איך באים ילדים לעולם? (חלק שני)
top of page

איך באים ילדים לעולם? (חלק שני)

עודכן: 20 בינו׳ 2021

ככה באים ילדים לעולם

"אמא - איך באים ילדים לעולם?" "לכל אישה בעולם יש איבר מיוחד שקוראים לו רחם. יש את זה רק לנשים ולא לגברים. לפני שהתינוק נולד הוא גדל בתוך הרחם של אמא שלו, עד שהוא מספיק גדול ובריא לצאת החוצה. כשהתינוק נמצא ברחם הוא נקרא עובר".

"אבל איך התינוק יוצא החוצה?" "בתחתית הגוף שלנו, באזור האגן, יש כמה פתחים: לגברים ולנשים יש שני פתחים שמהם יוצאים הצרכים שלנו שהגוף כבר לא צריך. אצל נשים, יש פתח מיוחד נוסף, שכשתינוק צריך לצאת החוצה, הפתח נפתח ודרכו התינוק יוצא החוצה"

"תינוק הוא דבר גדול. איך הוא נכנס פנימה?" "שאלה מצויינת. תינוק לא "נכנס פנימה". לאמא בגוף יש תא שנקרא תא ביצית. זה קצת מזכיר ביצה ממנה בוקע האפרוח. כשתא הביצית מופרה הוא מגיע לרחם. תא הביצית המופרה עובר תהליך בו תא הביצית משתנה מתא אחד קטנטן, לכמה תאים. בהמשך גוש התאים יהפוך לעובר קטן - שממשיך להתפתח ולצמוח לתינוק".

"אמא, מה זאת אומרת שהביצית מופרית?" "במערכת הרביה של לאמא יש תא ביצית. במערכת הרביה של אבא יש תא זרע. התא הזה קצת מזכיר זרע ממנו צומח עץ או פרח. לפעמים, כשתא הזרע פוגש את תא הביצית, הם מתחברים ביחד ואז נוצרת הפריה של תא הביצית".

"אבל איך הזרעון של אבא פוגש את הביצה של אמא"? לגברים ולנשים יש מערכת רביה שונה. המערכת של גברים היא בולטת כלפי חוץ. המערכת של הנשים היא פנימית ונמצאת בתוך הגוף הנשי. כמו שבפזאל אפשר לחבר בין חלקים גם הגוף של גברים ונשים יכול להתחבר. ואז תא הזרע יכול לפגוש את תא הביצית".

בהמשך לפוסט הקודם - עד כאן סוג של דיון לדוגמא בין הורה לילד\ה.

כמה דגשים: לא חייבים להגיד לילדים הכל. אפשר להתחיל כל פעם בהסבר אחד, ואם הילד שואל עוד שאלה -עונים לו הלאה. ילדים שואלים הרבה פעמים שאלות מאד קונקרטיות. כשהם מקבלים תשובה פשוטה זה מספק את הסקרנות שלהם והם עוברים לנושא אחר. לא כל ילד ששואל איך אמא בהריון, רוצה וצריך לדעת על המפגש האינטימי בין הוריו.

בנוסף, חשוב להתאים את השיח לרמת ההבנה של הילד. לא להגביל את השיח רק למגע גופני, אלא לקשר את הנושא לתחושות נעימות, לרגשות חיוביים בין אבא ואמא שקשורים לקרבה הגופנית. והכי חשוב, לתת לילד תחושה טובה שהוא שאל שאלה חשובה, לשוחח בצורה רגועה, אפשר אפילו בחיוך. אפשר להראות ציורים עדינים בנושא, לא של המגע עצמו, אלא של תא ביצית ותא זרע, של עובר ברחם, איורים כללים של מערכות הרביה ועוד.

בהצלחה רבה

 

הכותב הוא קרימינולוג קליני (M.A) ומחנך למיניות בריאה, מנחה סדנאות והרצאות למתבגרים ומבוגרים.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page