כדורים סיניים בריאים לרצפת האגן. האמנם?
top of page

כדורים סיניים בריאים לרצפת האגן. האמנם?

עודכן: 12 באוק׳ 2021


הכדורים הסיניים של ואהבתם באישור מינהל התרופות האמריקני

אחד המוצרים המסקרנים באתר שלנו הוא ללא ספק "הכדורים הסיניים". בעוד אנו רגילים לפגוש משקולות בחדר הכושר על מנת לחזק את שרירי הקיבורת, משקולות עבור נרתיק האישה הן בגדר דבר מוזר שאיננו מסוגלים להבין. נוסיף לזה את העובדה שמדובר באביזר שבכלל נמכר בחנויות מין, ולתפיסתנו עונג מיני ובריאות הם שני דברים שונים מהיסוד, אז מה בעצם קורה פה?

משיטוט קצרצר ברשת החברתית ובפורומים העוסקים בנושא כדי לקבל הסבר אפשר תוך דקות ספורות לחוות בלבול גדול עוד יותר. בשאלה שמעלה אישה בנושא האביזר המוזר ובקשת המלצה "מניסיון", כותבת לה מישהי אחת בתגובות שזה "שינה את החיים שלי ועשה פלאים", תוך כדי שהיא מפרטת שאימון עם הכדורים שיפר לה את השליטה בסוגרים והעצים את חווית העונג המיני. תגובה אחת אחריה כבר כותבת אישה במחאה "מה פתאום! הפיזיותרפיסטית שלי אמרה לי בשום אופן לא להשתמש ושזה יכול אפילו להרוס את רקמת השריר העדינה ולהזיק לרצפת האגן באופן בלתי הפיך."

ומה איתי? אני אומרת למה להתבלבל משמועות? בואו נשאיר את השאלה למומחים.

אז נסעתי לי לירושלים לפגוש את אביגיל מולכו-שילוח. אביגיל, מעבר להיות אישה מיוחדת בפני עצמה (וגם אתן תגידו את זה אחרי 2 דקות במחיצתה) היא פיזיותרפיסטית מומחית לרצפת אגן בעלת ותק של 10 שנים בקופת החולים מכבי, ובעלת קליניקה פרטית מקסימה בירושלים, שם היא גם מטפלת בשיטת ARVIGO (עיסוי רחם). ורק לידיעתכן, למצוא תור פנוי למבוקשת הזאת לקח כמה חודשים ולכן דאגתי להעביר לה את ערכת הכדורים הסיניים שלנו לבדיקה מעמיקה חודשיים מראש כדי שאגיע מוכנה. ואכן הגעתי.

רגע לפני שנצלול אל תוך הריאיון, כמה מילים על ההיסטוריה והמטרה המקורית של האביזר הזה.

הכל התחיל בסין העתיקה, משם יש לנו עדויות על קיסריות סין שהיו משתמשות באבן ביצתית לאימון שליטה על שרירי הנרתיק. הדבר היה נחשב לסוד הגדול של הקיסריות להגברת האנרגיה המינית, ללימוד שליטה באורגזמות והרחבתן לאורך כל הגוף.

במשך הזמן, הביצה הפכה לחלק בלתי נפרד מתורות הטאו והטנטרה, שנלמדים בהקשרים של מיניות עד היום ככלי לאימון ושליטה וחקירת הנאות החושים של האדם. האבן עברה גלגולים ושכלולים ובנוסף לכך יחד עם מהפכת המדע והתקדמות הרפואה היה נראה כי מעבר לפוטנציאל העצמת העונג המיני הטמון בכדורים, יש להם גם תועלות רפואיות. וכאן נכנסת אביגיל לתמונה.


אני אוהבת את הכדורים כי הם מאפשרים לאישה לתרגל כחלק משגרת היום יום ביתר קלות. אביגיל מולכו שילוח, פיזיותרפיסטית מומחית לרצפת אגן

אז אחרי שבדקת את הכדורים של "ואהבתם" האם זה נכון שהכדורים הסיניים טובים לרצפת האגן?

בהחלט כן. אימון וחיזוק של שרירי רצפת האגן בכל דרך יכול לעזור לשמור על מכלול בריאות האזור. אם אנחנו משתמשים עם משקולות כדי לחזק שרירים בכל חלק של הגוף שלנו, אין שום סיבה לא לעבוד איתם גם בנרתיק.

איך זה בדיוק עובד?

העבודה עם הכדורים היא פנימית באמצעות תרגילי כיווץ והרפיה של שרירי הנרתיק סביב הכדורים. כשאנחנו עובדות עם הכדורים אנו מקבלות התנגדות של השריר וכך אנו מסוגלות להתאמן על הארכת השריר והקיצור שלו. האימון בכדורים עוזר לבניית מסת שריר וסיבולת שרירית רצויה. אני בונה סדרה של תרגילים שצריך לעבוד איתם ובאופנים שונים השריר עובד ומתחזק. בעיניי אחד היתרונות המשמעותיים של חיזוק באמצעות הכדורים הוא שניתן לשלב אותם בפעילויות שונות שבשגרה, בתפקודי היום יום כמו בזמן שטיפת כלים, הליכה ועוד.

