בגידה
top of page

בגידה

עודכן: 3 בנוב׳ 2020


אסתר פרל היא אחת המרצות המצטיינות בטד ומטפלת מינית מפורסמת ברמה עולמית. ספריה הם אבן יסוד בימינו בטיפול המיני, בין השאר: איטלגנציה ארוטית ועוד. ההרצאה המפורסמת שלה בטד, היא אחת ההרצאות החשובות ביותר שראיתי על היחסים בין בני זוג (לא רק מיניים, יחסים זוגיים בכלל) ונצפה על ידי יותר משני מיליון אנשים.

לאחרונה אסתר הוציאה ספר חדש: The State of Affairs: Rethinking Infedility, ספר העושה רציונליזציה לבגידות. גילוי נאות: טרם קראתי את הספר, אבל קראתי מאמרי ביקורת וצפיתי בהרצאה שלה בנושא: (יותר מ-4 מיליון צפיות).

אחת העורכות של עיתון TIME, בלינדה לוסקומב, כתבה מאמר ביקורת נוקבת על ספרה בכותרת: בגידות (או במילה הרכה יותר: "פרשיות") הם אנושיות = אבל שזה לא יהיה התירוץ שלך. היא אומרת אמת פשוטה שלא צריך דוקטורט כדי להבין אותה: אי אפשר גם לאהוב את בן\בת הזוג וגם לא להיות נאמן לה\ו.

כלומר, אלף תירוצים והצדקות לא יצליחו להסביר לבן\בת הזוג למה ללכת עם אדם שלישי הוא טוב לזוגיות. זה פשוט לא הולך.

הרבה עצות יש ליצר הרע שלנו להסביר למה חטאים הם בסדר. הגמרא אומרת: לא חטאו ישראל בעבודה זרה אלא כדי שיתירו להם עריות.

אבל אסתר פרל היא אישה רצינית. איך היא הגיעה למצב של השלמה עם בגידות? אולי בגלל שזה כל כך נפוץ, לא עלינו. אולי מטפלים מיניים רואים כל כך הרבה משברים, שהם כבר לא פוגשים את הרגיל, ומרגישים צורך לעודד את מי שכבר נפל.

אמר כבר מי שאמר: מונוגמיה זה קשה (או בגירסא פחות רכה: בלתי אפשרית) אבל האלטרנטיבה גרועה בהרבה. במילים אחרות: תשמרו על מה שיש לכם מכל משמר. הפנטזיה שיותר טוב בחוץ, היא מה שהיא: פנטזיה.

זה לא החיים האמיתיים. לפני כשנה פרסם צביקה קליין מאמר נוקב על הנושא במגזר הדתי. כן, גם אצלנו.

כל דבר שנמצא בחברה הכללית, מגיע אלינו, השאלה באיזה מהירות, כמות ומחיר. אנחנו צריכים להשתדל לשים את הגבול כאן. לחשוב 10 צעדים קדימה, איך לא נגיע למצב שאנחנו מפרקים את הזוגיות בגלל "פרשייה".


ראשית, איך מחזקים את הזוגיות הנוכחית שלנו בהשקעה תמידית. ושנית, להתכוון כל בוקר בשיא הכוונה: "אל תביאני לא לידי ניסיון", וללוות את זה במעשים: אל תימצאו בסיטואציה שמשם הדרך חזרה יותר קשה או בלתי אפשרית.

לחז"ל היתה ראייה ארוכת טווח בכך שגזרו על "איסור ייחוד" ועל מגע בין המינים, גם מגע נימוסי. ייתכן שלא היינו מגיעים לכל הפרשיות החמורות, גם של חוסר נאמנות, וגם של הטרדות ופגיעות מיניות, אם החברה בכללה היתה נצמדת להלכות אלו.

עלינו להפנים שהמאבק על שלימות המשפחה, על הזוגיות הנורמלית, על בריאות נפשם של ילדינו, זו המלחמה שבחזית המאבק של דורנו



.#Trends #זוגיות

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page