שו"ת: הדרכה על מיניות – עד היכן?
top of page

שו"ת: הדרכה על מיניות – עד היכן?

עודכן: 24 בינו׳ 2021


שאלה:

שלום לרב!

ברור לי שמדריכת הכלה בימינו צריכה להדריך את הכלה על יחסי האישות שיהיו לה. האם חשוב ללמד בשיעורי הדרכת כלה על מיניות לטווח ארוך , הכוונה שאחרי כחמש שנים בתוך הקשר יש פחות תשוקה מתפרצת ויותר צריך ליצור מרחב רומנטי כדי ליצור אותה וחשוב לחדש או שאשאיר לכלה ללמוד את זה בעצמה בהמשך פשוט כי הזמן קצר ויש הרבה מה ללמד?


בברכה,

מדריכת הכלה


תשובה:

למדריכה, שלום!

כפי שכתבת בשאלתך, זה לא רק היתר אלא חובה גמורה להדריך את הכלה הדרכה מפורטת בחיי אישות וחיים מיניים.


ההבדל העיקרי בחיי זוג צעיר שומרי מצוות בין לפני החתונה לבין אחרי, זה שהם עכשיו חיים ביחד. אם זכינו, והם מעולם לא נגעו אחד בשני לפני החתונה, אז אין להם מושג איך, מתי כמה ולמה, וזה תפקידנו גם כהורים וגם כמורים.


אבל כמה צריך ללמד והאם צריך לנסות להדריך את כל תורת המיניות כיון שמי יודע אם תהיה לכלה כתובת לשאול שאלות גם בעתיד?


אז התשובה הברורה היא לא. צריך להבין שהכלה שלא קיימה יחסים לפני החתונה לרוב אינה יכולה לרדת לסוף דעתך בהבנת הנושאים שאת מדברת עליהם, אפילו לגבי יחסי האישות הראשוניים. כמובן שצריך לנסות להסביר ולהמחיש לה עד כמה שניתן, אבל צריך לצאת מתוך הנחה שכלי הקיבול וההבנה שלה תמיד יהיו חסרים עד שלא תחווה את זה על גופה. משל לניסיון להסביר לעיוור מהו צבע. (זה המקום לעודד את מדריכת הכלה להשתמש באיורים של האנטומיה של גוף האישה והחתן ואף יש היום דגמים תלת מימדיים שכדאי לרכוש ולהשתמש בהם להדגמה).


לכן, צריך להדריך על יחסי אישות ראשוניים בלבד. לאחר מספר שנים, אם זה חשוב לה, היא תמצא הרצאות, ספרים והדרכות לטובת מי שרוצה להעמיק ולהרחיב את הידע, מותאם לסוגי הציבור השונים. אין זה נכון שמדריכת הכלה או מדריך החתנים יסבירו על איך נראית המיניות של זוג הנשוי 10 שנים או 20 שנה. היא לא תוכל להבין ואולי זה רק יקלקל.


אך אני ממליץ על שני דברים מאד חשובים:

  1. מפגש אחרי החתונה, אם היא מסכימה, כאשר היא כבר חיה חיי אישות עם החתן שלה, ואז תוכלי לדבר איתה כאשר יש לה כבר מושג על הדברים שאת חולקת איתה.

  2. להדגיש שאם וכאשר היא תחוש בבעיה או חסר ביחסי אישות בעתיד, לפנות לבעל מקצוע שייעץ או ידריך אותה ואותם בתחום. זוגות רבים מעכבים שנים רבות את הטיפול בבעיה זוגית שיש להם והדבר רק מעמיק ומתקבע כבעיה שאין לה פתרון. יש היום מדריכות מעולות לחיי אישות ולרוב אין צורך להגיע לטיפול מיני. ואם כן, גם לזה יש מענה.

בהצלחה רבה!


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page