לאיזה מצבים זה יכול לעזור?

סיבולת שריר חזקה בנרתיק תורמת לשליטה על הסוגרים (דליפת שתן ו/או צואה), להקלה על הלידה, להקטנת הסכנה לצניחת רחם, הקלה על הוסת ועל הכאבים במהלכה ובכלל שמירה על כל המכלול של בריאות רצפת האגן, כל אישה לגופה. חשוב לא פחות – תרגול של כיווץ והרפיה באמצעות הכדורים יכול לסייע לאישה להגיע לאורגזמה במהלך קיום יחסים ולהעצמת העונג המיני.

מה לגבי הריון ולידה, האם מותר?

בהריון תקין ללא התוויות נגד כמו דימום, שליית פתח וכד' - אין מניעה ואפילו כדאי (החל משליש שני). בזמן ההיריון יש היחלשות והתחלה של רפיון השרירים וזה עוזר לחזק ולפתח את השליטה ומרגע שיש שליטה האישה יכולה לשפר משמעותית את חווית הלידה. הכדורים גם עוזרים להכיר ולחוש את האזור יותר טוב, ועצם העניין הזה עוזר לאישה להגיע בטוחה יותר ללידה עצמה. לאחר הלידה כדאי להמשיך בתרגול על מנת להאיץ ולעזור לשיקום רצפת האגן שנחלשה בעקבות ההיריון והלידה.

כמה זמן אפשר להשאיר את הכדורים בתוך הגוף?

אני ממליצה להשתמש בכדורים לצורך תרגול בלבד ובאופן הדרגתי, וזאת כדי לא להעמיס על רצפת האגן. משך הזמן ואופן השימוש עשוי להשתנות מאישה לאישה בהתאם למצב הכללי של האזור בגוף.



האם יש מקרים שבהם שימוש בכדורים סיניים עלול להזיק?

גם פה כל מקרה לגופו. על אף שלרוב הנשים הכדורים עשויים לעזור, אני לא אמליץ על הכדורים לנשים שסובלות מכיווץ יתר של הנרתיק ויש שטוענים גם במקרים של צניחת רחם; כמו כן כאשר השימוש בכדורים הוא לא נכון, כמו על ידי הכנסתם באופן אגרסיבי מדי או יחד עם חומרי סיכה אשר מזיקים לנרתיק. בכל מקרה של ספק תמיד כדאי לעבור בדיקה פנימית אצל פיזיותרפיסטית מומחית לרצפת אגן כדי להיות בטוחים.

מה עושים אם השימוש בהם כואב?

העבודה עם הכדורים לא אמורה להיות מלווה בכאב. האישה צריכה לעבור תהליך של הכרות עם הגוף ועם הכדורים ולעבוד על הרפיה לפני. בכל מקרה שיש קושי עם כאבים בנרתיק או שהאישה מרגישה שהיא נרתעת מעיסוק עם הגוף שלה כדאי להגיע לאשת מקצוע כדי להבין את המקור, ולפעמים אפילו נבחר להשתמש בכדורים כתרגיל שיחבר את האישה חזרה אל גופה.

האם כל סוגי הכדורים הסיניים טובים לתרגול?

טוב שאת שואלת, כי פה בדיוק טמון הבלבול. יצא לי לראות כל מיני סוגים של כדורים סיניים וחלקם במשקלים גבוהים בהרבה ממה שמומלץ, שלא נדבר על החומר המתכתי הקשה מהם הם עשויים. אני מניחה שזה בטח נעשה במכוון כדי להאיץ את הקנטור המיני, אבל תועלת בריאותית אין פה. רקמת השריר העדינה של הנרתיק מבקשת אימון עדין והדרגתי עם כדורים שעשויים מחומר נעים, לא אלרגני ובמשקלים קלים, ממש כמו הכדורים שלכם.

ואם כבר הזכרת את הכדורים של ואהבתם, תוכלי לספר לנו איך היתה העבודה איתם?

בלי להגזים אני חושבת שהסיליקון ממנו עשויים הכדורים של "ואהבתם" הם החומר הכי נעים שיצא לי לעבוד איתו. העיצוב חמוד והצבע החושני הופכים את האימון למשחק משעשע וזה חשוב מאוד כאשר אנו רוצים להרגיש בנוח ובכיף עם הגוף שלנו, וכך גם ליצור חוויה חיובית. אני אוהבת גם את העובדה שהערכה מגיעה במנעד גדלים ומשקלים שמאפשר אימון תהליכי ומותאם לאישה ואפילו הייתי מרחיבה את האפשרויות למבחר גדלים רב יותר. אני גם שמחה על האפשרות להנגיש את הערכה לרכישה מקוונת בדיסקרטיות ובאופן נעים ולא סקסיסטי ובהחלט ממליצה למטופלות שלי להזמין מכם.



