10 דברים לחתן לקראת יום חתונתו
top of page

10 דברים לחתן לקראת יום חתונתו

עודכן: 28 באפר׳ 2021


נפגשתי עם עשרות זוגות זמן קצר לפני חופתם. לכל זוג אומרים משהו אחר, אבל יש כמה מסרים אחידים כמעט לכולם. להלן כמה ידיעות יסודיות עבור החתן. כדאי לקרוא פיסקה אחת בלבד בכל יום עד החתונה – כדי להפנים ולחשוב על הדברים. ראוי מאד לדבר על כל נקודה עם כלתך. מזל טוב!

1. גן עדן

באחת משבע הברכות אנו מברכים את החתן והכלה שיהיה להם טוב כמו בגן עדן. מה היה כל כך טוב שם? אני לא יודע בדיוק כי לא הייתי שם עדיין. אך יש דבר אחד שבטוח היה שם: אדם וחווה היו לבד. לא היו עוד גברים או נשים. כך אתה, מיום חתונתך, כל שאר הנשים בעולם אינן קיימות עוד. לא במחשבה ולא בדיבור, ובוודאי לא במעשה. הברית שאתה כורת בינך לבין אשתך היא בלעדית לגמרי. Three's a crowd. אם זו תהיה מחשבתך, אז כל כוחותיך, המחשבתיים והנפשיים, יהיו מכוונים רק לאשתך.


2. רעים אהובים

מיום חתונתך אתה נהיה בעל מספר תפקידים: בעל, אבא (בקרוב), מפרנס ועוד. יש תפקיד אחד שחשוב שלא תשכח לעולם: להיות רע אהוב, בעצם חבר של אשתך. כמו בזמן שחיזרת אחריה, כמו בזמן האירוסין, כך אחרי החתונה. תמשיך לחזר, תמשיך לרצות לצאת איתה לבלות, תמשיך לראות בה את החברה הכי טובה שלך. אל תתייחס אליה אף פעם כמובנת מאליה.


3. חיים ממה שיש

לא לוקחים הלוואות. עד כמה שניתן, ולא חיים מעבר להכנסות שלכם. תעשו חשבון טוב כמה אתם מרוויחים בכל שלב בחיים שלכם, ומוציאים רק את מה שיש. לא לוקחים הלוואות כדי לצאת לנופש, לא מתפתים לכל מיני הצעות של הבנקים. רק ממה שיש. כך לא נכנסים לחובות, ולא נכנסים למתחים קשים בתחילת חיי הנישואין. יוצא מהכלל אחד: משכנתא. אי אפשר להימנע מזה, אבל גם את זה לוקחים לפי כושר ההחזר.


4. בית של חסד

להשתדל שהבית שלכם יהיה בית פתוח לכל, מכניס אורחים, בסיס יציאה להתנדבות או בית ועד לחכמים. אסור לנו להתרכז רק בעצמנו. אנו חיים כדי לעשות טוב גם לאחרים.


5. יעזוב איש את אמו

זה נכון שאף אחד בעולם לא מבשל כמו אמא שלך, וגם לא אשתך, אבל לא צריך להזכיר לה את זה כל הזמן. יום אחד היא תלמד, וגם אולי אתה תלמד לבשל, אבל בינתיים אתה צריך לעזוב את הסינר של אמא. לא כל מה שהיא אומרת על אשתך הוא נכון או בהכרח נכון. יש תכונה לאמא לחשוב שאף אישה לא מספיק טובה בשביל הבן שלה. היא צודקת מבחינתה, אבל אתה חייב לתפוס מרחק על מנת שזה לא ישבש את הזוגיות שלך. לא סתם אמרה התורה: "על כן יעזוב"!


6. לא דוחים למחר

אל תחכה ליום הנישואין העשירי שלכם כדי להרהר מה קרה לזוגיות שלכם. ההשקעה בזוגיות מתחילה יום למחרת החתונה (אם אתה מצליח להתעורר). רק בהשקעה מתמדת שלך בזוגיות, האהבה תגדל עם הזמן ולא תתייבש לה בצד הדרך.


7. יציאה מעבדות לחרות

המלצה חמה: בשנה הראשונה של חתונתכם, שנת ה"ושמח את אשתו", תתנתק מפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות. החברה שלך היא עכשיו אשתך ולא הנייד. חז"ל רצו שבשנה זו הבעל ישקיע את כל כולו באישה. כאשר אנו נמצאים בנייד, אנחנו מכונסים בתוך עולם אחר, שלא כולל את האישה החדשה שלנו. כאשר אתה מדבר עם האדם החשוב ביותר בחיים שלך, לא ייתכן שהנייד חשוב יותר. זה מעליב ומעיד על חוסר תשומת לב. מה הפתרון? מגיעים הביתה, סוגרים את הנייד או סוגרים את הנתונים בנייד או כל דבר אחר שיעזור לך להתנתק ובעצם להתחבר.


8. תקראו או תלמדו ביחד

השתדלו לקבוע לימוד או קריאה משותפת של משהו. זה יכול להיות פרק בתנ"ך, ספר שירים של יהודה עמיחי, דף גמרא או כל מה שתרצו. אבל תעשו קביעות של משהו רוחני משותף – כל יום לכמה דקות אם אפשר. ואם לא, פעם בשבוע. בין השאר – לזה נועדה השבת.


9. הפער המיני

שמע, יש פערים מובנים בין גברים לנשים בהקשר המיני. הצרכים והרצונות עובדים קצת אחרת אצל רובם. זה דורש תרגול ולימוד אבל בעיקר מודעות. אשתך לא בהכרח נהנית ממה שאתה נהנה או אולי לא באותו דרך. תתחשב ותלמד.


10. ייעוץ

אם יש לכם בעיה שאתם מרגישים תקועים איתה יותר מדי זמן, אל תחכו לזמן שהבעיה כבר לא תהיה בת תיקון. משום מה, גברים חושבים שזה מתחת לכבודם לקבל ייעוץ מקצועי. זכור, אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים. גם עו"ד לוקח עו"ד בעת הצורך. וגם אם אתה הבעל הכי נהדר בעולם ויכול ללמד אחרים, אתה צריך סיוע בבעיות הפרטיות שלך. קצת ענווה זו כבר חצי תרופה לכל הבעיות.


בהצלחה ומזל טוב!

 

הרב רפי אוסטרוף

מחנך למיניות חיובית

קצת על הרב רפי אוסטרוף

ראש המועצה הדתית גוש עציון ומנחה למיניות חיובית

בוגר ישיבות מרכז הרב והר עציון

מייסד שותף של מרכז יה"ל - מרכז ייעוץ והדרכה לחיי אישות

בוגר הקורס לייעוץ בקדושה של מכון פועה ואוניברסיטת בר-אילן

ניסיון של 30 שנות נישואין, ולמעלה מ-20 שנות ניסיון בחינוך למיניות חיובית, הדרכת חתנים, חיתון וייעוץ לזוגות

יוזם ומנהל את הקורסים להדרכת חתנים וכלות מטעם המועצה הדתית גוש עציון

חשוב לי להפיץ את הידע שרכשתי במשך שנים רבות מניסיון מהשטח, של מה עליך לעשות / לא לעשות, כדי שחיי הנישואין שלך יצליחו.

אני מאמין גדול בכך שאנחנו יכולים ללמוד ולחנך את עצמנו כיצד לאהוב!


החזון שלי ללמד כמה שיותר זוגות לחיות חיי נישואין מאושרים לנצח,

ולהשפיע על כך שהמספרים העצומים של הגירושין יפחתו

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page