שו"ת: האם מותר להשתמש בפלאג אנאלי?
top of page

שו"ת: האם מותר להשתמש בפלאג אנאלי לגבר?

עודכן: 28 ביוני 2022


שאלה:

שלום הרב, פלאגים אנאליים – האם מותר לגברים להשתמש בהם? והאם מבחינה תורנית או רוחנית הדבר מומלץ, גם אם מבחינה הלכתית מותר?



תשובה:

שלום לשאול, הערת פתיחה: אין בעצם הסכמתי לענות לשאלה זו, המלצה או אמירה כל-שהיא על עצם המעשה המיני הזה. אני משתדל לבחון את הדברים תחילה בעיניים של הלכה, ולאחר מכן בהתייחסות תורנית\רוחנית רחבה יותר. אך בעיקר, באופן כללי אינני שופט בני אדם. מה שעושה טוב לאדם אחד, לא בהכרח עושה טוב לאחר. מה שנחשב לא-ראוי בעיני האחד, יכול להיות נפלא בעיני האחר. לאור דברים אלו, אתייחס לגופה של שאלה.


פלאג אנאלי הוא אביזר שנועד להכנסה לתוך פי הטבעת של האיש או האישה בזמן קיום יחסי אישות. אנשים משתמשים בפלאג כיון שהוא גורם להם הנאה נוספת או אחרת בזמן קיום היחסים.


שימוש בפלאג אנאלי לא נחשב ליחסים שלא כדרכה או ליחסים אנאליים. יחסים אלו משמעותם שהגבר מכניס את האיבר שלו לפי הטבעת של האישה. לגבי יחסים שלא כדרכה, כתבתי מאמר בעבר וניתן לקרוא על זה כאן.


השאלה הנדונה כאן של שימוש בעזרים אלו, היא לכאורה הרבה יותר פשוטה. לא מצאנו שום איסור על מגע ביד באיזור פי הטבעת או באמצעות כל איבר אחר. כמו כן לא מצאנו איסור על הכנסת אצבע או איבר כזה או אחר לתוך פי הטבעת. וגם לא מצאנו באף מקור איסור הכנסת מכשיר כזה או אחר לאותו מקום. ממילא השימוש מותר, גם לגברים וגם לנשים.

אך עדיין ראוי לשאול, האם זה ראוי מבחינה רוחנית או תורנית? לא כל דבר כתוב בתורה או בהלכה ועדיין זה לא אומר שזה בסדר.

שאלה זו היא הרבה יותר רחבה ונוגעת למקום של ההנאה ביחסי אישות בכלל. האם ישנה הגבלה של מה מותר ומה אסור ביחסי אישות, כל עוד הם בגדר ההלכה? או האם יש מקום או רצון שההלכה תמעט את ההנאה ביחסי אישות?


ברור שישנן דעות כאלו והתייחסתי אליהם בהרחבה במאמרים שונים. למשל במאמר הזה. אז מבחינה הלכתית פורמלית, אנו לא מוצאים שום מקום לאסור. מצד שני, יש לשים לב לכמה נקודות כאשר באים להשתמש באביזרים אלו.


יש רגישות רבה להתעסקות כלשהיא באיזור איברי המין בכלל ובפי הטבעת בפרט. יש אנשים שעצם המחשבה על התעסקות במקום ההוא עלול להביכם מאד, לגרום לדחייה ואף לסלידה. יש להבין ולקבל את זה, כיון שזה לכאורה הרבה יותר מובן מאשר ההסכמה להשתמש באביזרים מעין אלו. מצד שני, יכול להיות שבן או בת הזוג גם חשבו על זה אך לא ידעו איך לפתוח את הנושא ביניכם והנה יצא לכם בטוב.

  1. שלב ראשון הוא שיחה על הנושא עם בן\בת הזוג באווירה ניטראלית. אפשר להציע, אך להיות מוכנים לקבל כל תשובה. ואם לא, אז לא. בלי לחץ אחד על השני.

  2. יש להשתמש באביזרים אנאליים רק ברצון מלא של שני השותפים. על פי רוב, אחד הצדדים יציע לצד השני להתנסות בזה (על פי מחקרים שונים: לרוב הגבר יציע לאישה). אם זה ללא רצון, יש בזה איסור מוחלט כמו כל דבר אחר ביחסים ביניכם.

  3. אחד העקרונות בחיי אישות שהמעשה לא מבייש את האדם. הכוונה בכך היא האם הוא מתבייש בפני עצמו (ובפני רבש"ע) אם הוא עושה מעשה כזה. כמובן, לא מדובר על לספר על זה לאף אדם אחר, חוץ מעצמו ובן\בת זוגו. אם אחד מכם מרגישים שזה מבייש אותו, אז לא.

  4. יש לרכוש אביזר כזה רק ממקור מוסמך ואמין (עם תקנים איכות ובקרה רלוונטיים). זה אביזר שמכניסים לגוף ולכן צריכים לרכוש רק מה שנבדק שבטוח להשתמש בו.

  5. כדאי לקרוא מאמר הדרכה מפורט על צורת השימוש, הגודל, החומרים וכד', לפני רכישה וכמובן, להשתמש בדיוק לפי הוראות היצרן.

בברכה,

אברהם שמואל


נספחים

הרב אברהם שמואל - שו"ת : האם יש גדר בחיי אישות

לימור קליינמן מראיינת את שלומית וולפין - כל מה שחשוב לדעת על ביאה שלא כדרכה (מין אנאלי)

 

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page