מה בין ספרות ארוטית לפורנוגרפיה?
top of page

מה בין ספרות ארוטית לפורנוגרפיה?

עודכן: 5 ביולי 2021

שאלה

שלום לימור, ראיתי שבאתר שלכם שאתם מוכרים ספרות אינטימית וממליצים עליה במצב של שחיקה וכאשר לאישה יש ירידה בחשק מיני. רציתי לדעת איך ספרות מהסוג הזה יכולה לעזור בדיוק ועל מה את ממליצה. את יכולה לפרסם את התשובה :) תודה רבה וחנוכה שמח.

תשובה

יקרה, תודה על שאלתך, אני שמחה על ההזדמנות לעשות סדר בנושא הזה ולהנגיש את התשובה לנשים נוספות שתוכלנה להסתייע בדבר.

שחיקה בנישואים, ו"חשק מיני רדום" אצל נשים וגברים כאחד היא אחת התופעות הנפוצות ביותר של דורנו. בכנס הסקסולוגים הבינלאומי שהתקיים בפורטוגל בשנה האחרונה הנושא הזה עמד במרכז והוצגו מחקרים שמראים שזוגות בימינו מקיימים יחסי אישות הרבה פחות מבעבר. המציאות הזאת חוצה מגזרים, מינים ואפילו מצב משפחתי (כן, גם החשק המיני בקרב רווקים הולך ופוחת). התוצאה של מציאות זו היא תופעות אחרות שהולכות ומתרבות כמו עליה במדדי הגירושים, עליה בנפיצות מחלות גוף ונפש כמו דיכאון ועוד. מכאן אנו ב"ואהבתם" רואים את התופעה כ"צו השעה" באשר לכל מה שיוכל לסייע לזוגות בנושא. אחד הדברים הראשונים שאמליץ עליהם לאישה שמבקשת "לעורר את האהבה" הוא קריאת רומן אינטימי/ארוטי. מעבר לכך שמדובר בספר עלילתי ולא בספר הדרכה (וזה לפעמים יותר קליל ונחמד), קריאה של תיאורים מיניים מפורטים יוצרת תגובה גופנית ואצל נשים רבות מקימה את העוררות המינית מתרדמתה.

שאלת איך זה עובד? חשוב להכיר בכך שאצל בני האדם האיבר המיני החזק ביותר לא נמצא בין הרגליים, אלא בין האוזניים (המוח). בני האדם הם היצורים החיים היחידים שיש להם אפשרות להגיע לאורגזמה פיזיולוגית ללא מגע גופני כלל. גם נשים וגם גברים יכולים להגיע לשיא מיני בזמן חלום או בזמן מחשבות ארוטיות. היעדר פנטזיות הוא אחד הגורמים לירידת המוטיבציה לקיום יחסים. לא סתם אמרה הפסיכותרפיסטית אסתר פרל ש"משבר התשוקה הוא לעיתים קרובות משבר הדמיון" (ואני ממליצה מאוד לצפות בהרצאה שלה ב"טד"); לאחר שהבנו שלטיפוח הדמיון והפנטזיות יש כוח רב להעלאת החשק המיני והרצון להתקרב מינית אל בן הזוג לאחר שחיקה - אפשר להבין למה ספרות מסוג זה נמצאה יעילה ועובדת. והיא אכן כזו. מסיבה זו אנו מוכרים אצלנו באתר את סדרת ספרי "שירת השירים", שנכתבו ע"י סופרת דתיה ומעבר לכך שהספרים מקסימים ומרתקים, המיניות המתוארת בה כוללת מכלול של חוויות מיניות מציאותיות, טבעיות ובריאות.

 

כאשר אנו צופים בסצנה חזותית, בין אם בחיים האמיתיים ובין אם במסך, הדמיון הטבעי שלנו בעצם הופך משותק והפנטזיות מנוהלות על ידי הדמויות בהם צפינו ומעשיהם; כאשר קוראים מילים כתובות לעומת זאת, אין שם דמות או אקט חזותי שמתערב בפנטזיות וזה משאיר די מרחב לדמיון ואפשרות להפעיל את הרגשות הארוטיים שהוצתו מקריאת המילים ועוררו רגשות שהיו קיימים בקוראת מלכתחילה, עם תשוקה אמיתית לחוויה הארוטית המשותפת עם בן הזוג לחיים.

 

שאלה

אני מודה לך על תשובתך, אבל רציתי לשאול – אם פנטזיות זה דבר חיובי אז למה את לא ממליצה לצפות בפורנוגרפיה כדי להתעורר מינית?

תשובה

שאלה נפלאה. בשביל לענות עליה צריך להבין איך פנטזיות עובדות.

כאשר אנו צופים בסצנה חזותית, בין אם בחיים האמיתיים ובין אם במסך, הדמיון הטבעי שלנו בעצם הופך משותק והפנטזיות מנוהלות על ידי הדמויות בהם צפינו ומעשיהם; כלומר, במקום לעורר את החשקים האמיתיים הטבועים בתוכנו ולהתחבר לרגשות הארוטיים הקיימים בנו ממילא, אנו נותנים לדמויות אחרות להתערב ובכך בעצם יוצרים גירוי מלאכותי ואף נמצאים בסכנה להעלות את סף הגירוי באופן בו דברים פשוטים כבר לא יעוררו את מערכת הגריה (ובמילים אחרות – עלולה להתפתח תלות והתמכרות).

כאשר קוראים מילים כתובות לעומת זאת, אין שם דמות או אקט חזותי שמתערב בפנטזיות וזה משאיר די מרחב לדמיון ואפשרות להפעיל את הרגשות הארוטיים שהוצתו מקריאת המילים ועוררו רגשות שהיו קיימים בקוראת מלכתחילה, עם תשוקה אמיתית לחוויה הארוטית המשותפת עם בן הזוג לחיים של הקוראת, ולא לחוויה מדומיינת עם דמויות חיצוניות.

אני מאחלת לכם זוגיות מלאת תשוקה למשך שנים רבות, חנוכה שמח, לימור.


המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page