מה לעשות שהחשק המיני של הגבר נמוך מהאישה?
top of page

מה לעשות שהחשק המיני של הגבר נמוך מהאישה?

עודכן: 8 ביולי 2022

שאלה

היי לימור, ראיתי את המאמר שלך בנושא כמה פעמים בשבוע מומלץ לקיים יחסים. המקרה שלי הוא הפוך - אני זו שתמיד רוצה, וזקוקה לקיום יחסים, ואילו בעלי מסתדר בכיף עם פעם פעמיים בשבוע, ולפעמים גם זה מבחינתו מרגיש יותר מדי.

אני נשואה 3 שנים, עם שני ילדים קטנטנים. איך דבר כזה קורה? בדרך כלל שומעים על ההפך, בעיקר כשאת אמא טרייה, מניקה, עם מעט שעות שינה ולחצים בלתי פוסקים, אבל אצלי מרגיש בדיוק הפוך. אני מרגישה שבעלי לא רוצה אותי באותה רמה שאני רוצה אותו. הוא מגיע לאורגזמה מהר מדי, ואחר כך אין לו כוחות להמשיך בכלל... גם אחרי מנוחה. אולי זה כי אני כנראה לא מגיעה לאורגזמה בכלל או כמעט בכלל. אני מאוד נהנית, אבל לא מרגישה שיא שמתפוצץ, אלא פשוט הנאה שגדלה, ובסוף אני מסיימת עם טעם לעוד ובעלי גמור מדי... המלצות?


תשובה

אני מעריכה מאוד את הנכונות שלך להשקיע באינטימיות הזוגית שלכם בין כל שאר מטלות ועומס החיים שהורות חדשה דורשת. הדבר הראשון שחשוב לי שתדעי: אתם לגמרי נורמליים!

את אכן צודקת שמבחינה סטטיסטית, חשק מיני הוא חמקמק ומאתגר יותר אצל נשים מגברים. אבל חשוב לזכור שבני האדם הם לא מתמטיים ונתונים סטטיסטיים לא באים לקבוע האם אתם נורמלים או לא. כדי להבהיר את העניין בצורה חדה יותר אתן דוגמה שתוכלי להתחבר אליה ממציאות חייך: לפי מחקרים, תינוקות בנים מתחילים ללכת מהר יותר מתינוקות בנות. נניח ונולדו זוג תאומים, בן ובת, והבת התחילה ללכת לפני הבן, האם זה אומר שהם לא נורמליים? שמשהו לא בסדר אצלם? וודאי שלא! זה אומר שזהו קצב ההתפתחות האישי של כל אחד מהם וכל עוד התינוקות למדו ללכת בטווח הזמן המוגדר כתקין, אין שום בעיה. בוודאי שלא נצטרך לדאוג.

כך גם עלייך לחשוב עליכם. גם אם אינכם מתיישרים עם הסטטיסטיקה, בהחלט יש עוד הרבה מאוד זוגות כמוכם, ואתם עדיין לגמרי נורמליים ואפילו מיוחדים :)

ועכשיו לפרקטיקה.

ממה שתיארת שניכם נמצאים בטווח החשק המיני התקין. באופן כללי לאורך כל החיים סביר ששני בני זוג לא יהיו באותה רמת חשק מעצם היותם שני אנשים שונים. חשוב לשוחח ביניכם על הדברים כדי שתרגישו שהדבר אינו פוגע באינטימיות הרגשית, בתחושת הנאהבות והנחשקות, ושלא יצטבר מתח זוגי. אני ממליצה על שיח תקשורת מינית מונחה ומכוון שמביא תוצאות טובות יותר משיח "זורם".

לאחר קבלה אמיתית של השוני ביניכם, אני ממליצה ללמוד ולהבין יותר את נושא ההפרעות בחשק. חשוב להכיר שזה נפוץ מאוד אצל נשים וגברים בכל גיל ובכל שלב, והסיבות אצל גברים ונשים הן דומות. אצל כולם רמת החשק מושפעת מגורמים פיזיולוגיים, פסיכולוגיים וסוציולוגיים. לצורך הכוונה ראשונית, אני ממליצה לשאול את עצמכם את שתי השאלות הבאות:

1. האם יש חוויות חיוביות שלמות ממעשה האהבה? האם אתם יוצאים בתחושת סיפוק רגשי גופני ונפשי שלם מהמפגשים המיניים? ממה שתיארת את אינך מגיעה אף פעם לאורגזמה, ואילו בן זוגך מגיע לאורגזמה מוקדם מהרצוי וזה כבר מרמז שמעשה האהבה אינו שלם. באופן טבעי הגוף רוצה לחזור לחוויות חיוביות, ומכאן מובן למה חלה ירידה בחשק.

2. האם אתם מרגישים שיש לכם חשק לחיים בכלל? האם מרוצים ושמחים משגרת החיים, העבודה, ההורות, ההגשמה האישית? אנרגיה של תשוקה אינו מתקיימת רק בחדר המיטות אלה היא מושפעת מכל שגרת החיים שלנו, וחשוב להתבונן בנקודה הזאת.

אם עונים לאחת או יותר מהשאלות ב"לא", לרוב זה ההסבר לירידה בחשק (לצד סיבות הורמונליות ופיזיולוגיות שכמובן גם משפיעות במקרים מסוימים, וזה מצריך אבחון נוסף).

אם מה שכתבתי מדבר אליכם, אני ממליצה לצאת למסע שבסופו תוכלו לענות על השאלות ב"כן" ובאופן טבעי החשק יחזור ואף יתרומם לגבהים חדשים. אני מאמינה באמת ובתמים שפערים בחשק הם הזמנה למסע השתדרגות בכל מישורים החיים.

בתור התחלה, כדי להגיע לתוצאות טובות וארוכות טווח במסע כזה, אני ממליצה לקבוע עיתים להשקעה בזוגיות. דרך דייטים קבועים, מפגשי חקירת מגע. אפילו ההרשמה שלכם לירחון שלנו היא בעצם קביעת עיתים טיפוח הזוגיות כי היא מאפשרת לכם ללמוד כל חודש משהו חדש על האהבה שלכם. אם האתגר נמשך, כדאי להתאמץ להתחייב למסגרת ליווי יותר מחייבת אצל יועץ/מטפל מיני או בתוכנית "נשואים בתשוקה". במסגרות כאלו תקבלו מענה להפרעות בחשק וגם לכל האתגרים האחרים במיניות (על חלקם רמזת בשאלתך, למשל - תרגול שליטה על תזמון השפיכה, פרה-אורגזמה ועוד).

אני מאחלת לכם חיי נשואים מלאי אהבה ותשוקה לאורך של עוד שנים רבות,

לימור


 

הכותבת, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, ובלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים.

 

נספחים :

שות"ים ומאמרים לקריאה ועיון המומלצים לקריאה בהקשר מאמר זה:

 

מוצרים בהקשר המאמר מבית ואהבתם








1,904 צפיות0 תגובות

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page