אורגזמה זכרית- אורגזמה נקבית
top of page

אורגזמה זכרית- אורגזמה נקבית

עודכן: 20 בינו׳ 2021

בין האורגזמה של הגבר וזו של האישה ישנם הבדלים וקויים משותפים, אך מה שאכתוב פה מזמין למבט עומק על התנועה הנפשית שבתוך האורגזמה, על המצב הנפשי שמאפשרן אורגזמות שונות וחוויות עמוקות ומגוונות לגברים ולנשים.


אתחיל בהנחת יסוד.

גם גבר וגם אישה יכולים לחוות אורגזמה זכרית ואורגזמה נקבית.

אצל האישה יש שיכנו את ההבדל כך: אורגזמה מגירוי חיצוני ואורגזמה מגירוי פנימי (לא מדוייק)

אצל הגבר- לרוב הגברים האורגמה הנקבית לא מוכרת ונגישה ולכן הם "מסתפקים" ומכירים את האורגזמה הזכרית בעיקר.


אז מה זו אורגזמה זכרית ומה זו אורגזמה נקבית ומה ההבדל בינהם?

אתחיל מסיפור על גבר בשנות ה-40 לחייו שהגיע אליי עם אתגר אחד ויחיד- "תלמד אותי איך להביא את אשתי לאורגזמה".

מסתבר ששניהם רוצים, שניהם מנסים ומסורים לכך מזה שנים אך פשוט לא מגיעים.

הוא מספר לי בהתלהבות את כל מה שכבר ניסו, ספרים שהוא קרא ושיטות ותרגילים, אביזרים למינהם, ו… כלום.


ביקשתי ממנו בחיוך "להנמיך את הלהבות". הזמנתי אותו לנשום עמוק ולהקשיב למשהו חדש, כיוון הפוך ממה שהוא רגיל שזה- לפתור את "הבעיה", להשיג את המטרה. ובמקום זה לפנות מקום לתובנה חדשה.

ראיתי ב"לייב" איך התוכן והצורה מתחברים. איך הוא ניגש למשימה בצורה הזכרית שרוצה ״לכבוש״ את היעד הנכסף ואיך בלי לדעת הוא מרחיק את אשתו מלהרגיש בנוח עם עצמה, לאהוב את מה שיש, להרגיש בטוחה ואהובה כמו שהיא, ובכך הוא מרחיק אותה מהאפשרות לחוות אורגזמה נקבית.

הצורך העז להגיע לאורגזמה היא התנועה הזכרית שרוצה לכבוש מטרות, להתגבר על מכשולים, ולהגיע ליעד הנכסף.

יש שיכנו את המהלך הזה במרחב האינטימי- חובת האורגזמה, מה שאומר (לעיתים בצורה לא מודעת) שעל הגבר בכל מפגש מיני לחוות אורגזמה.

זוהי תנועה זכרית ברורה, אך מסתבר שאפשר ורצוי להגיע לתודעה חדשה, שבה ה״חובה״ היא מפגש אינטימי שמכבד ורואה את הצרכים השונים, וביחד בני הזוג מגלים שיש אפשרות לחוויות שונות ומגוונות, והכוונה כאן היא לאורגזמה נקבית.

בגוף הנשי יש לנו רמז ברור לשני סוגי האורגזמות, אורגזמה דגדגנית שמקור הגירוי נמצא מחוץ לגוף האישה (את הדגדגן אפשר לראות והוא נמצא מחוץ לגוף האישה) ובשל כך מכוון ומוליך לאורגזמה זכרית יותר, יעד ומטרה הם תמיד מחוצה לנו, כמו איבר המין הזכרי שמכוון להגיע ולחדור ליעד, כך גם ההנאה והשיא שלו הוא בהשגת היעד. הביטוי של התנועה הזו במרחב הזמן הוא- האצה של הזמן בדרך אל היעד, רצון לצמצם את הפער ביני לבין המטרה. מה שמוביל גם לנפילת המתח שמגיעה אחרי השיא.

אמנם אצל הגבר נפילת המתח יותר ברורה ומורגשת אך גם אצל האישה אפשר לחוש בה.


לעומת זאת, אורגזמה פנימית (נרתיקית) מספרת סיפור אחר. היא מגיעה מגירוי פנימי (עצם החדירה, או נקודות גירוי אחרות פנימיות כגון הג'י ספוט) וכדי להגיע אליה יש לשחרר את היעדים החיצוניים, אורגזמה כזו מגיעה מתחושת בטחון, אהבה וקבלה, יש בה הרפיה ממימד הזמן המלחיץ, והתענגות מלאה שאחד הדברים שהכי מאפשרים אותה הוא הורדת השעון מהיד. וכניסה למרחב זמן אחר.

