שו"ת : האם מותר לצפות בייחד בפורנו
top of page

שו"ת : האם מותר לצפות בייחד בפורנו

עודכן: 24 בינו׳ 2021


שאלה

שלום לכבוד הרב!

אני רוצה להציע לאישתי לראות ביחד איתי סרטים שרואים בהם זוגות המקיימים יחסי מין, כלומר סרטים פורנוגרפיים. האם הזה מותר כדי ליצור חיבור בין בני הזוג כחלק מיחסי האישות בינינו?

בנוסף, האם תוכל להשכיל אותי האם מדובר בתופעה שנחשבת כיום לנורמטיבית, ואם כן לאיזה צורך ותכלית זוגות עושים זאת?

תודה


תשובה

לשואל, שלום!

שאלתך נחלקת לכמה חלקים, ואשתדל לענות כמיטב ידיעותיי. אתחיל דווקא מהסוף:

האם זה נורמטיבי בחברה הדתית – וודאי שלא. האם זה קיים, וודאי שכן. אין לי מחקר על כמה זה רווח בחברה הדתית, אבל פגשתי מספיק מקרים כדי לדעת שזה די רווח. לרוב יוזם את זה הבעל, שרוצה להכניס ריגוש לחיי האישות, וגם אולי להכניס קצת את אשתו לעולם שלו שהוא נחשף אליו. סיבה נוספת: לקוות שאשתו תקבל רעיונות ותסכים לעשות חלק מהדברים שרואים שם.

אלו הסיבות העיקריות שזה קורה והמציאות. לגבי ההשפעות: מבחינה תורנית – ברור שזה אסור, וגם לא ראוי. וגם אם ניתן לתרץ את זה בצורה כזו או אחרת – אין צורך להביא ראיות על דברים פשוטים שהם אסורים. הרמב"ם כותב בהלכות תשובה פרק ד' הל' ד כותב:

"והמסתכל בעריות--מעלה על דעתו שאין בכך כלום, שהוא אומר וכי בעלתי או קרבתי; והוא אינו יודע שראיית העיניים עוון גדול, שהיא גורמת לגופן של עריות,
שנאמר "ולא תתורו אחרי לבבכם, ואחרי עיניכם" (במדבר טו,לט).

האדם חושב שזו רק מציאות וירטואלית מדומה וזה לא נוגע אליו. אבל בפועל, אילו הדברים הגורמים לגופן של עריות.

העניין הוא שיש זוגות דתיים שיודעים שזה אסור ובכל זאת נוהגים כך. ולכן אני נזקק לנימוקים נוספים, שנכונים גם לזוגות שאינן מחוייבים להלכה.

רוב הפורנוגרפיה מכוונת כלפי גברים, ונשים כלל לא נהנות מזה. יותר מזה, הרבה נשים נגעלות מהחוויה. ולכן, אם האיש מבין את זה, אז יש סיכויים די טובים שהוא ירד המעניין.

אמנם יש ז'אנר של פורנוגרפיה המכוונת לנשים, אבל גם מה שיש שם לרוב ירתיע את האישה הדתית המצויה, ולכן זה לא פותר את הבעיה.


נושא אחר, זו ההשפלה של גוף האישה. זו אחת הבעיות המעציבות של פורנוגרפיה, ולכן הוא גם לא מייצר אינטימיות או הרגשת קירבה בין האיש והאישה.

אך מכל הדברים, המחקרים של השנים האחרונות מצביעים על הפגיעה של הפורנוגרפיה בחוויה המינית המשותפת. על אף שכל אחד יודע שפורנוגרפיה מבוצע על ידי שחקנים, עדיין, הצפייה במעשים מיניים אלו עלולים לגרום למישהו לשאוף לביצוע מעשים דומים אלו עם בן\בת הזוג שלו. אם הרצון הוא משותף, אז אין בזה נזק. אך ברוב הפעמים הרצון אינו משותף, [ולרוב הגבר] יבקש לבצע מעשים שהוא צפה בהם. אך המעשים בפורנוגרפיה נועדו בעיקר לעין המצלמה והצופה ולא מה שמקרב ועושה טוב בין בני זוג. ובכך, הזוג מאבד את הפוקוס אחד מהשני, וחושב על התפקיד שלו בסרט.

באחד האתרים לייעוץ מיני (לדתיים) נשאלה שאלה של גבר ששאל מה לעשות עם העובדה שאשתו לא מוכנה לשתף איתו פעולה בנושא "קשירות". לי ברור שהגבר צפה בזה בפורנוגרפיה, אימץ את הרצון, וכל עוד שהוא לא יממש את זה, המיניות שלו בעיניו תהיה חסרה. אך באמת, יכולה היתה להיות לו מיניות נפלאה, לולא צפה בתכנים אלו.

זו דוגמא אחת בלבד לדרך שבה פורנוגרפיה מזיקה יותר מכל תועלת שהיא יכולה להביא.

לסיכום: צפייה בפורנוגרפיה אסורה הלכתית, ולדעתי (ובניגוד לחלק מהמטפלים המיניים המוסמכים), גורמת ליותר נזק בין בני זוג מאשר תועלת.

בברכה,

אברהם שמואל

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page