יצירת שפה זוגית ומשפחתית
top of page

יצירת שפה זוגית ומשפחתית

עודכן: 3 בנוב׳ 2020

איך נראית המיטה שלכם בבוקר?

אחרי שיש לנו מילים ושפה בכלל, נוכל למצוא את המילים הנכונות לדבר עם הילדים שלנו

אני לא מתכוון לכך שכשאתם יוצאים לעבודה האם היא מסודרת או לא. אלא אם היא נפרדת או לא. לזוגות דתיים כידוע יש "מיטה יהודית", מיטה שניתן להפרידה בזמן המחזור של האישה.

אז מה עושים איתה כאשר קמים? האם תמיד היא סגורה? האם תמיד היא פתוחה? האם בזמן המחזור היא פתוחה ובשבועיים אחר כך היא מחוברת? אבל אז כמובן יש חשש שהילדים ישאלו את אמא (לרוב זה יהיה אמא, איני יודע למה), למה עכשיו המיטה פתוחה או למה היא סגורה? ואז מה נענה?

הלוואי. כלומר, הלוואי שהילדה או הילד שלנו הקטן והסקרן ישאל אותנו, ואז זו הזדמנות נפלאה לפתוח בשיח עם הילדים על "זה". מה זה "זה"? זה יכול להיות על מחזוריות חודש האישה, על איך באים ילדים לעולם, על מתנת החיים הנפלאה שניתן בידי האיש והאישה, על פות ופין, על זרע וביצית או על פרחים ודבורים. כל ילד והגיל שלו וכל ילדה והשפה שלה. אבל המיטה הפתוחה או הסגורה יכולים להיות אמצעי נפלא לפתוח שיח. בארמית מיטה נקראת "פוריה", מלשון פרו ורבו.

שפה יוצרת מציאות. בארמית לא חששו להזכיר את השימוש השני שעושים במיטה. לא רק ישנים, אלא גם עושים "תשמיש המיטה". אבל בעיברית זה סתם "מיטה".אני מביא את המיטה כמשל, כאמצעי לפתיחת שיח עם הילדים שלנו. אבל זו החובה שלנו למצוא את המילים ואת הדרך, גם אם הילדה לא שאלה את אמא.

אין ואקום בעולם. אם אנחנו ההורים לא נדבר עם הילדים שלנו על מיניות, יעשו את זה במקומנו. לאו דווקא במערכת החינוך, על אף שהמצב באלפי מונים יותר טוב היום מאשר פעם. אבל הילד ימצא את הדרך בעצמו. באינטרנט, חברים, ספרים - כל דרך. אבל הסקרנות הטבעית והגוף האנושי יעשה את שלו. ולכן, עדיף שזה יהיה אנחנו המחנכים, ולא האינטרנט.

אך כדי לדבר עם הילדים, ההורים צריכים קודם כל לדבר ביניהם. הם צריכים להיות מסוגלים להגיד את המילים בעצמם זה לזה, לדבר על המיניות שלהם, על האיברים, על מה עושה להם טוב, על מה הם רוצים ומה התשוקות שלהם. רק לעצמם וביניהם. רק אחרי שיש לנו מילים ושפה בכלל, נוכל למצוא את המילים הנכונות לדבר עם הילדים שלנו.

פעם הייתי בסדנה עם הורים בנושא חינוך הילדים למיניות. שאלה אותי אחת האימהות, איך אני מסביר לילד או ילדה בני 10 איך באים ילדים לעולם.

עניתי לה את הדברים הבאים:

"האבא והאמא כשהם אוהבים אחד את השני, נכנסים למיטה ללא בגדים, ואז האמא נותנת לפין של האבא להיכנס לפות של האמא כשהם שוכבים ביחד מחובקים. מהפין של האבא יוצא זרע, שנכנס לאישה ויכול לפגוש שם ביצית. אם הם יצליחו להתחבר, אז מהחיבור הזה יכול לצאת ילד".

[כמובן, צריך להסביר לילד את משמעות המילים "פין" ו"פות"].

האמא (ושאר ההורים) היו די בשוק ואמרו שלעולם לא יוכלו להסביר ככה לילד שלהם. אבל זה מה שהיא והוא עשו כבר עשרות או מאות פעמים. אלא שלהגיד את זה בפה, במילים, הם לא יכלו.

זה הכוונה ביצירת שפה.

רק אם נוכל להגיד במילים (בצורה נקייה ומכובדת) את אשר אנו רוצים להגיד, הילדים שלנו גם ילמדו להתייחס לנושא בצורה נקייה ומכובדת.

אז למה המיטה שלכם מחוברת?

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page