שו"ת : חשק מיני של האישה בזמן שבעה נקיים
top of page

שו"ת : חשק מיני של האישה בזמן שבעה נקיים


שאלה:

שלום כבוד הרב.

נורא מתסכל אותי שאני מרגישה משיכה עוצמתית לבעלי דווקא בשבוע של השבעה נקיים, ואז השיא מתרחש בליל המקווה וביום שאחריו ולאט לאט המשיכה (מצידי) הולכת ודועכת כליל עד למצב שאין לי חשק בכלל.

ואז בשבוע השני שאנחנו מותרים אין לי חשק לשכב בכלל. אציין שיש ביננו אהבה גדולה ויחסי האישות נפלאים, ברוך ה'.

אני הבנתי שהמשיכה והחשק המתגברים בשבעה נקיים הם משהו פיזיולוגי, וכמובן מבורך כהכנה לקראת החיבור המחודש, אך למה זה נעלם כל כך מהר?

והאם יש דרך להתגבר על המכשול הכה מתסכל הזה?


תשובה:

את כותבת על אחד הנושאים המאתגרים ביותר בעיניי את עולם ההלכה. לאחרונה כתבתי ארוכות על הבעיה הזאת בדיוק ולצערי, אין פתרון הלכתי לכך.


אני חושב שזה בין השאר נובע מכך שהעולם המדעי יודע קצת יותר על מיניות האישה רק בשנים האחרונות. למעשה, המחקרים של קינזי, ומאסטרס וג'ונסון בחלק השני של המאה הקודמת הם שפתחו את העיניים לנושא של מיניות בכלל ומיניות האישה בפרט. עד לזמנם, כל מה שהיה ידוע על ההנאה המינית של האישה היה מעט מאד. [הדברים נכונים לפחות למאתיים שנים האחרונות. אין זה אומר שבתרבויות אחרות או בדורות קדומים יותר לא הבינו לעומק את מיניות האדם].


מה שאני יכול לומר לך שאת הכי נורמלית בעולם ואשרייך שאת יודעת להרגיש בגופך מתי יש לך חשק ומתי לא, ובכלל שיש לך חשק לבעלך.

הסיבה לכך היא שתקופת הביוץ של האישה מגיע בשבוע שלאחר קבלת המחזור. כלומר, כ-7 עד 12 יום לאחר קבלת הווסת. זה הדרך של הגוף לומר לאישה ולבעלה, עכשיו את הכי מושכת ומוכנה להיכנס להריון כי רק בימים אלו את יכולה להיכנס להריון. ולכן, באופן טבעי אלו הימים שיש לאישה חשק לקיום יחסים. אחרי תקופת הביוץ, הגוף יודע שהוא לא יכול להיכנס להריון, אז הוא גם לא מבזבז אנרגיה בלהיות מיני או מושכת מבחינה מינית, ולכן גם החשק יורד אצל האישה. זה ההסבר בדרך הכי פשוטה.


כיון שאין דרך הלכתית לקצר את שבעת הנקיים, מה שאני ממליץ זה הדבר הבא:

חוץ מליל טבילה ולילה אחריו שעוד יש לך חשק, קיבעו עוד זמן מסויים לקיום יחסים גם בשבוע שאין לך חשק בסיסי.

לפעמים החשק מתעורר לבד, ולפעמים הוא בבחינת "אם תעוררו". זאת אומרת: אם אתם קובעים לילה מסויים לקיום יחסים ואתם יודעים על זה יום או יומיים מראש, הגוף עצמו יודע לקראת מה הוא הולך ועושה את ההכנות ההורמונליות ופסיכולוגיות לקראת זה. באותו יום אפשר לשלוח מסרים או הודעת אחד לשני עם רמזים לקראת הבאות.


הכנה כזאת יכולה לגרום לכך, שגם לך יתעורר הרצון והחשק לקראת יחסי האישות עם אישך.

אני משיא עצה כזאת לזוגות שאין להם בכלל חשק טבעי לקיום יחסים וזה ידוע שהוא מסייע מאד ברצון להיות ביחד.


בברכה,

אברהם שמואל


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page