אחרי החגים
top of page

אחרי החגים

עודכן: 24 בינו׳ 2021


מי חלם אז בכיתה, כשלמדנו לדקלם "אחרי החגים יתחדש הכל", שיום יגיע וכל מה שנרגיש בסיום החגים, זה ש"אחרי החגים יתחרבש הכל". ואני לא מדברת על הדיאטה שהלכה, על המינוס בבנק או על מיליון ואחת המשימות שדחינו ל"אחרי החגים", הפעם אני רוצה לדבר על מערכת היחסים.

כן, הזוגיות הזאת שנדחקה לסוף תחתית הרשימה, אחרי הקניות, ההכנות והבישולים, אחרי התפילות, הסוכות והטיולים. הזוגיות שצברה חוב, כנסות ועיקולים. היא במינוס רציני, מיכלי האהבה ריקים, התורים ברבנות הולכים ומתארכים.

הנתונים מראים שאחרי החגים זה הזמן שבו כמות הפונים להליכי גירושים מגיעה לשיא, ויש לכך כמה הסברים. ראשית, החגים מזמנים זמן ממושך ורצוף יחד, כך שלצד השמחה, החגיגיות וההתחדשות עולים גם מתחים, כעסים ותסכולים אישיים. רגשות אלו עלולים להוביל למריבות, לייאוש ולמחשבות על פירוק החבילה. בנוסף, החגים מאפשרים עצירה ממרוץ החיים, התבונות וחשבון נפש, זמן בו הכאבים צפים והתקוות והחלומות שתלינו בזוגיות מקבלים מקום להתבוננות מחודשת. אם אתם נמצאים בזוגיות שהוזנחה במהלך השנה, הקשיים עלולים לצוף ביתר שאת בזמן המשותף שנוצר. דבר זה עלול להגביר את הכאב האישי ולנפץ את התקוות והחלומות שרקמנו יחד לזוגיות המשותפת.

אפשר להדחיק את הכאבים, לתת לשגרה לסחוף אותנו ולעצום עניים עד לתקופת החגים הבאה. הבחירה בדרך הזאת תוביל בד"כ להגברת הכאבים והריחוק, להמשך ההידרדרות ביחסים, ולעיתים אף לגוויעה איטית עד לפירוק סופי של החבילה הזוגית.

ואפשר גם לבחור אחרת, אפשר להחליט לאמץ הסתכלות אחרת על הזוגיות. להחליט שהזוגיות היא מניה ששווה להשקיע בה, שאנחנו מוכנים להקדיש לה זמן ולתת לה את המקום הראוי לה בתוך הלו"ז הצפוף והעמוס של החיים. להחליט שהפעם אחרי החגים באמת יתחדש הכל, שלא ניתן לזוגיות שלנו להישחק, לגסוס ולקמול.

ד"ר גארי צ'פמן בספרו חמש שפות לאהבה מזמין אותנו לדמיין שבכל אחד מבני הזוג יש מיכל אהבה שבכוחו של השני למלא או לרוקן. אצל כל אחד המיכל הוא אישי ורק האדם עצמו יכול לבדוק את מצב מיכל האהבה שמצוי בתוכו. על-פי צ'פמן ישנן חמש שפות אהבה בסיסיות שבכוחן למלא את מיכלי האהבה: מילים טובות, עזרה הדדית, מתנות, מגע גופני וזמן בילוי משותף. לעומתן, כעס, צעקות, איחורים, התעלמות ומחסור במגע מרוקנים את מיכלי האהבה. אצל כל אחד דברים מסוימים ממלאים את מיכל האהבה, ודברים אחרים מרוקנים אותו- לכל אחד שפת אהבה אחרת. אין דרך לנחש, צריך לשאול ולברר אצל השני מה ממלא או מה מרוקן את מיכל האהבה שבו .

כדי לגלות מהי שפת האהבה שלכם, חשבו על הדרך בה אתם מביעים אהבה לאחרים, על הדברים שעליהם אתם מתלוננים לעיתים תכופות באוזני בן או בת הזוג (את/ה לא מספיק עוזר לי/ מחבק אותי/ קונה לי וכו') ועל הבקשה הקבועה שלכם בבית (אפשר לקבל מסאז'/ עזרה/ מתנה וכו') .

לפעמים מיכל האהבה ממש ריק, אפילו נמצא במינוס ואז יש צורך להיעזר באדם נוסף- מאמן, יועץ או מטפל. הפניה לעזרה תסייע בידכם להביא את מיכל האהבה לקו האפס, לזהות את שפת האהבה של כל אחד מבני הזוג ותעזור לכם ללמוד לדבר בשפת האהבה של השני ולמלא את מיכלי האהבה. אל תהססו לפנות לקבל עזרה, לא תאמינו כמה זוגות בסביבה הקרובה שלכם (גם אלו שנראים מושלמים) פנו לעזרה בעבר או נמצאים בעיצומו של טיפול כיום.

 

הכותבת היא מחנכת ומדריכה למיניות בריאה ומדריכת כלות.

בעלת תואר B.ed בחינוך מיוחד וסטודנטית לתואר שני M.A בייעוץ חינוכי. בוגרת מרכז יהל.

בעלת עשר שנות ניסיון בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי- עבודה בגנים, בתי-ספר, תיכונים והדרכת נוער.

מעבירה הרצאות, סדנאות להורים ובני נוער.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page