 

שאלות נפוצות נוספות:


מה מחיר הכדורים של "ואהבתם"?

380 ש"ח לערכת הכדורים ו- 540 ש"ח למשקולת הרטט, שזה הרבה יותר זול מסדרה של טיפולים רפואיים לשיקום רצפת אגן. ואם הגעת עד לכאן סימן שבריאות רצפת האגן חשובה לך ורק על זה נשמח להעניק לך 10% הנחה עם קוד הקופון: ve.ahavtem

מה ההבדל בין משקולת הרטט לכדורים הסיניים?

הכדורים מיועדים לשיקום הדרגתי של רצפת אגן חלשה בעוד משקולת הרטט מומלצת לנשים לפני הריון ראשון או לנשים שאינן סובלות מתופעות לוואי של רצפת אגן חלשה ורוצות לשמור על חוזק תמידי.

מאיזה גודל יש להתחיל כאשר רוכשים את הערכה?

מתחילים מהכדור הבודד שהוא הקל ביותר ועולים בהדרגה. בנוסף אציין שלכל מוצר של "ואהבתם" מצורפת חוברת הוראות מפורטת והכל מצוין גם שם, כך שאין לדאוג אם לא זוכרים.



האם ניתן להשתמש בחומר סיכה כדי להקל את ההכנסה של הכדורים לנרתיק?

בוודאי. כל חומר סיכה למעט חומר סיכה על בסיס סיליקון, שכן סיליקון הורס את מבנה הסיליקון של המוצר. כמובן שהכי מומלץ להשתמש במשחת הסיכוך של "ואהבתם".

מה קורה אם הכדורים נתקעים בפנים?

לכדורים יש חוט ארוך מסיליקון שנמצא שם על מנת להוציא בקלות בשעת הצורך כך שאין הרבה סיכוי שדבר כזה יקרה. ואם בכל זאת הוכנס גם החוט, ניתן להוציא את הכדורים ע"י הפעלת לחץ על שרירי הנרתיק.

איך מנקים אותם?

הכדורים עשויים סיליקון רפואי היפואלרגני שאינו סופח בקטריות ועל כך מספיק לנקות במים וסבון עדין בלבד.


האם יש תוקף שימוש לכדורים?

לא. הכדורים הם לכל החיים בתנאי ה​שימור הנכונים. יש להקפיד לנקות אותם לאחר שימוש ולא להשאירם בתנאי חום קיצוניים שעלולים לפגוע במבנה הסיליקון.

ואיך רוכשים?

ממש כאן.

 

המומחית ממליצה

תרגילי בסיס לאימון שליטה על שרירי רצפת האגן

על בסיס הכדורים הסיניים של "ואהבתם"


תרגיל ישיבה

(מיועד לנשים אשר אינן מצליחות להחזיק את הכדורים בגוף בעמידה)

הכניסי את הכדורים בעדינות אל הנרתיק והתיישבי ברגליים מסוכלות על מזרון/ספה נוחה. הישעני אחורה אך הישארי זקופה. הסדירי את הנשימה עד לקבלת תחושת רגיעה. לאחר שהגוף רפוי אספי את הכדורים אל תוך גופך פנימה וספרי באיטיות ובקול עד 5. הרגישי את תנועת הכדורים בגוף את התכווצות השרירים סביבם. לאחר מכן הרפי באיטיות והחזירי את הכדורים למקומם. חזרי על פעולה זאת מספר פעמים, עד כמה שמרגיש לך בנוח.


תרגיל ריצה

הכניסי את הכדורים בעדינות וצאי לריצת אימון קצרה. במהלך הריצה הרגישי איך שרירי הנרתיק עובדים על מנת להחזיק את הכדורים. תרגיל זה מתאים לאישה שמתאמנת באופן קבוע באימון מסוג זה.

 


"כמטפלת אני מאמינה שכל אישה בכל גיל גם לפני לידה וגם אחרי גיל המעבר, זקוקה להערכה של תפקוד עם קרקעית האגן, שנעשית אצל פיזיותרפיסטית מומחית לרצפת אגן"

אביגיל מולכו-שילוח, פיזיותרפיסטית מומחית לרצפת אגן ומטפלת בשיטת ARVIGO (עיסוי רחם) בעלת 10 שנות ותק בקופ"ח מכבי, ובעלת קליניקה פרטית בירושלים. לקביעת תור: betenm3@gmail.com או בטלפון 054-455-7884

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page