אני לא מרגישה בנוח עם הלבשה תחתונה. מה לעשות?
top of page

אני לא מרגישה בנוח עם הלבשה תחתונה. מה לעשות?

עודכן: 12 במאי 2021

שאלה

היי לימור, קראנו יחד את התשובה של הרב לעניין הלבשה תחתונה, אך אני עדיין מרגישה מאוד לא בנוח עם הרעיון. היכן עובר לדעתך הגבול בין הידיעה שהכל מותר בחדר המיטות לבין הרגשה של זילות והחפצה? אשמח לדעת מהי דעתך האישית ולאו דווקא מה מותר לפי ההלכה.

תשובה

יקרה, השאלה שלך לוקחת אותי שוב לאותו המדרש היפיפה על המראות הצובאות של בנות ישראל במצריים, כפי שהביאו הרב. כאשר היו ישראל משועבדים היו לבנות ישראל מראות עשויות נחושת שבהן הן היו מסתכלות כאשר הן היו מתקשטות לבעליהן, וכך, למרות עבודת הפרך והתשישות של הגברים היו הנשים מצליחות לפתות אותן ולהמשיך את עם ישראל. אחרי זה אמר עליהם הקב"ה "אלה חביבין עליי מכולן" ועשו מהמראות את הכיור למשכן.

כפי שמשתמע מן המדרש, פיתוי הגבר ע"י אשתו הוא דבר שיש בו מן החיוב, ואם הוא עושה טוב לשני בני הזוג זה נפלא. אך היות ושאלת לדעתי האישית אומר שאני עצמי מאוד מזדהה עם המאבק הפנימי המתנהל בתוכך. נשים רבות שאני פוגשת ומלווה חולקות איתך את התחושה והדבר נעוץ בכך, לפי דעתי, בגלל שההלבשה התחתונה, כלומר, "הקישוטים" שנראים היום בחנויות מותאמים לעיתים יותר לפורנוגרפיה מאשר לפיתוי בריא. ניתן לראות זאת באופן עיצוב הבגדים שהוא ממוקד אברי מין, ולעיתים משדר אלימות גסות וכוחניות. לעיתים הבגד הוא זה שמעודד "מיניות פורנוגרפית" ולעיתים זה יכול להיות ההיפך - הפורנוגרפיה ואיך שנשים שלבושות כך בסרטים מתנהגות, היא זאת שהוציאה שם רע לבגד.

לאחר שהבעתי את דעתי אבקש לסייג ולדייק את דבריי. יש נשים וגברים שמרגישים שהלבשה מסוג מסוים מאוד מעוררת אותם, נותנת חידוש וגיוון לחיי האישות ומעצימה את תחושת הנשיות שלהן, משהו שהוא בסיסי לקיום יחסי אישות טובים ומענגים לאורך שנים. יש אף נשים שחשות שבאיזשהו מקום כיף להן להרגיש "חפץ" כל עוד החוויה הזאת היא לזמן מוגבל והיא נשענת על בסיס איתן של אינטימיות עמוקה ושלמה עם בן זוג יציב, אוהב ומחויב. יש זוגות שהדרך שלהם להתמודד עם הקושי הטבעי בשמירה על זוגיות מונוגמית לאורך עשרות שנים הוא דווקא בהכנסת דמויות מדומיינות אל בני הזוג עצמם, מה שמוכר כ"משחקי תפקידים" עם תחפושות ומקובל במיניות כחוויה אירוטית משותפת שיש אפשרות להגיע באמצעותה למקומות מופלאים יחד. לכל אחד מהדברים האלו יש מקום, והכל תלוי בתחושת בני הזוג.

בשורה תחתונה זוהי המלצתי - הקשיבי לליבך והתידדי עם התחושות העולות לך מסוגי לבוש שונים, מה שיגרום לך להרגיש חושנית ומושכת מבפנים, זה מה שיעבוד הכי טוב מבחוץ. אם בגד שאמור להיות "זול" גורם לך להרגיש מושכת - שחררי את המחשבה ואת התבניות החברתיות. את לא זקוקה לשום אישור חיצוני, אלא רק פנימי של הלב והנפש שלך בלבד. היי פתוחה להתפתחות אישית עם עצמך ועם גופך. מה שגרם לך אתמול להרגיש זולה לא בהכרח יביא את אותם הרגשות היום. וזכרי שבן זוגך רוצה אותך שמחה ומאושרת, ולכן היי כנה איתו ושתפי אותו בתחושותייך ובמקביל אל תשכחי גם להקשיב לו ממקום אוהב ולא שיפוטי.

מאחלת לכם מיניות טובה מענגת ומקרבת יחד לעוד הרבה שנים,

מקווה שעזרתי מעט. אם יש לכם עוד שאלות או שתרצו להתייעץ לגבי עניינים נוספים - אני כאן!

לימור

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page