שו"ת : האם מותר לעשות ניתוח הגדלת חזה
top of page

שו"ת : האם מותר לעשות ניתוח הגדלת חזה

עודכן: 24 בינו׳ 2021


שאלה

הרב שלום!

סליחה על השאלה המביכה. מאז ומתמיד יש לי חזה קטן. גם לאחר הלידות, החזה שלי לא גדל או השתנה. בעלי מעולם לא העיר לי על כך וב"ה יש בינינו יחסים טובים ויחסי אישות טובים. ביחד עם זה, אני מרגישה שזה חסר לי ואני יודעת שזה ישמח את בעלי. הדימוי שלי כאישה נפגם בעיני ואני לא מרגישה מושכת או שיש לי גוף יפה בגלל זה.

האם מותר על פי הלכה לעשות ניתוח להגדלת חזה?


תשובה

שלום לשואלת!

השאלה שלך נוגעת לניתוחים פלסטיים בכלל, לא רק לניתוחי הגדלת חזה. פוסקים רבים דנו בנושא בהיבטיו השונים. הבעיות העיקריות בניתוח שהוא לא לצורך רפואי מובהק, זה איסור חבלה עצמית ואיסור כניסה למקום סכנה בריאותית ללא צורך מדין "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

אפשר לסכם בתשובה קצרה שרוב הדעות של פוסקי דורנו התירו לעשות ניתוחים פלסטיים גם למטרות יופי ולא רק למטרות רפואיות או כתוצאה ממומים חמורים. אמנם סייגו את זה שהניתוח לא יהיה בהרדמה מלאה, ואכן רוב הניתוחים היום הם לא בהרדמה מלאה. את התשובות השונות של הפסוקים, ניתן לקרוא במקומות הבאים:

הספר "לדעת לאהוב" בגרסה דיגיטאלית. מומלץ לקרוא בזוג.

  • עשה לך רב, חלק ד' סי' סה,

  • איגרות משה חלק חושן משפט (ב), סימן סו,

  • יביע אומר (חלק ח חו"מ סימן יב).

לכן מבחינה הלכתית טהורה, הדבר מותר.

אך אני מבקש להתייחס לזה מבחינה ערכית. אנו עדים להחצנה מאד גדולה בדור שלנו. אנשים רבים עוטים על עצמם קעקועים, דבר שבעם ישראל נמנעו מלעשות לאורך כל הדורות. חלק מהלבוש הוא מאד מוחצן בכל המגזרים, גם אם הוא מכסה את כל הגוף. לפעמים הגוף מעורטל בצורה יוצאת דופן (גם גברים וגם נשים) כדי להבליט את איברי הגוף. שיער מחומצן, תכשיטים בולטים וצועקים ועוד ועוד, מעיד על המקום המוגזם של החיצוניות בחיינו.

הדרכת התורה לאורך הדורות היא להעדיף את הפנימיות על החיצוניות. התורה לא חוששת מיופי ואף לא יופי נשי. התורה מדגישה את היופי של שרה אמנו (בראשית י"ב י"א), של רחל (בראשית כ"ד ט"ז) ושל עוד נשים רבות. אך תמיד הדגישו לא את היופי החיצוני אלא את הפנימי. היופי החיצוני יכול להשלים את היופי הפנימי, לא לבוא במקומו ולא להפוך לעיקר.

גם בין בני זוג, יש מקום ליופי חיצוני ומשיכה גופנית פיזית וגם ממראה עיניים, אבל לא זהו העיקר. רבקה נבחנה על מעשי החסד שלה, לא על דברים אחרים. ועל כן, יש לתת את הדעת למקור של ההחלטה שלך לגבי ניתוח חזה. אם את רואה את עצמך כפגומה ברמה כזאת ואינך מצליחה להשלים עם עצמך על המראה שלך הנוכחי, אז איני יכול להתווכח עם זה. אבל אם את חושבת שהבעל שלך יחשוק בך יותר וניתוח חיצוני יחפה על חוסר באינטימיות עכשיו, איני בטוח שזה יישאר לאורך זמן. אמנם את כותבת שהיחסים ביניכם טובים ואני שמח על כך, אבל צריך בירור אמיתי פנימי עמוק, בינך לבין עצמך, מה מניע אותך לרצות לעשות מעשה כל כך דרסטי כמו ניתוח גופני לטובת יופי של איבר נסתר.

אני מאחל לך ברכה והצלחה עם כל החלטה שאליו תגיעי.

בהצלחה רבה!

אברהם שמואל



תוכלו להפנות לרב שאלות בקישור זה, והוא ישתדל לתת לכם מענה בהקדם.

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page