זהו מימד זמן נקבי במהותו, שהאישה על פי רוב מבקשת מהגבר שלה פשוט להיות איתה, פשוט להקשיב לקצב שלה, פשוט לסמוך עליה ולאפשר לה להיות. בשפה הקבלית זהו שם הוויה לעומת שם אלוה-ים.

אותו הגבר שלקח לו למטרה להביא את אשתו לאורגזמה, כעת הרפה ונשם. ובעינים נוצצות אמר לי את המילים הבאות: עכשיו אני מבין מה היא מתכוונת כשהיא אומרת לי תסתכל לי בעיניים ותחייך. אני הולך פשוט להקשיב לה ולאהוב אותה.


זה כל התורה כולה.


שמחתי שיש לו את הקרקע להבין את החוויה העמוקה הזו, של לפגוש אישה במרחב שלה, עם אין סוף זמן.

זה כל כך לא ברור כיום, בקצב החיים המסחרר שלנו, שנוכל פתאום להאט, לנשום, להסתכל בעיניים ולדעת שהגענו ליעד. אנחנו בחיבור פשוט.


אורגזמה נקבית לא נמדדת בשיאים, למרות שהיא עמוקה וממלאת ביותר. היא תתפזר בכל הגוף ותביא ריפוי עמוק לזוג אוהב שמכוון להזין אחד את השניה, שמבקש ללמוד את הצדדים השונים של הנפש, הזכרי והנקבי.

גם גבר וגם אישה יכולים לחוות אורגזמה זכרית ואורגזמה נקבית

ואחרי שהבנו איך האורגזמה הזכרית והנקבית מגיעות לביטוי אצל האישה הגיע הזמן לשפוך אור על האפשרויות עומדות בפניי הגבר.

רובו המוחלט של הגברים גדל לתוך הכרה של- הגעה לשיא או אי הגעה לשיא.

הביטוי הבסיסי הוא מאוד ברור ולעיתים אי הגעה לשיא יכולה להסב תסכול, מתח, ואפילו כאב באשכים.

מה שמעניין הוא שיש עולם שלם של חוויות שלא נגישות לגבר במצב הזה.


הנחת מוצא- גבר יכול להגיע לאורגזמה ללא שפיכה.

גבר יכול להגיע למספר אורגזמות אחת אחרי השניה.

איפה זה נחבא? אנשים שואלים אותי. התחום הזה לא נגיש מכמה סיבות, בושה- נושא המיניות מלא בהסתרה ובבושה מקדמא דנא, מטעמי צניעות, מטעמי שליטה, ועוד. ולכן לא היתה גישה להעביר וללמד מידע בתחום רגיש זה. הישרדות- מהן הציפיות של בני הזוג מקיום יחסים? מסתבר שהציפיות באופן כללי השתנו מן הקצה אל הקצה, כאשר המצב הכללי הוא השרדותי גברים לא יהיו פנויים לחוויות מלאות, לגילויים חדשים, ומשמעות חדשה, אלא יתמקדו במה שצריך. העולם כיום מביא לנו שפע ורווחה אדירים- גם ברמת הציפיות והמטרות שלנו- וביחד עם זה הבקשה של הרבה זוגות כיום מהמפגש האינטימי הופכות למשמעותיות, מעניינות, ומדוברות יותר.


ולעניין עצמו, גם גבר, יכול ומוזמן לחוות אורגזמות עוצמתיות וממושכות ובמילה אחת- נקביות.

החוויה הזו מתאפשרת מחיבור עמוק לגוף, שליטה והכרה של השרירים הרלוונטיים, שימוש בנשימה להגברת הנוכחות כאן ועכשיו, ומספיק ביטחון נפשי פשוט להיות.

הדחף להגיע למטרה הרבה פעמים נובע מפחד מהכאן והעכשיו.

אותו הפחד שגורם לנו לאכול סתם, לפתוח את הטלפון כדי "לבדוק" מה התחדש בעולם, או לרדוף אחרי הוכחות לדברים שאני לא מרגיש.


האישה במהותה מזמינה את הגבר להביא את הלב שלו למפגש, להיות נוכח ורגוע, לשחרר את הבושה או האשמה, ולנשום את הדבר הכי יקר שיש בחיינו- המפגש הזוגי. לא זה שחותר להגיע לקצה ולשיא, לא זה ש"חותר למגע" ולכיבוש היעד, אלא זה שמכבד את המרחב ואת האחר, ואוהב את מה שיש, ומצטרף ליכולת העוצמתית הנקבית- להיות נוכח בהווה.

 

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page