לגעת בלב
top of page

לגעת בלב

עודכן: 7 בפבר׳ 2021

סוגיית היחסים מעולם לא הייתה פשוטה כמו בתקופה הזו של החיים בה המודעות שלנו אל עצמנו כאינדיבידואלים הולכת וגדלה, כיום יש יותר שיח של מודעות ויש יותר רצון לבטא את מי שאנחנו בכל מישורי החיים כולל הגשמת הייעוד והרצון לחיות ולחוות את החיים במילואם.

יש נקודה מאוד חשובה שכדאי לשים עליה את הדעת ולהעמיק בה, היא נקודת התקשורת שבונה את היחסים או מפרקת אותם לגורמים.

חשוב לדעת ולזכור כי היחסים מתחילים ונגמרים בתקשורת. תקשורת היא האמצעי בו אנשים יכולים להתקרב זה לזה. תקשורת למעשה היא הדבק המחבר בין אנשים או חלילה הגורם העיקרי לסכסוך. כמו שנאמר "מוות וחיים ביד הלשון".

מה שבטוח וברור, שלא ניתן לקיים יחסים רק ברובד החיצוני שלהם. זה רדוד מידי, גם לתקשורת רבדים שונים והתקשורת אמורה להעמיק במהלך השנים יותר ויותר. תקשורת חיצונית רדודה יכולה אולי להחזיק לתקופת מה, תקופה של התרגשות אך תיצור חוסר בהירות אמתית בכל מה שקורה מתחת לפני השטח.

במה דברים אמורים? בתקשורת אנחנו יכולים להכיר את בן שיחנו, אנחנו יכולים להכיר רק אותו דרך השיחה, אנחנו יכולים להכיר גם את עצמנו, לעבוד על הסבלנות שלנו, להיות קשובים זה לזה, להכיל אחד את השני לעזור בדרך של הקשבה. לא תמיד צריך לדבר או לייעץ.

לעזור בדרך של הקשבה. לא תמיד צריך לדבר או לייעץ.



למעשה בתגובה שלך אתה יכול לשנות את פני הדברים ולהניע את השיחה למקומות הרצויים על מנת לחבר, ליישב סכסוכים או ליישר הדורים.

היחסים האמתיים נוצרים כאשר הנשמות נפגשות, והן נפגשות דרך השיח התקשורתי כאשר כל אחד מכיר את עצמו ואת צרכיו, ואת הזולת וצרכיו. כאשר צרכים אלו מתממשים הם יכולים להוביל אותנו לעבר השלב הבא שהוא מהות היחסים.

כל מימוש צורך הוא כניסה פנימה אל העומק של הזולת. רבים וטובים מאתנו מחפשים לגעת בלב של הזולת, ורוצים שמישהו או משהו ירגש אותנו. שמשהו יגע בנו ויעורר אותנו לחיים.

אנחנו הולכים למסיבות לאירועים חברתיים קונים בגדים חדשים שיוצרים ריגושים מתחלפים מעת לעת. אבל הריגוש האמתי הוא למצוא פעם אחר פעם את האדם שלפניך. כל פעם לגלות עוד רובד בו, עוד רובד בעצמך.

המסע הזה של חיפוש ומציאה מגיע ונובע רק אחרי שסיימת לחפש בחוץ. אתה רגוע ובטוח שזה בן הזוג שלך, וכעת אתה מחפש עוד ועוד בתוכו, עוד ועוד לרגש אותו. לא עוד ועוד לחפש אותו, אלא עוד ועוד לחפש בו את התכונות, את המעלות והיתרונות שאתה מוצא בו. לגלות אותם לעצמך ולו ולהעצים אותו.

ככל שאתה מתעמק בו, ככל שאתה מקשיב לו, ככל שאתה משתדל ומתאמץ להבין אותו, להבין את צרכיו, ולנסות להרים ולהעצים אותו אתה מתקרב עוד ועוד אל ליבו. אתה מתקרב יותר ויותר אל עצמך.

מערכות יחסים זה דבר שצריך לקנות. לקנות על ידי לנקות, לנקות את המחשבות השליליות, לנקות את המחשבות הרעילות שמרעילות לנו את היחסים.

נראה שהבעיה המרכזית ביחסים מתחילה מההתחמקות לעמוד מול ולהתמודד דרך התקשורת ולהגיע דרך התקשורת אל הנשמה שעומדת מולך. לגעת בנפש, לגעת בלב, לרגש ולהתרגש, זה המפתח של היחסים ובהעדרו זה מה שגורם ליחסים להתפורר.

אין זמן יותר טוב מזמן ההווה הזה הרגע בו החלטת להסיר את האבק מעל מערכת היחסים שלך, זה הזמן להפיח חיים בעצמך ובזולת, זה הזמן לרענן ולהביא את היחסים שלך אל המדרגה הבאה..

בהצלחה!


 

הכותב, מיכאל אלר, מנהל מכון 'תבין' תל אביב. חוקר נפש. מנתח התנהגות. מאבחן ומעצב אישיות.

מומחה לתקשורת ויחסים בינאישיים. מגשר. יועץ אישי זוגי משפחתי וחינוכי.

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page