החיים שלנו בלי טלפונים או החיים הבלתי מחוברים שלנו
top of page

החיים שלנו בלי טלפונים או החיים הבלתי מחוברים שלנו

עודכן: 24 בינו׳ 2021

אומן-צלם בשם אריק פיקרסגיל (Eric Pickersgill) מארה"ב הלך וצילם אנשים במצבי חיים רגילים, ואז הוא הוציא את הטלפון הנייד מהידיים של האנשים. התוצאה היתה מוזרה ביותר. רואים משפחה שיושבת ביחד בארוחת ערב וכל אחד לבד לחלוטין. יכולים חבורה שלימה של אנשים לשבת באותו חדר ואף אחד לא ידבר אחד עם השני – כל אחד נמצא בעולם משלו.


החברה האנושית שלנו נמצאת באמצע ניסוי שאף אחד לא יודע את תוצאותיו וכולנו שחקנים או שפנים בניסוי החברתי הזה.


כיון שאני כותב כאן בלוג על זוגיות ומיניות, אתייחס להיבט המצומצם של השפעת הטלפונים החכמים על חיינו הזוגיים והמיניים, ולא על ההשפעה לכלל מערכות החיים החברתיים ומשפחתיים שלנו.


אני סבור שהנזק המרכזי והעיקרי של הטלפון החכם הוא שהוא שואב את תשומת הלב שלנו לתוכו ומנתק אותנו משאר מערכות החיים שלנו.

(צילום : אריק פיקרסגיל)

חברות רבי עוצמה וכסף מעסיקים אלפי מוחות מבריקים שיש להם מטרה אחת בלבד: להשאיר אותנו בדף שלהם. כלומר, אם אני ברשת החברתית של פייסבוק או אינסטגראם או אפילו רק בווטסאפ, יש להם יעד אחד מרכזי: שאשאר כמה שיותר זמן שם. שאגלול כמה שיותר, שאראה כמה שיותר תמונות או כתבות וכד'. ואפילו אם אני לא בדור של הרשתות החברתיות, אבל קורא את החדשות של YNET או כל אתר אחר, יש להם מטרה אחת בלבד: הם צריכים לעשות כל מאמץ להשאיר אותי שם. הסיבה היא פשוטה: כיון שהם נמדדים בכמות צפיות וכמה זמן הצופה נשאר בדף. זה הערך שלהם ולפי זה הם יכולים למכור פרסומות. זה החמצן שלהם. ולכן, העניין פשוט: אין כמעט סיכוי לאדם הקטן מול העוצמה הכלכלית האדירה של חברות אלו.


מי מתחרה מול זה? אני, האדם הקטן שרצה לקרוא ספר בנחת, האיש או האישה שלי שרוצים לדבר איתי ולחלוק את חוויות היום, המשפחה שרוצה לשבת ולדבר אחד עם השני בארוחת ערב, ואפילו הזוג שרוצה לקיים יחסי אישות במיטה – אפילו שם הטלפון מפריע.


באתר של דר' ג'סטין לה מילר, סקס ופסיכולוגיה, הובאו נתונים ש - 65% מהנשים אמרו שהטלפון מפריע לזוגיות שלהם ו-25% אמרו שהבעל כתב משהו בנייד בזמן שהם דיברו שיחה רצינית אחד עם השני.


מחקר נוסף הראה ש - 10% מהאנשים פנו לטלפון הנייד בזמן קיום יחסי מין. לאיזה צורך? 22% כתבו משהו בווטסאפ. כלומר, באמצע פעילות שאמורה להיות זוגית ואישית הכי מהנה, לא הצליחו להתנתק מהנייד.


המציאות הזאת גורמת שהדעת שלנו מוסחת תמיד. ללא יכולת להתנתק מהנייד ולהתחבר עם בן\בת זוגי, אנחנו לא באמת איתם.

(צילום : אריק פיקרסגיל)

אם אנחנו לא איתם כאשר אנחנו איתם, אז זה יכול להוביל שבאמת לא נהיה איתם.

זה גם פוגע באפשרות ליהנות מיחסי אישות. אחד הדברים המרכזיים ביחסי אישות זה היכולת להיות מרוכז בתחושות שיש לך בגוף באותו רגע. במגע של בן\ בת הזוג במקומות שונים בגוף שלך, בריחות ובטעמים. אבל אם חצי המוח שלי חושב על הנייד או מה אני מפספס שם כאשר אני באמת נמצא עם בן\בת הזוג, אז לא אוכל להרגיש את החוויה שאני אמור להרגיש. התוצאה: הזוג מגיע למטפל המיני ולא מבין למה הוא כבר לא נהנה או לא רוצה לקיים יחסים.


המטרה של מאמר זה הוא בעיקר מודעות. אנו חייבים להיות מודעים לכך שלטלפון החכם יש יתרונות רבים אבל גם חסרונות רבים. החסרון הגדול ביותר הוא בכך שהטלפון מונע מאיתנו להיות נוכח. ברגע שאנו נבין כמה תשומת לב הוא גוזל מאיתנו, אז אפשר להתחיל להחזיר את השליטה לחיים שלנו על הזמן ועל תשומת הלב שלנו.




כמה טיפים מעשיים:

• להוריד את פייסבוק, אינסטגראם וטוויטר מהנייד.

• בזמן קיום יחסים מוציאים את הנייד מהחדר או לפחות מכבים אותו.

• נכנסים הביתה – שמים את הנייד בצד.

• לא נכנסים הביתה כאשר מדברים בטלפון.

• להשתיק את כל ההתראות.



הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page