עצמאות ביחסי אישות
top of page

עצמאות ביחסי אישות

עודכן: 24 בינו׳ 2021


לכבוד חודש אייר ויום העצמאות ראוי להקדיש מספר מילים בנושא החשיבות של העצמאות ביחסי אישות.

אחת ההרצאות הטובות ביותר שניתן לשמוע או לצפות בנושא יחסי אישות בריאים וטובים הם של אסתר פרל. היא מדברת בהרצאה זו על מספר נקודות חשובות ואני אתמקד רק באחת השייכת לעניינו, והיא העצמאות של כל אחד מבני הזוג. לפעמים אנו קוראים או רואים בסרט התבטאות של אוהב ואוהבת ש"חיי תלויים בך", "אמות בלעדיך", "חיים שלי" ועוד. כל עוד אילו מילות חיבה וכד', אין בזה רע – זה נפלא. אבל כאשר אחד מבני הזוג באמת אין לו חיים ללא בן הזוג בעודו בחייו – הרי זה משבית לחלוטין את הזוגיות ואת המשיכה המינית הבריאה ביניהם. אדם שלא מעריך ומכבד את עצמו כאדם עצמאי – גם אחרים, כולל בן זוגו, לא יכבד אותו\ה.

האיש והאישה מצד אחד צריכים להיות הכי קשורים נפשית, אך מצד שני צריכים להיות מסוגלים לעמוד בפני עצמם. בן הזוג שלנו יהיה הכי מושך בעינינו לא כאשר הוא תלוי בנו לחלוטין ועושה את כל דברינו, אלא דווקא כאשר הוא עמוד בפני עצמו ועושה את מה שהוא הכי טוב בו. כאשר נראה את בת הזוג שלנו מעבירה הרצאה עוצמתית בפני אנשים או מציירת ציור אומנותי או עושה פעילות גופנית שהוא טובה בו (ולהיפך), קרנם עולה בעינינו, הם נהיים קצת מרוחקים ועצמאיים, ואז אנו רוצים לרדוף אחריהם. חז"ל כבר אמרו שהגבר מחזר אחרי אבידתו (קידושין ב' ע"ב). ולכן, דווקא כדי לחזק את הקשר הזוגי, יש לכל אחד מבני הזוג לעמוד בפני עצמו, להיות חזק עבור עצמו, ומתוך זה יגרום לבן הזוג השני לרצות להתקרב לאותה עוצמה פנימית.


כך זה גם במיטה. רק אדם עצמאי יודע לעמוד על רצונותיו ותשוקותיו ויודע מה הוא רוצה וכיצד ניתן לבקש את זה [בספר שלי כתבתי באריכות על החשיבות שכל אחד יכיר את הגוף שלו ושל בן הזוג שלו, כיצד הוא פועל ומה גורם לו\לה הנאה]. אם בן\בת הזוג נמחק ליד השותף שלו, אזי רק אדם אחד נמצא ביחסים האלו, ואף אחד לא רוצה לקיים יחסים עם עצמו. אבל אם כל אחד יודע לעמוד על שלו ועל דעתו, יודע ממה הוא נהנה ומה הוא רוצה, אז גם היחסים המשותפים יהיו במדרגה אחרת לחלוטין של נתינה וקבלה הדדיים, ולא שצד אחד בלבד נותן.

ועל כן, הדרך הנכונה היא שכל אחד יעמוד ברשות עצמו. כל אחד יהיה שלם-חסר ביחד. כלומר, מצד אחד אני אדם שלם בפני עצמי, אבל יודע שאני רק חצי בן-אדם וזקוק לחלוטין להשלמה של בן\בת הזוג שלי. הרבי מקוצק אמר שאין שלם מלב שבור. אין שלם יותר מאשר אדם שלם בעצמו הזקוק לשלימותו מבן זוג מתוך שהוא יודע ומכיר את עצמו, את נפשו ואת גופו.

יום עצמאות שמח!

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page