מה ההבדל בין כדורים סיניים, ביצים סיניות, ביצת ג'ייד, משקולות נרתיק ומשקולת רטט?
top of page

מה ההבדל בין כדורים סיניים, ביצים סיניות, ביצת ג'ייד, משקולות נרתיק ומשקולת רטט?

עודכן: 12 באוק׳ 2021

שאלה

שלום לימור. שמעתי לאחרונה על מגוון מוצרים לחיזוק רצפת אגן, כדורים סיניים, ביצים סיניות, משקולות נרתיק, ביצת ג'ייד, משקולת רטט, והאמת שזה די מבלבל ואני לא יודעת במה לבחור. תוכלי לעשות לי סדר?


תשובה

מזה אלפי שנים שנשים משתמשות בעזרים שונים לחיזוק רצפת האגן. עדויות ראשונות לכך אפשר למצוא כבר מהמאה השישית לספירה מתבליטי אבן של קיסריות סין עם אבן בצורת ביצה. עם התפתחות המדע, כך גם התפתחה האבן הביצתית למוצרים נוספים. כל המוצרים שהזכרת בשאלתך (כדורים סיניים, ביצים סיניות, ביצת ג'ייד, משקולות נרתיק, משקולת רטט) הם בעצם מוצרים זהים כמעט לחלוטין עם הבדלים קטנים, אך לעיתים משמעותיים. הנה רשימה שתעשה לך סדר:


1. ביצת ג'ייד (לעיתים קרויה "ביצת יוני") - מדובר באבן ירקן בצורה של ביצה שאותה מכניסים לנרתיק ומתרגלים תרגילים של כיווץ והרפיה. יש האומרים שהיא האבן שבה השתמשו קיסריות סין להגברת האנרגיה המינית ולהרחבת האורגזמות לכל הגוף. מחקרים שנעשו בארה"ב לגבי חיוביות השימוש בה היו חלוקים. האבן הקשה בתוך הנרתיק העדין אכן עזרה ליצור גירוי אינטנסיבי שפעל ביעילות עבור הכנת הגוף לגירוי מיני. אך יש הסוברים שהעומס שהיא מפעילה על שרירי הנרתיק בגלל משקלה הכבד, בשילוב החומר הנוקשה ממנו היא עשויה, עלולים להזיק בטווח הרחוק. זאת הסיבה שאינני ממליצה על כל סוג של משקולת שעשויה מאבן או ממתכת, כמו למשל כדורים פלדה בצבע כסף (מוצר שהפך פופולארי בעקבות הרומן רב המכר "חמישים גוונים של אפור"). מבחינה בריאותית ישנה עדיפות מובהקת להשתמש בכדורים שעטופים בחומרים רכים היפואלרגניים כמו סיליקון רפואי ורך שמיטיב יותר עם הנרתיק העדין ובמקביל אינו מפחית כלל מהיעילות לחיזוק רצפת האגן והגברת האנרגיה המינית. לסיכום: ביצת הג'ייד היא אבן קשה ויעילה לחיזוק אינטנסיבי של רצפת האגן, אך בגלל הדעות החלוקות לגבי התועלת בטווח הרחוק אנו ממליצים להעדיף שימוש במוצרים רכים יותר.




2. ביצים סיניות / כדורים סיניים - מדובר באותו מוצר בדיוק, בשוני קל - צורת כדור או ביצה. בגלל ההקשר המבלבל (או המשעשע, תלוי את מי שואלים) של "ביצים סיניות" לאיבר הגברי (יש המקשרים זאת לסלנג המוכר למילה "אשכים") אנחנו מעדיפים להשתמש במונח "כדורים סיניים". מדובר בשני כדורים (ולפעמים אפילו יותר) המחוברים זה לזה ומיועדים להכנסה לנרתיק לתרגול אפקטיבי יותר של כיווץ והרפיה. מחקרים מדעיים מצאו שבגלל אורך הנרתיק תרגול עם שני כדורים עדיף מאחד, שכן הוא מקיף מסת שרירים גדולה יותר, ומכאן התפתחה האבן הביצתית לשניים. ישנם כדורים סיניים מכל מיני סוגים, משקלים וחומרים. המאפיין המשותף הוא שהכדורים מכילים בתוכם חלל ריק ובתוכו אבן שנעה בחופשיות בהתאם לתזוזת האישה. התנועה של הכדורים יוצרת גירוי עדין פנימי, ומעודדת את שרירי הנרתיק לפעול באופן מאוזן המותאם לתפקיד להם. הכדורים המומלצים ביותר לחיזוק רצפת אגן מבחינה רפואית הם הכדורים שבאים במנעד משקלים רחב שמשקף את העיקרון של אימון הדרגתי בעומס הולך ומתגבר, ממש כמו באופן שבו מומלץ לחזק כל שריר בגוף שלנו (כמו משקולות בחדר כושר). כמובן שנעדיף כדורים שעטופים בסיליקון רפואי רך היפואלרגני מאושר FDA (מינהל התרופות האמריקני).


