6 דברים שכל אישה צריכה מבעלה
top of page

6 דברים שכל אישה צריכה מבעלה

עודכן: 3 בנוב׳ 2020

לכבוד ט"ו באב – יום האהבה היהודי!


הערת קריאה: אני לא חסיד גדול של רשימות דברים, כגון: 10 דברים שאני צריך להספיק בקיץ הקרוב, 8 דרכים למצוא חן בעיני הבוס וכו' וכו'. הם לא מחזיקים מעמד וגם לא מתאימים כל אחד. ביחד עם זה קריאה של מאמר כלהלן, יכול להזכיר לנו את הדברים החשובים באמת.


[מאמר זה נכתב עבור חבריי הגברים, אבל מומלץ מאד לקריאה גם על ידי נשים].


האתגר הגדול ביותר של החברה המערבית בימינו בעיניי הוא כיצד איש ואישה יאהבו אחד את השני במשך 50 שנה.

כיון ש:

· אנו חיים בדור של בחירה מוחלטת,

· האווירה הציבורית מסביבנו נותנת לגיטימציה להתגרש,

· נשים הם בעלות יישות כלכלית עצמאית,

· החברה העולמית מקדשת את ביטוי האישיות היחידנית (האינדוידואלית) כמעט יותר מכל דבר אחר,


לכן אנו רואים הרבה יותר זוגות מתגרשים.


אני זוכר שלפני כ-15 שנה זוג חברים טובים שלנו הודיעו על זה שהם נפרדים. ההודעה שלהם זעזעה אותנו וגם את הזוגיות שלנו, כי בעינינו הם היו הזוג המושלם. היינו מאד קרובים אליהם ומעולם לא ראינו אף בעיה ביניהם ולהיפך: הם היו הדוגמא שלנו לזיווג מוצלח משמים. יום אחד זה התרסק. אישתי ואני, כל אחד בקול וגם הרבה לבד שאל את עצמו: אם זה קרה להם, מי אמר שזה לא יקרה לנו.


אני מקדיש הרבה מחיי לחינוך לזוגיות טובה בין בני זוג, מתוך אמונה בחינוך לזוגיות. למצוא את הבן זוג המושלם זה לא מספיק. צריך לעמול, לעבוד, להתכוון ולהתפלל יום יום להצלחת הזוגיות.


אז הנה כמה דברים שנכונים כמעט לכל זוג, בכל שלב והפעם עם פנייה לגברים.


1. תאמר לה שאתה אוהב אותה. כל יום.

כל יום, אבל כל יום תאמר לה שאתה אוהב אותה. בכוונה. יש מנהג בחסידות לאמר כל יום בכוונה: "אני מקבל על עצמי מצוות "ואהבת לרעך כמוך". אסור שזה יהפוך להרגל אבל מי שאומר את זה בכל יום בכוונה, יש סיכוי שאהבת יהודי אחר יהיה נוכח בחייו. כנ"ל לגבי אשתך. כל יום, אבל כל יום, בבוקר לפני שיוצאים לעבודה או בערב לפני שנרדמים תאמר לה בפה מלא ובקול: אני אוהב אותך!


2. תעריך את מה שחשוב לה

אתה זה שצריך הכי להתרגש והכי להתעניין במה שמעניין אותה. גם אם זה ממש לא תחום ההתעניינות שלך. היא אבקת כל יום להוכיח את עצמה בכיתה, במשרד או בלימודים. כאשר היא פוגשת אותך, אתה זה שצריך לתת את מירב התמיכה וההערכה על ההישגים שלה בתחומים שמעניינים אותה – לא אותך.


