מיניות בהפרעת קשב - חלק א'
top of page

מיניות בהפרעת קשב - חלק א'

עודכן: 24 בינו׳ 2021

רבים סבורים שהפרעת קשב פוגעת רק ביכולת הריכוז והלמידה ומופיעה רק בגילאי בית-הספר והתיכון ונעלמת לאחר מכן. אך האמת היא שמי שנולד עם הפרעת קשב, כנראה גם ימות איתה, מה שאומר, שהפרעת הקשב תלווה את האדם לכל אורך חיו ותשלח את זרועותיה אל תחומי חיים רבים בניהם גם חיי הזוגיות והיחסים האינטימיים. אנשים עם הפרעת קשב עשויים להתקשות בתחזוקה של זוגיות ומיניות יציבה. זוגיות עם אדם כזה תראה לרוב כמו חיים על רכבת הרים בלתי פוסקת, עם עליות וירידות תלולות, מצבי רוח משתנים, שיאים גבוהים וירידות חדות.

היחסים האינטימיים עלולים גם הם לחוות טלטלות. לעיתים יופיעו בראש רשימת המשימות עד כדי קושי בדחיית סיפוק, ולעיתים ידחקו לסוף הרשימה לזמן בלתי מוגבל. גם כאשר ימצא הזמן ותמומש האהבה עלול הזוג לחוות שיאים גדולים כמו גם תסכולים אדירים. התסכולים ינבעו מהפער בחשק בין בני הזוג וכן מהפער הגדול בין הפנטזיה למציאות.

הפער האחרון הוא כמעט בלתי נסבל עבור אנשים עם הפרעות קשב, הם כל כך עסוקים בפנטזיה- במה רצו, ציפו וחלמו, עד שההווה נראה להם אפור, אנמי, לא מרגש ולא מספק. בנוסף, הקושי להיות נוכח בהווה, להתרכז באדם שעומד מולי ולפתח קשב פנימי למה שקורה בגוף שלי עלול לחבל בהנאה מהיחסים האינטימיים ואצל נשים- ביכולת להגיע לשיא מיני ולאורגזמה. הפרעת הקשב טורדת את הראש בכל דבר אפשרי על פני הגלובוס, החל מכלים, כביסות, חדשות, מזג האוויר, יחסים בעבודה, מחשבות על העבר ודאגות מהעתיד, בקיצור הכל חוץ מה'כאן ועכשיו'.

כיוון שהאורגזמה הנשית היא חמקמקה, דורשת זמן (בין 20 ל-40 דקות), סבלנות ומנות לא מבוטלות של ריכוז, נשים רבות הסובלות מהפרעות קשב, עלולות לחוות תסכול גדול בניסיון להגיע אל האורגזמה המיוחלת. בכדי שאישה עם הפרעות קשב תוכל להינות מיחסי מין ולהגיע לשיא מיני היא צריכה להתנתק מכל מה שקורה מחוץ לחדר ובתוך החדר (תקתוק שעון, אור מסנוור ועוד), להיות נוכחת ומסוגלת להתרכז בהנאות הגוף - משימה שהיא כלל לא פשוטה ל"מופרעות הקשב".

על כל הדרכים לניהול הפרעת הקשב בבלוג הבא...ויש דרכים רבות לנהל את הפרעת הקשב ולחוות זוגיות יציבה והנאה מיחסי המין. הפרעת הקשב לא חייבת לנהל את האישה והגבר הסובלים ממנה, למרות כל האמור לעיל,

 

הכותבת היא מחנכת ומדריכה למיניות בריאה.

בעלת תואר B.ed בחינוך מיוחד וסטודנטית לתואר שני M.A בייעוץ חינוכי. בוגרת מרכז יהל.

בעלת עשר שנות ניסיון בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי- עבודה בגנים, בתי-ספר, תיכונים והדרכת נוער.

מעבירה הרצאות, סדנאות להורים ובני נוער.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page