3. משקולות נרתיק - בשונה מכדורים סיניים, מדובר במשקולות העשויות יחידה אחת ללא אבן פנימית שנעה בחופשיות. ועוד בשונה מהכדורים הסיניים המשקולות מיועדות לאימון ממוקד ותכליתי של כ-10-15 דקות ולא לשימוש מתמשך יותר או כזה שמאפשר לשלב אימון בפעילויות יום-יומיות שבשגרה, היות והנרתיק לא מיועד להחזיק משקלים כאלה למשך זמן. ישנם סוגים שונים של משקולות, ביניהם כאלה עם מנעד משקלים הדרגתי, כאלה המיועדים להכנסה לתוך הנרתיק וכאלה שמתחברים בחוט לטמפון.


4. ביצי רטט / ביצת רטט - מדובר באביזר הדומה בצורתו לכדורים סיניים ויש לו מנגנון רטט חשמלי. לאביזר זה כמה מטרות משתנות. אחת מהן היא לשמש כאביזר עונג שמגביר את התחושתיות בתוך הנרתיק, מסייע בהגעה לאורגזמה נרתיקית (נקודת ה-G) ומאפשר משחקיות ושעשוע בין בני הזוג (כאשר יש שלט רחוק). תועלת נוספת היא להגביר את התחושתיות בנרתיק לנשים שחלק מתופעות הגיל והלידות הביאו לאובדן תחושה והפחתת ההנאה המינית וכן לנשים עם זרימת דם חלשה לכלי הדם הנרתיקיים (קורה לעיתים כשיש מחסור באסטרוגן כמו בזמן הנקה או בגיל המעבר). הרטט מגרה את דפנות הנרתיק ועוזר להאיץ את זרימת הדם למקום ובכך להגביר את חיוניותו. האביזר גם משמש כמשקולת נרתיקית ומסייע לחיזוק רצפת האגן כאשר משתמשים בו באופן קצר וממוקד.

5. משקולת רטט - משקולת הרטט של ואהבתם היא מוצר חדשני שיש בו הכלאה של כדורים סיניים ומשקולת רטט. למשקולת שני כדורים כאשר באחד מהם כדור פנימי "מרחף" לחיזוק מתמשך והכדור השני משמש כמשקולת עם מנגנון רטט. ההכלאה הייחודית מאפשרת ליהנות גם מאימון עדין מותאם לנרתיק, גם מהגברת התחושתיות והחיוניות בזכות הרטט וגם מאביזר עונג המסייע בשיפור איכות האורגזמה. במשקולת הרטט אין אפשרות למנעד משקלים הדרגתי כמו בכדורים הסיניים של ואהבתם ולכן לנשים עם רצפת אגן חלשה מאוד כדאי להשתמש בה לאחר שרצפת האגן תתחזק מעט.



ולסיכום - איך יודעים מה לבחור מבין מוצרי ואהבתם? היות והתשובה מאוד משתנה מאישה לאישה ואין אפשרות אמיתית לדעת לפני שהתבצעה בדיקה פנימית והערכה מדויקת של תפקודיות רצפת האגן, אני אתן תשובה כללית. אם את מרגישה שרצפת האגן שלך נחלשה באופן קיצוני (דליפות שתן לעיתים תכופות, אגן רחב מאוד, חוסר תחושתיות מוחלט בקיום יחסים ועוד) כדאי להשתמש בכדורים סיניים, אם את מרגישה היחלשות קלה (דליפות שתן קלות באפצ'י, מעט שינויים במבניות, היחלשות קלה של האורגזמה) או שאת לפני לידות ורצפת האגן שלך חזקה ומאומנת ואת רק רוצה למנוע היחלשות בעתיד - משקולת הרטט מחכה לך :)


וככלל - אני תמיד אמליץ לקבוע תור לפיזיותרפיסטית מומחית לרפצת אגן ולקבל הערכה מדויקת של תפקודיות רצפת האגן. לכל אישה ובכל גיל.


שיהיה בבריאות והנאה,

לימור




 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page