איך להכניס את האור הביתה?
top of page

איך להכניס את האור הביתה?

עודכן: 7 בפבר׳ 2021

לצערנו ישנם הרבה בתים מוארים חיצונית אך חשוכים מבחינה פנימית, אין שם אור אין שם חיבור עמוק פנימי נפשי אמיתי שמחבר את שני היחידים להיות יחידה אחת.. לפעמים יש בית מושלם מבחינה חיצונית, מואר באורות זוהרים, אבל הנפשות השוהות בו חשוכות וחוות ריק, בדידות, קור, ריחוק, זרות וניכור..

אז מה עושים?

ראשית, חשוב לדעת ולזכור כי בית לא מתנהל מאליו.. בית צריך לבנות ולתחזק, בית כולל את הקשר בין היחידים, כל אחד עם עצמו ואת היחס אל הזוגיות. לבנות על ידי דיבור, על ידי חשיבה משותפת, על ידי התייעצות, על ידי הכלה, אהבה, עזרה הדדית, הקשבה, זמן איכות פרטי, וזמן איכות ליציאה זוגית משותפת ועוד.. זוהי עבודה מתמשכת של למידה והכרת צרכי הזולת וצרכי הזוגיות בכלל, וכאשר אלה מתמלאים הם יכולים לפעול ולהעניק את הטוב ואת החיוניות שכל בית צריך כדי להיות קיים. אלו הם הפעולות המפיחות רוח חדשה של חיים ומרעננת את האווירה בבית. אז מקבלים את הכוח להמשיך להצמיח ולטפח כל אחד את עצמו, את הזוגיות ואת כל יחיד בבית.

הכוח להיות קשוב לצרכים של הזולת ולצרכי הזוגיות הוא הכוח שניתן לכל יחיד והוא הזכות בהכנסת השכינה הביתה. הוא הסוד של "זכו שכינה ביניהם".. לא כל אחד זוכה לזה. הזכות היא עבודה פנימית נפשית שכל אחד מבני הזוג צריך לעשות עם עצמו כדי לזכך את ראייתו.

זכו שכינה ביניהם, השכינה היא הדבק המחבר בין שני יחידים, בין שני דעות, בין שני אמיתות אל מקום אחד, לחיות בשלום תחת קורת גג אחת. ועל זה נאמר "מושיב יחידים ביתה", כשאין את החיבור אין את הדבק המחבר בין היחידים, אין את האור של השכינה בבית - "אלמלא שכינה ביניהם אש אוכלתן".

אז איך מכניסים את השכינה הביתה?

למעשה, הסוד הגדול טמון בתיקון המידות, כי לכל אחד יש את האמת הפנימית שלו, אותה הוא רוצה להראות ועליה הוא רוצה להגן, אפילו על חשבון הזוגיות בלי להתכוון.. וכאשר שני אמיתות באים במצב של התנגשות, מטבע הדברים ולמי שאין מידות מעובדות יגן בחירוף נפש על האמת של עצמו, ובהכרח יתנגד לאמת של בן הזוג. והסוד הגדול הוא לראות את האמת האובייקטיבית שהיא לא האמת שלי ולא האמת שלך, אלא האמת החיצונית לשנינו, האמת שמגובשת משני צידי המטבע, האמת שיוצרת את המטבע עצמו. כי כל אחד רואה רק צד אחד של המטבע ובן הזוג רואה את צידו השני של המטבע ואין מטבע שיש לו רק צד אחד.

להכניס את האור הביתה הוא להתבונן באמת הפנימית שלך ולדעת שהיא רק חלק מהסיפור כולו. כך יווצר בך צורך וסקרנות לדעת מהו החלק האחר של הסיפור שנמצא ומונח מחוץ אליך.

במילה אחת, האמת האובייקטיבית נקראת 'שלום'. כלומר, אם נזכור לשים לנגד עינינו את השלום, נוכל לוותר בשלב זה על האגו העומד כרועץ וחוצץ בינינו ובין הזולת. זהו סוד השלום. ברגע שמצב זה קורה, אז הנפשות נפגשות, ואז מתחילה הזוגיות האמתית.

ובכל פעם שאת או אתה מצליחים להתגבר ולהתעלות מעל האגו של עצמכם, בכל פעם שאתם קשובים לבן/בת הזוג, בכל פעם שאתם מציבים את השלום לנגד עיניכם, אתם בעצם מזככים את עצמכם ומכניסים את האור הזך הביתה.

חג אורים שמח! שנזכה להשראת שכינה ובברכת בהצלחה

 

הכותב, מיכאל אלר, חוקר נפש. מנתח התנהגות. מאבחן ומעצב אישיות. מומחה לתקשורת ויחסים בינאישיים. מגשר. יועץ אישי זוגי משפחתי וחינוכי. מנהל מכון 'תבין' תל אביב.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page