שמרי נפשך
top of page

שמרי נפשך

עודכן: 24 בינו׳ 2021


(בהשראת "שיר משמר" של נתן אלתרמן)

שמרי נפשך, שפיותך שמרי, שמרי ליבך שמרי חייך, בינתך, שמרי ביתך,  מפוסט שמפרט על חיי אישות של אחרים, מהצצה לאתרים מפתים, מהעתקת 'טכניקות' שבהן אחרים מתהדרים. שמרי נפשך מן ההשוואה, מן הצלילה לעולמות מדומיינים, מן חדר המיטות של השכנים.  מן הפגיעה, מן ההתעללות וההטרדה, שמדווחת במהדורת החדשות בכל שעה. נפשך שמרי, תמימותך ושלוותך  ענייך שמרי, שמרי נפשך, שמרי חייך.  זה ערב קיץ סתמי לכאורה ואת שרועה לך הספה, הילדים ישנים והכלים מחכים ואת משוטטת לך בעולמות אחרים, במסכים מרצדים.

זה רק ערב קיץ טוב, ידוע וישן,  שבא לחסד ולרחמים, לא להצצה, לא לטלטלה, לא לנפילה. רק ערב קיץ חם וטוב שבו תבחרי אם לשמוח ב'יש' או לצלול למעמקי התהום. 

שמרי נפשך מן המסקרן, מן הנוצץ, מן ה"כיף". מן עוד תמונה של "זוג מאוהבים", שבמציאות כל הזמן רק רבים. הנה שעת לילה מאוחרת ואת כמעט ישנה  פתאום עוד פוסט מצייץ בחשכה,  אמרי מדוע את צוללת חשופה לחייהם של אחרים? מדוע את קוראת עוד כתבה על מתעללים? אמרי מדוע את כל היום עסוקה בהשוואות? מדוע את מתבאסת מרגעי שיא של נשים אחרות ? אמרי מדוע את מתערבבת עם נשמות בלי לשים על עצמך הגנות? מדוע לקודש הקודשים שלך נעלמו הגבולות?

שמחי בעצמך, בגופך, שמחי במיניותך שמחי בבן זוגך, בגופו, התנחמי באהבתו. הודי על הטוב, על היפה, על חייך, שמרי ליבך הטוב, אמציהו בידייך.

 

השיר מוקדש באהבה לכל הנשים שנמאס להן לשרוף שעות שינה בשיטוט במרחבי הפייסבוק בלילות, לנשים שהפוסטים ממשיכים ללוות אותן גם שעות וימים אחרי שקראו אותם. לנשים שקוראות בקבוצות סגורות על חוויות מיניות של נשים אחרות, ומתבאסות שלא כך נראות החוויות המיניות שלהן. לנשים שמשתפות במרחבי הפייסבוק פנטזיות ותשוקות אישיות, ואח"כ מתחרטות כי מרגישות חשופות ופגיעות. לנשים שקוראות באתרי החדשות על כל פגיעה מינית והטרדה ונכנסות מזה להיסטריה וחרדה.

האינטרנט, הרשתות החברתיות וקבוצות הפייסבוק הביאו הרבה ברכה לעולם, אך רצוי שכל אישה תבדוק עם עצמה שהחשיפה למידע הרב שזורם שם לא פוגע בה, בליבה, בנפשה ובשפיותה.

 

הכותבת היא מחנכת ומדריכה למיניות בריאה.

בעלת תואר B.ed בחינוך מיוחד וסטודנטית לתואר שני M.A בייעוץ חינוכי. בוגרת מרכז יהל. 

בעלת עשר שנות ניסיון בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי- עבודה בגנים, בתי-ספר, תיכונים והדרכת נוער.

מעבירה הרצאות, סדנאות להורים ובני נוער.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page