מה לעשות שלאשתי קשה עם הבדיקות של הטהרה?
top of page

מה לעשות שלאשתי קשה עם הבדיקות של הטהרה?

עודכן: 12 במאי 2021

שאלה

שלום לימור,

אנחנו נשואים מספר חודשים ומאז שהתחתנו, הזמן בו אנחנו אסורים ארוך משמעותית מהזמן הרגיל. אשתי נוטלת מההתחלה גלולות למניעת הריון ולאחר שהיא החליפה סוג (הקודם עשה לה דיכאון) יש הופעת כתמים שגורמים לכך שנהיה אסורים 20 יום בחודש. ניסינו לחבר חפיסות וזה גם לא עזר. עוד סיבה שאשתי ניסתה לחבר את החפיסות היא בגלל שהיא לא רוצה לעשות את הבדיקות של הטהרה מכיוון שיש לה תחושות מאוד שליליות בעניין הזה והיא ממש בוכה מכל בדיקה. ממש נשמח לייעוץ ולעזרה! תודה ושבוע טוב.

תשובה

שלום יקרים, תודה שנתתם בי את אמונכם ופניתם אליי, ניכר שהחוויה שאתם מתארים אינה פשוטה וקודם כל ברצוני לשלוח חיזוקים רבים ולהביע את הערכתי לנחישותכם לתת מזור לקושי על אף עדינות הנושא.

אני רוצה ברשותכם לחלק את הפניה שלכם לשני נושאים עיקריים שכדאי לתת להם התייחסות ראויה:

1. הזמן הממושך בו אתם נאסרים - כדאי להתייעץ עם מומחים כיצד לקצר זמן זה, יש לא מעט פתרונות רפואיים והלכתיים לכך; כמו גם אפשרויות רבות נוספות למניעת הריון חוץ מגלולות שעשויות להתאים לכם יותר. אם תרצו, אוכל להמליץ לכם על מישהי שאני סומכת עליה שתוכלו להיפגש איתה ליעוץ אישי בנושא, היא תוכל להראות לכם אפשרויות נוספות למניעת הריון (ואפשר גם אצלי). אם אינכם מרגישים בנוח או שלא מסתדר עבורכם, אני ממליצה לפנות טלפונית לקו של נשמת. פרטים כאן:

2. הקושי בביצוע בדיקות הטהרה של האישה - מדובר בחוויה עדינה ומורכבת, שכמו שאתם וודאי מבינים יושבת גם על גורמים רגשיים מהעבר ומאירועי ההווה. לחוויה הזאת יש וודאי השלכות לא רק על בדיקות הטהרה, אלא על מכלול תפיסת הגוף של האישה את עצמה, תפיסת הגוף בהקשר המיניות ומכאן גם לקיום חיי אישות הרמוניים ואינטימיות בריאה, מענגת ומקרבת בחיי הנישואים שלכם. מה שאנחנו מכנים "שכינה ביניהם". בשל החשיבות הרבה שיש לחלק הזה בחייכם, הייתי מציעה לא לחסוך בדבר ולהיפגש עם גורם מקצועי שיוכל לסייע לעשות סדר בדברים בצורה מעמיקה ויסודית, מה שאין באפשרותי לעשות דרך המייל. אני מקבלת זוגות למפגשי הדרכה בצור הדסה וגם יכולה להפנות אתכם למישהי שאני סומכת עליה. בלי מפגש מעמיק לא אוכל לצערי לתת את הדעת ולנסות לכוון מהו הגורם המתאים ביותר שיעזור להביא את האישה לחיבור שלם וזורם עם הגוף, גם בזמן הבדיקות.

מקווה שעזרתי מעט. אם יש לכם עוד שאלות או שתרצו להתייעץ לגבי עניינים נוספים - אני כאן!

לימור

 

המשיבה, לימור קליינמן, מייסדת "ואהבתם". יועצת מינית מוסמכת, מדריכת כלות, מרצה ובלנית מתנדבת במקווה טהרה.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page