מה בין גבר לאישה? והאם יש זוגיות מושלמת?
top of page

מה בין גבר לאישה? והאם יש זוגיות מושלמת?

עודכן: 7 בפבר׳ 2021

מה בין גבר לאישה? והאם יש זוגיות מושלמת? לאחרונה יוצא לי להתעסק הרבה בפניות מא-נשים לגבי השאלה מהי זוגיות? מהי אהבה? האם בכלל בדור הזה יש זוגיות מושלמת? מה ההבדל בין שלם למושלם? ומה לצפות מהזוגיות בכלל? לצערנו, הרבה לא מאמינים שיש כזה דבר זוגיות טובה אהבה או אהבת אמת. שומעים מידי פעם אמירות כמו כל האהבות נובעות מאינטרסים אישיים של בני הזוג. כל אחד חושב על עצמו, על האגו הפרטי שלו, מחפש שמישהו יספק אותו, את הצרכים הרצונות והאמונות שלו ולכן נכנס לתוך מערכת זוגית. האמנם?

כדי להבין שאלות בסיסיות אלו האם יש מושג של אהבה, או מהי זוגיות צריך לראות ממה מורכבת זוגיות, מה בין גבר לאישה. צריך להבין מהו גבר מהי אישה ומה ההבדל ביניהם. לא בקלות ניתן להבין את ההבדל בזמן שאנחנו מחפשים דמיון ושויון בין שני המינים. אמנם כאשר אנו מחפשים את השוויון מבלי לעבור דרך השוני, אנחנו מפספסים את המטרה וכך אנו מוצאים עצמינו ניצבים בפני בעיות או ספיקות בנוגע לאמיתותה של זוגיות טובה. כדי להבין מה דומה צריך לעבור דרך מה שונה. במה אתה ייחודי, במה אתה מיוחד. מהם התכונות שיש רק לך מכל אנשי העולם..

ולמעשה, התהליך הוא שתצליח להביא את עצמך, את הייחודיות שלך אל מערכת היחסים. רק אז נוצר נוכחות אישית. כך שכשבן הזוג גם מביא את הנוכחות שלו, אז בכלל מתחילה להיווצר קומוניקציה, אז הנפשות נפגשות ואז מתחילים נישואין ברמה הנפשית. חשוב לדעת כי לא לחינם הרבה חווים את הריקנות שמביאה בעקבותיה את הבדידות במערכת הנישואין או בכלל כשמדברים על אהבה. כל נישואין שלא עובר את הרמה הנפשית אינם נישואין. כאשר תעבור את המבחן של במה אתה מיוחד, תדע ותוכל לבחון במה בת הזוג שלך מיוחדת. איזה תכונות מיוחדות יש רק בה שאין באף אחת אחרת.. תלמד לזהות את זה בכל רגע נתון, אז תתחיל אינטראקציה ביניכם, אז תתחיל להיוולד ההוויה של מה שנקרא 'זוגיות'. לולי תהליך זה אין זוגיות, למרות שאתם מתגוררים תחת קורת גג אחת ולמרות שיש לכם ילדים משותפים וחשבון בנק משותף, שניכם הולכים לעבודה למטרה אחת להביא פרנסה הביתה, אבל משהו ריק אפשר להרגיש את זה בחלל הבית.. משהו חסר וחסר מהות ומשמעות. אז מה בין גבר לאישה? ברווח הזה נמצאת ישות המורכבת משניכם, ישות ששמה 'זוגיות', היא מורכבת ממחשבות רגשות וחוויות ח


יים שיצרתם יחד מהרגע שהכרתם.. כל סוף הוא התחלה. כשאתה מסיים להכיר את עצמך, אתה מתחיל להכיר את בת הזוג שלך. האם ניתן לסיים להכיר את עצמך? התשובה היא כל חלק שאתה מסיים להכיר בך, אתה נעשה מושלם בו. כי אתה השלמת את עצמך בו, הגעת לאיזון, לשלווה, לרוגע וסבלנות בעצמך, בנית את עצמך בעשר אצבעותיך ואתה מודע לכך ברגע נתון, אז אתה יכול להתפנות לבת הזוג שלך, אז אתה יכול להיות בסובלנות בכלל וכלפיה.. כך כל חלק שאתה משלים בעצמך, ייצור את השלב הבא להבין ולהרגיש את השלמות שבבת הזוג שלך. כשתבין את עצמך ואת בת הזוג, תעבור לממד הבא - ממד הזוגיות. כך תוכל לאהוב באמת ולהרגיש גם מחובר. מה שיצרתם ביחד זה למען זה, זה החלק שהושלם על ידכם, הוא החלק המושלם. אין זוגיות שלמה, יש זוגיות מושלמת!!!

 

הכותב, מיכאל אלר, חוקר נפש. מנתח התנהגות. מאבחן ומעצב אישיות. מומחה לתקשורת ויחסים בינאישיים. מגשר. יועץ אישי זוגי משפחתי וחינוכי. מנהל מכון 'תבין' תל אביב.

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page