הגודל לא קובע?
top of page

הגודל לא קובע?

עודכן: 12 במאי 2021

שאלה

שלום לימור

ראיתי שכתבת בפייסבוק* שאין קשר ישיר בין גודל איבר הגבר לרמת ההנאה של האישה מקיום יחסים. אנחנו נשואים כמעט 10 שנים עם 4 ילדים ומהתחושה שלי אני לא בטוחה שאת לגמרי צודקת. האם באמת הגודל בכלל לא קובע?

תשובה

יקרה,

ההיסטריה שיש סביב גודל איבר המין הגברי והקישור הטוטאלי שלו לרמת ה"ביצועים" ביחסי אישות דורשת התייחסות רצינית, וזוהי גם אחת הפניות הנפוצות שאנו מקבלים לאתר שלנו, בעיקר מגברים אשר התפתחה אצלם חרדת ביצוע מיותרת. הפגיעה הקשה בדימוי הגוף של הגברים בעקבות ממדיהם והתפיסות התרבותיות/חברתיות (גם אלה שגודל האיבר שלהם גדול מהממוצע) מדאיגה אותי באופן אישי.

אני אשתדל לעשות שוב סדר.

לגודל איבר המין, הן הנשי והן הגברי יש השפעה פיזיולוגית מסוימת על חוויית יחסי האישות. גם זוגות שיש ביניהם התאמה פיזית מושלמת יכולים למצוא את עצמם עם התמודדות מעיקה של חוסר תחושה מלאה תוך חיבור ביחסי אישות. השינוי נובע בדרך כלל אחרי לידות שבעקבותיהן נוצר רפיון כלשהו של השרירים הטבעתיים של הנרתיק שלא מאפשר חביקה מלאה של איבר המין הזכרי. יתכן שהגבר לא ירגיש מספיק חיכוך כבעבר והאישה לא תהנה מאותה תחושת מלאות שהרגישה לפני התרחבות הנרתיק, ולחוויה זו יש אכן השפעה על ההנאה מיחסי האישות.

חשוב לציין שיש לתופעה המאוד נורמלית ונפוצה הזאת כמה פתרונות יעילים ולא יקרים. דבר ראשון האישה צריכה לחזק, להגמיש ולאמן את שרירי רצפת האגן שלה על מנת לצמצם את הפער שנוצר. קיימים תרגילים מאוד פשוטים לחיזוק השרירים ולנשים העמוסות שבינינו (למי יש זמן עם ילדים???) - יש את הכדורים הסיניים שמאפשרים כיווץ שרירים רפלקסיבי על מנת לשמור על גמישותם. ישנם פתרונות נוספים, כמו שימוש במרטטה זוגית תוך כדי חיבור ועוד. כלומר, זה לא שלו אין מספיק גדול, אלא שאולי שלה גדול מדי.

אבל - וזה אבל גדול – חשוב שהתפיסה על הקשר בין הגודל להנאה תישאר בפרופורציות הנכונות. לזוגות שנמצאים בתחילת פעילותם המינית כדאי ללמוד את הנתונים הבאים:

  1. גודל הפין הממוצע בקישוי מלא הוא בין 12-15 ס"מ

  2. עומק צוואר הרחם של האישה לפני התרחבות הוא 8 ס"מ

  3. נשים בזוגיות ארוכת טווח מדווחות שהגורמים המשפיעים ביותר על חוויה חיובית מיחסי האישות מצד הגבר הם בכלל גורמים נפשיים/רגשיים ולא גורמים פיזיולוגיים ולכן העיסוק בהעצמת הדבק הזוגי הזה צריך להיות באמצעות תקשורת מינית טובה, חיבוקים רגשיים ופיזיים, הקשבה, הכלה, השקעה והעמקת האינטימיות, ולא בשינוי נתונים פיזיים קיימים.

וכמובן – לא לשכוח לחזק את השרירים 😊

בהצלחה!

לימור

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page