האם אוננות נשית טובה לנשים נשואות?
top of page

האם אוננות נשית טובה לנשים נשואות?

עודכן: 29 ביוני 2023


שאלה

שלום לימור, לבעלי ולי יש ויכוח, האם אוננות נשית טובה גם כשהאישה נשואה? האם יש בכך לפגוע ביחסים הזוגיים ובבן הזוג בפרט? אשמח לתשובתך.

יקרה,

שאלת שאלה חשובה שמעסיקה לא מעט נשים. אתחיל בלהציג כמה עובדות מחקריות על אוננות נשית ברווקות ובזוגיות ולאחר מכן ארשום את מסקנותיי.

כאשר אישה בגירה אינה נמצאת במסגרת זוגית, אוננות מאפשרת לה לשמור על בריאות וחיוניות הנרתיק. מבחינה רפואית, נרתיק לא פעיל הוא נרתיק שהגוף לא משקיע בו, ולכן בגיל מסוים, אם האישה לא תקיים יחסים וגם לא תענג את עצמה לתקופה ממושכת של שנים, סביר שתופעות גיל המעבר יקדימו את זמנם.

בנוסף, לאוננות נשית ברווקות יש הטבות נוספות כמו רוגע נפשי ומודעות וחיבור לגוף שיסייעו אחר כך כאשר האישה תהיה ה"מורה" של בן הזוג בזמן שתכוון אותו כיצד לענג אותה. לא מפתיע אם כך שמחקרים מראים באופן חד משמעי שאישה שהיתה רגילה לענג את עצמה בתקופה בה היתה רווקה, סביר שחיי האישות שלה יהיו טובים יותר כאשר היא תהיה בזוגיות.

ישנם שני סייגים לעניין אוננות נשית ברווקות:

  1. לא טוב שאישה תענג את עצמה תוך שהמעשה מלווה ברגשות אשמה. חזרה על כך פעמים רבות יוצרות אצל האישה תודעת עונג שלילית. העונג מתקשר עם משהו רע וזה יקשה עליה להיפתח ולהרחיב את העונג בעתיד. לכן חשוב ביותר שאישה תהיה שלמה עם עצמה כאשר היא בוחרת לענג את עצמה, ושמחה בהחלטתה זו.

  2. האוננות תיעשה במקומות פרטיים ובמסגרת סבירה, ללא תלות או התמכרות. אם האישה מרגישה שהדחף לאוננות מקשה עליה לתפקד ברמה היומיות, כדאי להפסיק וללכת לייעוץ בנושא.

עור עקרונות חשובים ניתן לקרוא בפירוט במאמר: אוננות נשית לרווקות דתיות. מאמר הדרכה ופרקטיקה.

אוננות נשית

ומה לגבי אישה הנמצאת בזוגיות?

תחילה צריך להבין כיצד עובדת האנרגיה המינית הנשית לעומת זו הגברית. בעוד שלגברים כל פורקן מיני ממעיט ומחליש מהאנרגיה המינית, מוריד את החשק המיני במיידי (עד הפעם הבאה) ומייצר עייפות כללית, לא כך אצל האישה.

אצל רוב הנשים חוויה של "אורגזמה" מגבירה את האנרגיה המינית ואת החשק. אישה שנמצאת במערכת זוגית בריאה, אם הביאה את עצמה לסיפוק מיני בבוקר סביר שיהיה לה יותר רצון להיות בקרבה מינית עם בן הזוג בערב.

בנוסף לשני הסייגים הקיימים באוננות של רווקה (אשר רלוונטים גם לאישה בזוגיות) ישנם שני סייגים נוספים:

  1. ישנם נשים שמרגישות שאוננות מורידה מהאנרגיה המינית שלהן, ומורידה את החשק המיני. לנשים אלו מומלץ לשמור את הפורקן המיני למסגרת יחסי האישות עם בן הזוג.

  2. כאשר המיניות נמצאת במשבר או כאשר אין מערכת יחסים בריאה עם בן הזוג, עלולה האישה להביע את כעסה עליו בבריחה לאוננות על חשבון קיום יחסים. הרי אז שהאוננות אכן מזיקה לזוגיות. במקרה זה אני ממליצה להפסיק ולפנות לייעוץ זוגי/מיני, כמו מסגרת תוכנית נשואים בתשוקה.


אוננות בנישואים יכולה גם להוות פיתרון מתאים למצבים הבאים:


  1. כאשר לאישה יש חשק מיני מוגבר לעומת בן זוגה.

  2. כאשר האישה שומרת טהרת המשפחה ובימי הנידה מתעורר בה החשק המיני.

  3. כאשר האישה פרה-אורגזמית (מעולם לא הגיעה לאורגזמה) תקופה ממושכת, אוננות יכולה להגביר את המודעות והחיבור עם גופה ולסייע בהגעה לשיא מיני במסגרת זוגית.

לסיכום, אוננות נשית יכולה להיטיב עם הזוגיות וזאת כל עוד האישה תהיה קשובה לעצמה ולגופה, תבחר לענג את עצמה ללא רגשות אשמה ובמינון ובאופן שמיטיב עם היחסים האינטימיים עם בן הזוג.

שתמיד תהיו נשואים בתשוקה,

לימור


 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת מאוניברסיטת בר אילן, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page