ואם לא תהיה בינינו התאמה מינית?
top of page

ואם לא תהיה בינינו התאמה מינית?

עודכן: 20 בינו׳ 2021


הם עשו רושם של זוג חמוד. מתקרבים לגיל שלושים. נמצאים בזוגיות למעלה משנתיים. הוא יזם את הפניה. טוב להם ביחד. כל כך טוב, שחתונה עולה על הפרק. בעיניו, יש מכשול אחד בדרך לחופה. היא לא מוכנה לקיים יחסי מין לפני החתונה. עניין תרבותי שכזה, מסר מאד ברור שעובר אצלם במשפחה מדור לדור. והוא, הוא לא מוכן להתחייב לכל החיים לפני שהוא בודק "התאמה מינית". ומה יקרה אם דברים לא יסתדרו בחדר המיטות? איך הוא יכול לקחת את הסיכון שהוא גוזר על עצמו חיים של תסכול מיני. הם פנו אלי להתייעצות.

האם יש בכלל כזה דבר "התאמה מינית"? כנראה שלא. יש מיתוס שמגע מיני בודד יכול לסמן את כל החיבור הגופני שיהיה מעתה ועד עולם בין בני זוג. יש זוגות שיש להם חיי אישות מענגים ונפלאים, ומדי פעם משהו לא מסתדר שם. ויש זוגות אוהבים ורגישים, שנמצאים ביחד שנים רבות זה עם זו, והמגע המיני ביניהם התחיל כואב, מרגיש לא בנוח או שהוא "סתמי", ולא "זיקוקים" כמו שאנשים חושבים.

מגע מיני מורכב מהתקשורת בין בני הזוג, מהרגשות שיש להם אחד כלפי השני, ממצב הרוח ומצב ההורמונים אצל כל אחד מהם. ולא פחות חשוב מכך - מגע מיני הוא פעילות גופנית זוגית, הדורשת תקשורת, תיאום, אמון ואימון בין בני הזוג. כמו זוג זמרים שעולים לדואט, כמו זוג שחקני כדורעף שעולים למגרש בחוף הים, כמו זוג טבחים במטבח - צריך לדבר, ולהקשיב, ולהיות רגיש לתגובות בן\בת הזוג, ולהתאמן וללמוד ביחד זו את זה. בדומה לדברים אחרים, הרבה פעמים הניסיון עושה את ההבדל.

נכון, יש זוגות שיש להם תקשורת מעולה וקושי במגע הגופני. יש זוגות שיש להם קושי בתקשורת אבל מגע גופני מענג. גם אלה וגם אלה כדאי שילכו לייעוץ כדי להתגבר על הקושי. אבל מהניסיון שלי, ייעוץ מיני שיושב על תקשורת טובה, יהיה הרבה יותר קצר מאשר זוגיות רעועה שצריכה שיקום.

 

הכותב הוא קרימינולוג קליני (M.A) ומחנך למיניות בריאה, מנחה סדנאות והרצאות למתבגרים ומבוגרים.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page