תקופת הנידה והתעוררות החשק המיני
top of page

תקופת הנידה והתעוררות החשק המיני

עודכן: 12 במאי 2021

שאלה:

שלום לימור,

קיבלתי את המספר שלך ממטפלת מינית שהמליצה לי לקנות אביזר לעינוג עצמי בתקופה שאני בנידה ומתעורר בי החשק. חוץ מזה, בעלי נמצא בקבע והמון מחוץ לבית וגם בתקופות האלו קשה לי. אשמח שתמליצי לי על אביזר מתאים וגם רציתי לשאול אותך האם עינוג עצמי בזמנים האלו לא יפגע ביחסים המין עם בעלי בתקופות שאנחנו כן יחד.

תודה רבה.

תשובה:

יקרה,

תודה שפנית אליי. אחלק את תשובתי לשלושה חלקים: עינוג עצמי בזמן נידה או בזמנים בהם הבעל רחוק מהבית, השפעת העינוג העצמי של האישה על היחסים האינטימיים בין בני הזוג באופן כללי והתאמת אביזר לעינוג עצמי במסגרת נישואים.

1. עינוג עצמי של האישה בתקופה הנידה או בתקופות בהם הבעל רחוק מהבית

אצל נשים במהלך המחזוריות החודשית קיימים שינויים הורמונאליים רבים המשפיעים, בין השאר, על העוררות המינית והחשק המיני. מהמחקרים ניתן לראות שאצל חלק מהנשים בזמן השבעה נקיים יש עליה בהורמון האסטרוגן מחד, וירידה של הפרוגסטרון מאידך – דבר המביא לעלייה בחשק המיני דווקא בימים האסורים למגע. לנשים מסוימות הימים האלו פוחתים סביב יום הטבילה מה שמשאיר אותן מאוד מתוסכלות בתקופת הטהרה. אני מסבירה לך את זה כדי שתדעי שתחושתך היא מאוד נורמלית וטוב שפנית. אחת הדרכים לשומרי מצוות להתמודד עם התסכול בתקופת נידה היא באמצעות עינוג עצמי. השבעת החשק לא רק מונעת (לפחות בחלקית) את התסכול, אלא גם שומרת על העוררות לשארית החודש כולל תקופת הטהרה. מה שכתבתי כאן רלוונטי לכלל האוכלוסייה לתקופות בהם מתעורר החשק והבעל רחוק מהבית או שנמנע מהם לקיים יחסים מכל סיבה שהיא.

2. ההשפעה של עינוג עצמי של האישה על היחסים האינטימיים בין בני הזוג

עינוג עצמי של נשים הוא נושא ששנים רבות העלה מיתוסים רבים בחברה. ההיסטוריה מראה על תקופות שאוננות נתפסה כמעשה "מלוכלך", אסור או לא ראוי; כזה שמעיד על בדידות או על "אי-תפקוד בן הזוג ביחסים" או "אי הצלחתו לספק את אשתו" ובחברות מסוימות בעבר המעשה אף נחשב למחלת נפש. היום אנו יודעים שאוננות נשית היא מעשה טבעי שברוב המקרים מיטיבה עם האישה ועם בן זוגה ותורמת ליחסים ביניהם. למה? כי אצל נשים המיניות עובדת באופן הבא: כמו שנאמר "משביעו – רעב, מרעיבו – שבע" (סנהדרין כ"ז, ע"א) ובתחום האוכל אנו יודעים כשהקיבה מלאה סביר שהתיאבון הבריא ימשיך לפרקי זמן יציבים, ואם נצום לאורך זמן נאבד את תחושת הרעב - כך גם מגיב הגוף לסיפוק מיני. ריבוי אורגזמות מעלה את הצורך של הגוף לחוות יותר ויותר מהן וכל המרבה הרי זה משובח

גברים רבים חוששים שכאשר האישה תגלה את אביזרי העונג העוצמתיים, היא כבר לא תהיה זקוקה להם. תפיסה זו היא שגויה היות ובפועל עדיין לא נמצאה האישה שהסתפקה לחלוטין באביזר העשוי פלסטיק או סיליקון. לנוכחות בן זוג קשוב, אוהב ומחבק אין תחליף ולכן גם נשים שמצליחות להגיע לסיפוק בקלות עם אביזר עונג תמיד תזדקקנה לבן זוג כדי לחוות אורגזמה שלמה של גוף-נפש יחד. וכמו שציינתי קודם מחקרים מראים שעינוג עצמי של נשים מעלה את החשק כאשר בן הזוג בסביבה ומכאן שלעינוג עצמי במסגרת היחסים ביניכם יכולה להיות תועלת רבה, במידה ואת מרגישה שזה משהו שיש לך בו צורך.

עם זאת, אבקש לסייג שעינוג עצמי הוא לגמרי לא חובה וחשוב שיעשה כאשר קיימת נינוחות שלמה עם המעשה ורצון אמיתי. בנוסף חשוב לדעת ששימוש באביזרים על רקע משבר זוגי וכבריחה מבן הזוג אינם מומלצים ובמקרה זה כדאי לפנות לייעוץ.

3. אביזרים מומלצים לעינוג עצמי במסגרת נישואים

האביזרים המומלצים ביותר לעינוג עצמי במסגרת נישואים הם האביזרים מסדרת המענגים המשולבים (תוכלי להתרשם באתר). אביזרים מסוג זה מקנים אפשרות של גירוי פנימי (נרתיק) וגירוי חיצוני (דגדגן) בו זמנית, דבר התורם ואף (כמעט) מבטיח את ההגעה לפורקן מיני. מעבר לכך שאילו האביזרים הנמכרים ביותר בשל יעילותם, הם יכולים לתת מענה גם לצורך בתחושת המלאות וגם לצורך לחוות פורקן מיני. שימוש באביזרים פנימיים תורם להזרמת דם אל אזור רצפת האגן, מה ששומר על רצף של חיות וחיוניות באזור ואביזרים לגירוי חיצוני משמשים בעיקר להגעה לאורגזמה. המענגים המשולבים מכילים את שני הדברים יחד ועל כן אני ממליצה לך להשתמש בהם.

טיפ נוסף - מבנה המענגים המשולבים מותאם להגעה אל גירוי פנימי של נקודת הג'י ובכך גם מאפשר לחקור נקודות רגישות נוספות שלאחר ההיכרות העצמית איתם אפשר להמשיך לחקור יחד כזוג.

אני מאחלת לכם חיי זוגיות מלאי שמחה תשוקה ועונג.

לימור

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page