שו"ת : האם מותר יחסי שליטה (BDSM)
top of page

שו"ת : האם מותר יחסי שליטה (BDSM)

עודכן: 3 במרץ 2022


שאלה

שלום הרב,

רציתי לשאול שאלה, אני מקווה שזה בסדר. בעלי ואני מרגישים שיש בחברה הדתית איזושהי סגירות מינית שלנו קצת לא מתאים איתה, אנחנו מדברים על מיניות בתוך המשפחה ולא חלילה מחוצה לה. אנחנו נשואים שנתיים ועשרה חודשים, ושנינו מחפשים קצת יותר ריגושים וכיף, אני יותר, בעלי קצת פחות. מה לדעתך צריך להיות היחס הנכון, לצעצועי מין? ואפילו לאביזרי BDSM ? משחקי שליטה וכדומה?

תודה רבה לכם על האפשרות לשאול שאל באופן הזה!

תשובה

לשואלת, שלום וברכה!

מי שמכיר את מקורות היהדות לעומק, יודע שיש מספר גישות ליחסי אישות, כמו כל שאלה שנידונה בהלכה. ישנן גישות שמרניות יותר ומגבילות יותר וישנן גישות מאפשרות יותר. ההחלטה באיזו גישה לנקוט נתונה בידי האדם המכיר את הדעות השונות או בשאלת רב, כאשר הקו המנחה צריך להיות: מה מקרב את בני הזוג זה אל זה ומה גורם לחיי האישות להיות גורם שמקרב יותר אל עבודת ה' ולא מרחיק.


אם תשאלו, מה הקשר בין חיי אישות לעבודת ה'? אז ברור שיש הרבה קשר, לדוגמא: חלק מהותי מהמחלוקת שיש ליהדות עם הנצרות היא על היחס לחיי אישות בחיי האדם. במילים אחרות: אם התנהגות במיטה גורמת לאדם להיות בעל תאווה נמוכה ולא נשלטת, אז היא מרחיקה את האדם, ואם לא, והיא מקרבת בין האיש והאישה, אז היא חיובית וטובה.

הספר "לדעת לאהוב" בגרסה דיגיטאלית. מומלץ לקרוא בזוג.

ההגבלות המוסכמות על כל הדעות הם:

1. רק האיש והאישה. כשהאישה טהורה

2. במקום שאיש לא רואה ולא שומע אותם

3. בהסכמה הדדית מלאה.


הסעיף האחרון הוא סעיף שברצוני להתעכב עליו. הרבה פעמים כאשר אחד מבני הזוג רוצה לגוון בחיי האישות, יש חשש שבן הזוג השני משתף פעולה כדי 'לרצות' אך לא תמיד בהסכמה מלאה. דברים אילו הם עדינים ממש. לאדם אחד "יחסי שליטה" יכולים להיות חידוש נפלא, ואדם שני יכול לסלוד מהם. אין כאן כללים אלא גישה נפשית חופשית לגיטימית בהחלט. ועל כן, כאשר מציעים התנהגות שונה ממה שהיה מקובל עליכם עד עתה, יש לוודא שהחידוש יקרב ולא ירחיק.

למעשה: בגישות השמרניות יותר, ישנן התנהגויות האסורות בין הבעל ובין האישה. אך אין בעיה הלכתית בהצעות שהצעת במכתבך גם לדעות אילו, כל עוד הם עומדים בקריטריונים שכתבתי לעיל.

בהצלחה,

אברהם שמואל



הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page