3. תחליט אתה

בניגוד למה שחושבים, את מירב ההחלטות אנו משאירים לאישה. עדיף כך. למה להסתבך. אבל מדי פעם, תאמר לה שזה עליך. שאתה כיסית את זה. כגון: התפריט לשבת, כולל הבישולים: עלי. ארוחת ערב לילדים, הפעם אני מטפל בלעדית. את משוחררת מאסיפת הורים – אני אהיה שם ואפילו ארשום נקודות ממה שהמורה אמרה. אני יודע שזה ממש קשה וגם לא מתאים לכל אחד או אחת, אבל השחרור הזה שאתה נותן לה מהמולטי-טאסקינג התמידי שהיא עוסקת בו מראה על התמיכה שלך בה.


4. הרי את מקודשת לי

מדי פעם תזכיר לה, שמתוך 4 מיליארד הנשים שיש בעולם, אתה בחרת דווקא בה! מה שנותן לנו בסיס לקיומנו הוא שאנו מיוחדים, ובעיקר מיוחדים לבן הזוג שלנו. גם בעיני אלוקים אנו אומרים בתפילה: אלוקי! עד שנוצרתי איני כדאי, ועכשיו שנוצרתי כאילו לא נוצרתי. הרב קוק מסביר שאני אדם מיוחד שנברא למטרה מיוחדת בעולם ולולא זה לא הייתי נברא. אמנם, אם איני ממלא את ייעודי אז כאילו לא נבראתי. אבל אם אני כן מצליח למלא את ייעודי, אז הוספתי משהו מיוחד לעולם שאף אחד לא יכול להוסיף. אני מיוחד. הכי חשוב לי זה להיות במיוחד בעיני בן הזוג. מדי פעם תזכיר לה (ולעצמך) למה בחרת בה!


5. המיניות שלה

גברים ונשים חווים מיניות בצורה שונה. הגוף שלנו שונה, המוח המיני, החוויה וההיסטוריה המינית ובעיקר המחזור החודשי השונה מאד בין גברים לנשים. תלמד את המיניות שלה ותלמד איך מעניקים לה את מה שהיא צריכה. כמו בכל הרשימה הזאת, יש מקום לגבר. אבל הפעם אנו מדברים על מה אתה יכול להעניק לה. מה שאשתך צריכה ממך מבחינה מינית זה שתבין את הצרכים המיניים שלה. והם שונים משלך. זה דורש לימוד. אידך זיל גמור!


6. בכל יום יהיו בעיניך כחדשים

ההרגל הוא אחד הדברים המבורכים בחיינו. אנו אוהבים לצאת ולהתרגש מארוחה חדשה במסעדה, אבל אין כמו האוכל של אמא או של אישתי. אך ההרגל גם שוחק. אנו מתרגלים מהר לדברים הטובים והדברים הפחות טובים שמעצבנים אותנו נשארים איתנו וממשיכים מדי יום לעצבן אותנו. תחשבו על הזמן שלא היה לכם מכונית. על כל הקשיים של חיים מודרניים ללא רכב. ואז קניתם את הרכב הראשון – איזה שחרור זה היה. אבל מהר התרגלנו לזה וזה לא מספיק לנו. אנו רוצים דגם יותר טוב ויותר מהיר וכד'. כך התרגלנו לדברים הטובים של האישה שלנו וכל מה שנשאר לנו, זה להתעצבן מהדברים שפחות מתאימים לנו. לכן, צריך להיזכר מדי פעם שכל הדברים הטובים אנו לא לוקחים אותם כמובן מאליו. כמו שיש לנו חובה להודות לה' כל יום על כל הטוב שהשפיע עלינו, כך אנו מחוייבים להודות כל יום על הטובה שיש לנו אישה. תחשבו לפרטים, כל אחד ובת הזוג שלו, מה היא מעניקה לי אישית, לילדים, לבית ואחרי כל זאת לשים בפרופורציה את הדברים הפחות טובים.


אני באמת מאמין שאושרו של היחיד תלוי בזוגיות הטובה שלו יותר מכל גורם אחר. תשמרו על זה, תטפחו את זה, תעריכו את מה שיש לכם.


יום אהבה שמח!


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page