האם אפשר לחבר חפיסות של גלולות כדי להימנע מטבילה בתקופת הקורונה?
top of page

האם אפשר לחבר חפיסות של גלולות כדי להימנע מטבילה בתקופת הקורונה?

עודכן: 12 במאי 2021

שאלה

שלום לימור, מאז שהתחיל הסגר מאיום הקורונה, אני פוחדת לקבל מחזור כי אני לא בטוחה מה יהיו ההנחיות כאשר אצטרך לטבול, אולי לא אוכל לצאת מהבית למקווה, אולי יסגרו המקוואות מי יודע? בינתיים אני מושכת את הזמן עם חיבור של חפיסות גלולות, האם יש בכך נזק בריאותי?



תשובה

יקרה, אני מבינה מאוד את החשש שלך ואני בטוחה שיש נשים רבות ששותפות לתחושות שאת מעלה. כבלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים אני אשתף אותך שגם אני הייתי בחוסר וודאות בתחילה לעניין ליווי נשים לטבילה בתקופה זו אז ברגע שהגיעו ההנחיות ממשרד הדתות בשיתוף משרד הבריאות הגיעו, נרגעתי חלוטין ואני מאמינה בלב שקט שהמקוואות בטוחות לטבילה. עוד על ההנחיות וגם רשימת פרטיקות לטבילה בטוחה מצד הטובלת, תוכלי לקרוא בפייסבוק שלי כאן.


ועכשיו לשאלתך בעניין חיבור חפיסת הגלולות. מבחינה חוקית, שאלות בנוגע לתרופות כימיות יש לקבל מרופא, ועל כן הפניתי את שאלתך לד"ר אושרית ברט וזוהי תשובתה:

ד"ר אושרית ברט. מומחית ברפואת נשים, עוסקת ברפואת הפות והעריה, מנהלת מרפאת פות ונרתיק בבי"ח קפלן
ד"ר אושרית ברט. מומחית ברפואת נשים, עוסקת ברפואת הפות והעריה, מנהלת מרפאת פות ונרתיק בבי"ח קפלן

"בימים בהם אנו נמצאים, נשים שואלות לגבי האפשרות של נטילת גלולות ברצף. כלומר, חיבור חפיסות גלולות כדי לדחות את הוסת, ולהימנע מטבילה במקווה. ראשית, חשוב לציין שעפ"י הנחיות משרד הבריאות המקוואות מקפידים על היגיינה מקסימלית, וכיוון שנגיף הקורונה לא עובר דרך מי המקווה לא אמורה להיות בעיה בטבילה, למי שמקפידה על התארגנות ביתית וזהירות במקוה לפי ההנחיות שפורסמו.


יחד עם זאת, קיים חשש בקרב חלק מהנשים לצאת בכלל מהבית וכן גם למקווה. לנשים המשתמשות באמצעי מניעה הורמונליים (גלולות/טבעת נובהרינג /מדבקה) יש אפשרות לדחות את הוסת ובכך גם את הטבילה לזמנים טובים שעוד יבואו בעז"ה. לאחר התייעצות של כל אחת עם רופאת הנשים שלה, כשנמצא שאין אצלה התווית נגד או סיכון מוגבר לנטילת גלולות בכלל, ניתן לחבר חפיסות ובכך לדחות את הופעת הוסת. ניתן לחבר אף 3-4 חפיסות זו לזו. "


אני מאחלת לכם זוגיות מלאת שמחה תשוקה ועונג,

לימור

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page