הפרעות קשב ויחסים
top of page

הפרעות קשב ויחסים

עודכן: 7 בפבר׳ 2021

כמה חשוב להיות ממוקד בחיים בכלל ובפרט ביחסים וכמה חשוב לטפל בהפרעות קשב וריכוז ביחסים. הפרעות קשב יוצרות הפרעות בקשר. אז איך למעשה קשור הנושא של הפרעות קשב וריכוז ליחסים שלנו? 

נקדים ונאמר שמערכות יחסים צריכות יציבות, צריכות גב ומשענת חזקה כדי להצליח להחזיק מעמד לאורך זמן. צריכות אמון נאמנות וביטחון. 


האלמנט העיקרי במערכות יחסים הוא התקשורת. תקשורת היא לא רק המילים שיוצאות ונאמרות ברגע ההווה הזה, אלא סך כל המחשבות, הרגשות והדיבורים שנאספו ונשמרו בזיכרון מאז ההיכרות הראשונה, מאז שהקשר התחיל. 

ברגע שיש הפרעות קשב וריכוז, אז השיח קטוע, הפניית הקשב פונה לכל מיני כיוונים, מפוזרת במקום להיות מופנית לכיוון אחד, לכיוון בת הזוג. ברגע שהקשב מופנה החוצה, כבר נוצר קרע במערכת היחסים, שמשפיע באופן ישיר על התקשורת, על אופן הביטוי, ועל ההתנהגות החיצונית. כלומר, דרכי הפעולה בהם ננקוט.


הפרעת קשב וריכוז היא למעשה מה שקורע את הרצף של הדברים, נסו לחשוב על קו רציף שכל פעם נקטע ונקרע. כך מערכות היחסים כל פעם נקרעות ונקטעות כאשר יש הפרעה של קשב, משהו מושך את תשומת הלב. הפניית קשב נוצרת כאשר יש משהו מעניין יותר מבת הזוג. 

כאשר אנחנו מפנים מבט, בן הזוג שלנו חווה את זה כהפניית עורף, ויש כאלה שחווים את זה כבגידה ממש.


אז מה ניתן לעשות?

1. הדבר הראשון שניתן לעשות הוא כמובן להיות מודע וער להפרעת הקשב. 

2. הדבר השני שניתן לעשות הוא לחפש עד כדי מציאת הטריגר שמפעיל לנו את הציר של הראש ומפנה לנו את המבט החוצה במקום פנימה.

3. הדבר השלישי שכדאי לעשות הוא לפנות לטיפול למצוא את הגורם המרכזי השורשי האחראי על חוסר השליטה הזאת.

> ועד אז להיות סבלניים. זה בר תיקון..


כל הפרעה היא יציאה מאיזון. יחסים נועדו לאזן ולמקד אותנו למטרה אחת, ליצירת תא משפחתי אחד. כאשר אנחנו מפוזרים או לא ממוקדים, הדבר משפיע באופן מיידי. ועלינו לפעול להחזרת האיזון בעצמנו.


במהות הקידושין הוא היכולת ליצור קשר משותף עם אישה אחת לאורך זמן מבלי לפזול החוצה. קשר של תא משפחתי חזק נוצר כאשר אין זליגות החוצה. כך האמון יוצר את האיזון והאיזון שומר על האמון. 


הפרעות קשב יוצרות הפרעות קצב ביחסים. יחסים הם ריקוד של שניים אשר באותו הזמן מכוונים אל מטרה אחת, בניית בית של שלום ואהבה. 


תתחיל לתרגל את המיקוד שלך באמצעות הקשבה רק לדבר אחד למי שיושב מולך מבלי להתעסק בשום דבר. תתחיל לתרגל את זה למספר שניות ותעלה את כמות הזמן לפי מידת הסיבולת שלך, האיכות של התקשורת והיחסים שלך יעלו פלאים.

הפרעות קשב יוצרות הפרעות בקשר
 

הכותב, מיכאל אלר, מנהל מכון 'תבין' תל אביב. חוקר נפש. מנתח התנהגות. מאבחן ומעצב אישיות.

מומחה לתקשורת ויחסים בינאישיים. מגשר. יועץ אישי זוגי משפחתי וחינוכי.

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page