הפער והגשר בין החתן והכלה
top of page

הפער והגשר בין החתן והכלה

עודכן: 3 בנוב׳ 2020


הבחור שלנו מתחתן ובא בברית הנישואין עם בח"ל

ידוע שאחת ההתמודדויות הקשות של נערים דתיים בימינו היא איסור הוצאת זרע לבטלה. קושי זה הוא לא חדש, ובספרים זה כונה "חטאות נעורים". אך ביחד עם הקלות הבלתי נסבלת של נגישות לפורנוגרפיה, הקושי התעצם פי כמה. בנים ובנות מתבגרים מינית בגילאים 11-13 בערך. רוב הגברים הדתיים מתחתנים סביב גיל 23-25. זאת אומרת, שיש תקופה של כ-10 שנים שלאדם יש דחפים מיניים כאלו ואחרים, אבל בעצם אין לו מה לעשות איתם. שום אפיק הוצאה אינה לגיטימית בעיני ההלכה. יחסי מין לפני החתונה כידוע אסורים, ובחומרה לא הרבה פחותה הוא האיסור של אוננות או הוצאת זרע לבטלה, או בביטוי יותר מעודן: שמירת הברית.

אחד הרבנים כינה את התקופה הזאת: מלחמת 10 השנים. התמודדות סיזיפית במשך כעשר שנים עם היצר הטוב ועם היצר הרע, ובמיוחד בתקופה בחייו שההורמונים בגופו של הגבר משתוללים יותר מכל זמן אחר.

בשעה טובה ומוצלחת, סוף סוף הבחור שלנו מתחתן ובא בברית הנישואין עם בח"ל (בחירת לבו – ראשי תיבות ידועים בהזמנות של דתיים). אחרי תקופה ממושכת שכל מה שקשור למין היה טאבו ונקשר באיסור, זה פתאום נהיה מותר. הכל מותר (עם אשתך). כל החלומות מתגשמים בבת אחת. אך למעשה המציאות יותר קשה.

ישנם פערים לא קטנים בין האיש והאישה בשלב זה בחייהם. רוב הבנות לא עברו את אותם ניסיונות קשים כמו הגברים. רוב הנשים לא התמודדו יום יום עם היצר המיני המתפרץ בצורה של הוצאת זרע. משום מה העסק עובד שונה אצל נשים מאשר אצל גברים. לפי כל המחקרים, שיעור האוננות אצל נערים מתגברים הוא באחוזים רבים יותר גבוה מאשר אצל בנות. בכל החברות בעולם. אם כך, האיש והאישה הנשואים מגיעים למיטה ממקומות שונים מאד. זה מתבטא בתדירות, ברצונות שונים ובעוד תחומים רבים שלא זה המקום לפורטם.

הרשימה הזאת נכתבת בעיקר על מנת שבני הזוג יהיו מודעים ורגישים. החוויה שלך (האיש) יכולה להיות שונה לגמרי מהחוויה של אשתך. וגם את (האישה) צריכה להיות מודעת למקום שממנו מגיע בעלך. כיון שבהרבה מקרים זו החוויה המינית הראשונה של שניכם – אשריכם שזכיתם. מעטים הם הזוגות בימינו שאת החוויות המיניות שלהם בונים יחד, מההתחלה אחד עם השני. אין להם למה להשוות, והם לא צריכים להשוות. אין אקסים, אקסיות, או זכרונות ושריטות מבני זוג קודמים. צעד אחר צעד ובלמידה איטית האיש והאישה ימצאו את הדרך לשמח אחד את השני. אך זה דורש הבנה, רגישות, סבלנות, בניה הדרגתית. כל דבר טוב אמיתי לא נבנה ביום אחד. כך יהיו גם היחסים ביניכם.

בהצלחה!

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page