שו"ת : האם טנטרה מותרת
top of page

שו"ת : האם טנטרה מותרת

עודכן: 15 באוג׳ 2021


שאלה

שלום הרב!

מהי גישת ההלכה לכל שיטת הטנטרה ולגישה לחיי המין ע"פ הטנטרה?

תודה



תשובה

לשואל,שלום!

תחת הכותרת "טנטרה" יש הרבה מאד דברים וכיון שה"טנטרה" נהיתה פופולרית בשנים האחרונות גם במערב, ניסיתי ללמוד אותה ולהבין אותה עד כמה שידי מגעת.

טנטרה זה פילוסופיה ודרך חיים שמקורה מהמזרח. יש סוגים רבים של טנטרה, וחלק ממנה זה טנטרה מינית. בויקיפדיה ההגדרה של טנטרה כתובה כך: "טנטרה היא השקפת עולם ודרך חיים שהתפתחה בהודו. בסנסקריט פירושה הוא "מארג" או "הרחבה". משמעות המונח הזה הוא: "אוסף של טכניקות משדות שונים המביאים להארה". המושג הזה מתייחס גם לתפיסת העולם הטנטרית, לפיה "הכול קשור בהכול". ריבוי הקשרים בין התופעות הסובבות אותנו ומערכת יחסי הגומלין ביניהם, יוצרים "מארג" מורכב בהרבה מהנראה לעין. ומתוך כך, "מרחיב" את גבולות האינדיבידואל אל מעבר לסביבתו המיידית. הטנטרה שמה דגש על הקשר בין הגוף לבין הנפש."

הטנטרה קיבלה פרסום רב בגלל הדגש שהיא שמה עם מקומה של המיניות בתוך חייו של האדם ובהם שיטות שונות של טיפול.

כאשר אנשים מתעניינים בטנטרה, רובם מתעניינים בטנטרה ה"אדומה" העוסקת במיניות, ופחות בשיטות האחרות, שבהם המיניות היא לא במרכז התודעה או התרגול.


בחלק מהטנטרה יש טקסים של אמירת מנטרות וטקסי אש, שלענ"ד הם קרובים או דומים לעבודה זרה.

לגבי תרגולים או טיפולים בטנטרה מינית יש דברים אסורים כגון עיסויים או התנסויות מיניות על ידי מטפל שהוא לא בן הזוג של המטופל.

יש תרגולות טנטרה של נשים שלכאורה הן מותרות, אך לא על ידי מטפל גבר.

יש תרגולות טנטריות של גברים, שרובם אסורים כיון שהם עסוקים בתרגולות של אוננות. אמנם המטרה שלהם היא עיכוב שפיכת זרע, אבל עצם התרגולות עסוקות באוננות.

לסיכום:

יש הרבה דברים קרובים ליהדות בתוך הטנטרה כמו חלק מפילוסופיות האחרות של המזרח, אבל זה דורש הרבה לימוד ואבחנה מפי מומחה לשני התחומים, ועדיין לא מצאתי מומחה נאמן שידע לברור את התבן מהמוץ בתחום הזה. ברור שיש נקודות משיקות ליהדות כגון הדגש על הנפש של האדם לעומת הגוף, החיבור בין גוף ונפש, האבחנה הברורה בין זכר לנקבה וההשלמה של שניהם ועוד, אך בדברים אלו נדרשים אבחנות דקות בין מה טהור ומה טמא, או מה מוביל למקומות טובים לעומת מקומות אחרים.


בברכה,

אברהם שמואל

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page