טיסה ישירה לממד חדש בזוגיות
top of page

טיסה ישירה לממד חדש בזוגיות

עודכן: 7 בפבר׳ 2021


ככל שאנחנו מתקדמים טכנולוגית, האנושות הולכת אחורה. אנשים כבר כמעט ולא משוחחים זה עם זה, השיח כמעט אבד ואיתו התקשורת הבינאישית. ההקשבה, השיח, זמן האיכות ולמעשה אם ניתן לקרוא לזה בשמו האמתי; אבד הדבק המחבר בין אנשים.

כאשר נתבונן לעומק נוכל לראות כי בכל התקדמות טכנולוגית יש התרחקות של האדם מעצמו. לצערנו, הפרעות קשב וריכוז הם כמעט נחלת הכלל. בפרט בזמנים בהם האמצעים נעשים יותר ויותר ממוחשבים וכמעט שאין צורך בבני אנוש.

אנחנו רואים את זה בבנקים שהופכים להיות דיגיטליים, בהתפתחויות בתחום הרובוטיקה, בפיתוחים של מזלטי"ם, במכשירים האלקטרונים והחשמליים שנמכרים, ואנחנו יכולים לראות בעצם שהכל הופך להיות מהיר יותר ושטחי יותר.

אולי לכאורה מלכתחילה העולם מבקש לעצמו יותר שקט, אולי פחות מגעים בינאישיים, ואולי גם מבקש מנוחה לעצמו.

העולם מתקדם ואילו האדם נותר מאחור. אולי מרגיש שהוא מתקדם עם הטכנולוגיה, אבל לעולם אין תחליף לאדם ובפרט במערכות יחסים בהם המגעים בנויים מרגשות ומעשים ששום מכשיר בעולם לא יוכל להחליף.

בכל מקרה ובכל אופן נוכל להבחין כי בזוגיות ובמערכת נישואין הדבר בא לידי ביטוי פי כמה וכמה. כאשר מרכז הבעיות בתקשורת בינאישית מתנקז לשאלה: כמה אתה מרוכז בעצמך וכמה אתה פנוי בשביל האחר.

דווקא בזוגיות אנחנו נקראים להתכנס פנימה אל תוך הזוגיות להבין אחד את השני דרך דיבור והקשבה לשמור על כבוד הדדי ולהיזהר מביזוי והשפלה. וכפי הנראה אין הדברים הללו יכולים להתקיים ללא שיח אנושי והידברות בין אנשים בעלי דעה מחד ורוחשי כבוד מאידך. ללא זמן איכות לחידוש, חידוד ואישוש התא המשפחתי נראה כי לא רק שלא יקרה דבר, אלא מערכת היחסים תלך ותדרדר.

עם זאת, נראה לעתים קרובות כי זוגות מתרחקים מכל העניין הזה של טיפוח וחידוש, חושבים שאולי התא הזוגי או המשפחתי מתנהל כאילו מעצמו, כאילו היה טכנולוגי משהו.. מתנהגים בזלזול כאילו הדברים ברורים מאליהם, ורוח טכנית של שעמום בדידות וריק נכנסת ליחסים.. נוכל לשמוע איך כל השיח יבש כאשר הכל נעשה מהיר ולחוץ גם המילים נאמרות במין חוסר חשק.. אין השקעה בזמן איכות לבניית התא הזוגי, אין השקעה בהשקיה וטיפוח השיח, ההקשבה הערכים והכבוד.

גברים אולי מבקשים לעצמם חופש ונשים מנסות למשוך אותם לחזור הביתה ולהעניק להם את צרכיהם בלית ברירה. נראה כי זוגות רבים אינם יודעים מהי זוגיות אידיאלית ולרוב נשמע אנשים אשר מזלזלים בנושא האהבה בפרט מי שנכווה פעם אחת או התנסה באי אמון או בגידה.

כעת, האדם הממוצע ניצב ועומד אל מול הפרדוקס האם להשקיע בזוגיות או לא. להשקיע כי צריך לתחזק ולהגיע לתפקוד תקין של המערכת. ומאידך ישנם הרבה הסחות דעת ואי ידיעה איך לפעול ולנהוג בשטח.

אז האם לוותר על הקשר?? האם להרים ידיים?? האם לחיות במערכת יחסים רדודה או מדדה?? בכלל האם אנחנו מאמינים באהבה, או שאהבה יש רק בספרים. האם יש דבר כזה אהבה, או שמלכתחילה אין מה לצפות יותר מידי כי בכל מקרה הכל רדוד..

מצד אחד אנחנו רוצים תא משפחתי צפוף עובד ומשגשג, ומצד שני אנחנו רוצים חופש ומערכת יחסים מאווררת.

כאשר נחקור לעומק נוכל לראות כי לא תיתכן מציאות של חופש ביחסים לפני שהצרכים מולאו כיאות.

במה דברים אמורים?

בדרך כלל במערכת יחסים בינאישית יש לכל אחד צרכים והאחר צריך למלא אותם. במערכת זוגית בעידן החדש זוגיות אינה מערכת שמסתפקת בכך שכל אחד צריך למלא את צרכיו של הזולת אלא, מערכת זוגית היא ישות חדשה שנוצרת משני היחידים. כאשר לנגד עינינו יש משהו אחד שמעניין אותנו והוא; 'השלום'.

כך כאשר כל אחד חושב מה יעשה או מה יגרום לשלום, האם המחשבה הזאת, הדיבור או המעשה הזה יגרום לשלום לאיחוד או ליהפך. כך אתה לא צריך להטריד את עצמך האם סיפקת את צרכי השני ומתי הוא יספק את צרכיך. כי לא אתה ולא הזולת הם הנושא, כי אם הזוגיות עצמה. ויש משהו גדול משניכם שכולל אתכם בתוכו.

אבל זאת עבודה רבה להגיע למקום הזה, כי המקום הזה מצריך מודעות מאד גבוהה ביחס לכל אינדיבידואל בתוך המערכת וודאי שכל אחד מצליח לספק צרכי עצמו וצרכי הזולת, ורק לאחר מיכן יפתח חלון של המפגש האמתי בין הנפשות. כי המפגש האמתי נוצר כאשר נפש נפגשת בנפש והדבר מתרחש רק כאשר יש הבנה של מחוץ לכל הצרכים הפיזיים והנפשיים.

זוגיות בעידן החדש מבקשת להטיס אותך לממד אחר ברמת הזוגיות שלך.. אתה צריך לשאוף להתקדם, לרצות לעוף למקום חדש. אחרת דברים נעשים מידי צפופים, כבדים ולא נוחים לשני הצדדים.

זוגיות בעידן החדש דוגלת בשני יחידים שחיים בבית אחד וכל אחד מהם בוחר בכל רגע נתון לחיות עם בת הזוג שלו מתוך בחירה כנה ואמתית תוך מתן אמון יציב ומתמשך. עם הסתכלות מרחבית על כל הנוגעים דבר.

מאחל זוגיות בריאה ואיתנה

בהצלחה

------- הכותב, מיכאל אלר, חוקר נפש. מנתח התנהגות. מאבחן ומעצב אישיות. מומחה לתקשורת ויחסים בינאישיים. מגשר. יועץ אישי זוגי משפחתי וחינוכי. מנהל מכון 'תבין' תל אביב.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page