.

"תחושת מרחב ואויר בחדר תעשה לזוגיות שלכם רק טוב". עיצוב: כפיר גלאטיה-אזולאי. צילום: גדעון לוין.

הצעד החמישי הלבשה ואקססוריז; חדר השינה או חדר המיטות (כפי שנהוג לומר באנגלית) הוא הקן שלכם. מעין חממה המאפשרת לכם להיות נינוחים, להירגע, להשתחרר ולהיות באינטימיות. אבזרו אותו וקשטו אותו. טקסטיל זה קסם – מצעים, כריות, וילונות ושטיחים, כל אלו יחממו, ירככו ויעדנו את אותו מרחב בנוי ויהפכו אותו בן רגע לקן ציפורים. הם מגעים במגוון רב של סוגי בדים, טקסטורות וצבעים שמתאימים ומשלימים כל סגנון עיצובי שבו תחפצו. לתאורה תפקיד קריטי בעיצוב הסופי של חדר השינה, השקיעו בתאורה נכונה שניתן "לדמר" אותה (לעמעמם) ולייצר מצבי בינים של אור. המלצתי היא להשתמש יותר בתאורה מהקיר או תאורה העומדת על רגל, אלו מייצרים אווירה רומנטית יותר עמומה וחושנית וגם מכינה אותנו לקראת השינה (המעבר מאור חזק למצב שינה קשה יותר). השתמשו בנורות פחם, הן מייצרות אווירה מאוד אינטימית. עבור תאורה ייעודית טכנית כמו למשל בארון בגדים מקמו פרופיליי לד פנימיים הנדלקים בעת פתיחת דלת הארון (פתרון זול ויעיל במיוחד).

באילו צבעים כדאי לבחור כאשר מעוניינים בחדר שמעצים את המרחב האינטימי הזוגי? לצבעים כוחות רבים – הם משפעים על הרוח והנפש, על הערנות, על הנינוחות או העצבנות, הם מעוררים תשוקה ועוד. יש להם השפעה מידית על החלל ולרוב השימוש בהם הוא הטריק הכי חכם בארגז הכלים של המעצב לקראת עיצוב חדר שינה זוגי. הפתרון מהיר, זול והוא מייצר אפקט וואו בחדר. יש אנשים להם מתאימים צבעים שקטים ונעימים, צבעים טבעיים ורכים כמו לבן, שמנת, חול, ואבן שישדרו תחושה של רוגע, שקט, ומרחב ולעומתם יש אנשים נועזים יותר שתנועה, ואנרגיה מתפרצת הם הקטע שלהם ולכן יבחרו בצבעי אדמה, אש או מים כמו אדום, כתום, חמרה, חום, כחול וירוק על אין סוף של גוונים וטונים. אין תורה ברורה מה נכון ומה לא. הכל הולך לכו עם הלב שלכם, ובואו, זה כולה צבע על הקיר לא בניית קומה נוספת לדירה. נסו, העזו, לא אהבתם תשנו. שימוש בצבע יכול לבוא גם בצורת וילונות וטקסטיל, וכמובן טפטים שהם המילה האחרונה היום בעיצוב. ישנם חברות רבות שמייבאות טפטים מדהימים במגוון צבעים טקסטורות וחומרים שישדרגו כל חלל.

טיפ נוסף זה לא לפחד מצבעוניות כהה, נכון זה לא מתאים לכל אחד אבל היי, אנחנו במזרח התיכון. יש כאן המון אור. השתחררו מהתפיסה שכהה מקטין; "את מה הוא יקטין? את מה שכבר קטן". עזבו אתכם. רוצים מראה יוקרתי, רוצים להרגיש בסוויטה של מלון, רוצים להרגיש מלכים לכו על צבעים כהים בלי שום פחד. זה יעשה לכם רק טוב. מניסיון.

____

כפיר גאלטיה-אזולאי. אדיכל ומעצב פנים. מוזמנים לבקר באתר של KOT אדכילים https://www.kotproject.com/

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page