בין פנטזיה למציאות
top of page

בין פנטזיה למציאות

עודכן: 20 בינו׳ 2021


סיימתי מפגש נוסף עם קבוצה של תלמידי כיתה י"ב. הפעם דברנו על איך באים ילדים לעולם. קצת אנטומיה, קצת חיבור של גוף-נפש, רגשות ועוד. רוב החברה יצאו מהמפגש מבסוטים. לרובם זו שיחה ראשונה, מכובדת, רצינית ומעשירה עם אדם מבוגר על הנושא. ראיתי אותו עומד בצד. הוא נראה קצת מבואס. ניגשתי אליו ושאלתי אותו מה קורה. "אל תשאל, אלעד. משהו אצלי בחיים לא בסדר". "מה קורה?" שאלתי. "כבר חצי שנה אני שליח פיצה כאן באזור, ועוד לא קרה לי אפילו פעם אחת שאישה עירומה פתחה לי את הדלת". באופן אישי, לי זה נשמע מאד הגיוני ונורמלי שא.נשים לא פותחים את הדלת בעירום. בטח לשליח פיצה. אמרתי לו את זה. "לא, זה לא הגיוני". הוא אומר, ומתעקש על כך. ניסיתי להבין מאיפה מגיעה התפיסה שלו, עד שנפל לי האסימון.

פורנוגרפיה.

פורנוגרפיה קיימת סביבנו שנים רבות. אבל ככל שהטכנולוגיה התקדמה, הזמינות והקלות מפגישים יותר ויותר ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם תכנים פורנוגרפיים. בעוד שבעבר היית צריך להתאמץ כדי לרכוש תכנים שכאלה (זוכרים את החנויות עם הוילונות האדומים בתחנה המרכזית הישנה?), היום החברות משקיעות הרבה מאמצים כדי שתכנים שכאלה "יקפצו" לך על המסך, גם אם בכלל לא התכוונת להיחשף אליהם. המטרה העיקרית של פורנוגרפיה היא לגרום לגירוי מיני. אבל, כששואלים חבר'ה צעירים שצופים בתכנים האלה, מדוע הם עושים זאת, חלקם הגדול עונה - מתוך סקרנות, כדי לרכוש ידע, או כי משעמם להם.

חלק מהצופים בסרטים אלה חושבים שמדובר ב"מדריך למשתמש" - ככה צריכה להיראות זוגיות, ככה צריכים להיראות יחסים גופניים, ככה אני צריך לתפקיד ומתוך כך גם אני בונה את הציפיות שלי מבן\בת הזוג שלי. המציאות מאד שונה. בפורנוגרפיה כולם רוצים לקיים יחסים כל הזמן. במציאות, מאד לגיטימי שלפעמים לאחד מבני הזוג לא מתאים כרגע לקיים יחסים.

בפורנוגרפיה כולם יפים, רזים וחסונים. במציאות, חלקנו חלקנו שוקלים פחות, חלקנו יותר, חלקנו שעירים פחות, חלקנו שעירים יותר. בפורנוגרפיה יש מבחר רחב מאד של פרקטיקות וביצועים. במציאות, לחלקנו נהנים מאד מדברים מסויימים ומאד לא נהנים ולא רוצים להתנסות בדברים אחרים.

בפורנוגרפיה הגברים הם במרכז והנשים הרבה פעמים הן כלי לטובת מילוי מאוויו של הגבר. במציאות, חשוב שלכל אחד מבני הזוג יהיה איכפת מההנאה של הצד השני. ואלה הם רק חלק מהפערים שבין התכנים בסרטים לבין המציאות.

לסכם את זה במשפט אחד, בעוד שחלק מהצופים חושבים שמדובר בסרטים "תיעודיים" שמתארים מציאות אידאלית או רצויה, מדובר בסרטים ששייכים לז'אנר "מדע בדיוני" שהקשר בין מה שרואים לבין מה שקורה במציאות, מקרי בהחלט...

 

הכותב הוא קרימינולוג קליני (M.A) ומחנך למיניות בריאה, מנחה סדנאות והרצאות למתבגרים ומבוגרים.


הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page